Alfa Romeo konečně představuje delší dobu avizované superauto. Podle očekávání se jmenuje Alfa Romeo 33 Stradale a vzdává hold tomu nejlepšímu a nejhezčímu, co kdy milánská automobilka postavila. Vznikne jen 33 exemplářů tohoto auta, všechny z nich už jsou prodané. Letos jde mimochodem už o druhé superauto od Alfy Romeo, na jaře debutoval Giulia SWB Zagato navržená slavnou karosárnou. 33 Stradale je dílem přímo Alfy.
Šestiválec nebo tři elektromotory
Velkým překvapením je použitá technika. Zájemci si totiž mohli vybírat ze dvou možností. První je poháněna třílitrovým vidlicovým šestiválcem, který i díky dvěma turbodmychadlům produkuje 620 koní. Kombinovaný je s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, poháněná jsou zadní kola.
Druhá používá elektrický pohon s celkovým výkonem přes 750 koní, díky využití tří elektromotorů. Součástí tohoto ústrojí mají být baterie umožňující dojezd 450 km podle metodiky WLTP.
Oba mají poskytovat opravdu neskutečné schopnosti. Maximální rychlost má činit 333 km/h, z 0-100 km/h za méně než tři sekundy.
Alfa Romeo 33 Stradale je tak prvním sériovým elektromobilem značky. Rozhodně však nebude posledním, Alfa Romeo chce totiž na tomto poli expandovat
Výkonům má pomáhat také použitý základ, s velkou pravděpodobností sdílení s Maserati MC20. Tím je monokok z uhlíkových vláken doplněný o hliníkový rám zajišťující vysokou tuhost. Podvozek sází na odpružení s aktivními tlumiči a zdviháním přední nápravy, což má přinášet nejen výjimečné jízdní vlastnosti, ale i komfort v případě potřeby. Je tu i brzdový systém Brake-By-Wire s karbon-keramickými brzdiči Brembo. Jízdní vlastnosti mimochodem pomáhal ladit pilot Formule 1 týmu Alfy Romeo Valtteri Bottas, který s vozem jezdil i v legendárním testovacím areálu Balocco.
Design chce kombinovat krásu s výkonem. Charakteristickým prvkem se stávají „motýlí“ dveře otevírané k nebi. Příď má být typická pro Alfy Romeo, zatímco zadní partie přímo odkazují na původní 33 Stradale z šedesátých let.
To samé platí pro interiér, dostupný ve dvou variantách. Tributo chce koženým čalouněním a dalšími detaily vzdávat hold původnímu vozu, zatímco Alfa Corse spíše zdůrazňuje sportovnost, díky karbonu a alcantaře.
Cena 33 Stradale
Cena odpovídá speciálnosti vozu, činí údajně tři miliony eur, což je v přepočtu závratných 72 milionů korun. Výhradně 33 automobilů s odkazem na jméno novinky je určeno pro ty nejspeciálnější zákazníky Alfy Romeo. Vybíráni byli podle toho, zda respektují historii originální 33 Stradale a jeho ikoničnost.
Samozřejmě si vůz budou moci naspecifikovat podle svých přání. Třeba lak karoserie ale budou moci volit jen ze tří možností odkazujících na originální 33 Stradale. Zajímavostí bude přizpůsobené VIN číslo, které si majitelé budou moci zvolit jako svůj podpis. Produkce se přitom vyprodala jen pár týdnů po prvním představení skic aut, k němuž došlo během loňské velké ceny Formule 1 na okruhu Monza.