KatalogDacia

Dacia Solenza (2003-2005)

Dacia Solenza je malý liftback vyráběný rumunskou automobilkou mezi lety 2003 a 2005. Automobil svoji technikou i koncepcí navazoval na model SuperNova (původně nabízený jako Nova), od roku 2004 byl v nabídce postupně nahrazen první generací modelu Logan, na jehož příchod se Dacia už v té době pod vedení Renaultu připravovala. Nástupce už však byl sedanem.

Automobil se dá zpětně považovat za jistý mezityp, který dláždil cestu právě k prvnímu Loganu, jež na Solenzu dokonce navázal svým designem. Příď totiž využívá obdobných stylistických prvků jako nástupce, nechybělo ani tehdy nově uvedené logo Dacie. Naopak interiér použil vybraných komponentů od mateřského Renaultu, kliky dveří nebo volant pocházejí z Clia druhé generace. Renault si tak už zkoušel strategii využití starších dílů pro Dacii, aby snížil cenu jejích aut.

Shodná byla i koncepce co nejdostupnějšího automobilu, v roce 2003 byla Dacia Solenza se základní cenovkou 193.000 Kč vůbec nejlevnějším automobilem na českém trhu. Za takovou cenovku ale opravdu oslovila jen nenáročné řidiče. V nejvyšší specifikaci Scala za tehdejších 245.000 Kč však už nabídla třeba posilovač řízení, elektronický imobilizér, přídavná mlhová světla, dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna nebo integrované radio s CD přehrávačem a čtyřmi reproduktory.

Technický základ naopak vycházel z předcházející SuperNovy, respektive Novy. S těmito liftbacky se shodoval i rozvor 2.476 mm. Oproti nim však konstruktéři zapracovali na kvalitě zpracování. Šlo o poslední model značky s architekturou z vlastní dílny, všechny následující Dacie už opět použily základ od Renaultu.

Právě ze SuperNovy pocházel také benzinový osmiventilový čtyřválec o objemu 1380 cm3 s výkonem 55 kW, známý i z tehdejšího Clia II. Oproti předchůdci se nabídka dokonce rozšířila také o vznětový agregát, v podobě osmiventilové devatenáctistovky o výkonu 47 kW. Také ten pocházel od mateřského Renaultu.

Automobil se vyráběl primárně v domovské továrně Dacie v rumunském Miovenni. Krátce ale vznikal také na Ukrajině, u firmy ZAZ.

Dacia Solenza: Základní technické údaje

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4083 x 1664 x 1379 x 2476 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 370 litrů
  • Výroba: 2003-2005- (Miovenni, Rumunsko; Záporoží, Ukrajina)

Ohodnoťte Dacii Solenza i vy, v komentářích pod článkem

Jeden myslel na “Dacia Solenza (2003-2005)

  • Solenza je vlastně výrazněji modernizovanou Dacií SuperNova. Vzhledem k trochu archaickému designu nad ní mohou mnozí ohrnovat nos. I použitá technika má trochu starší původ, je ovšem velmi jednoduchá a trvanlivá. Auto je z hlediska servisu i provozních nákladů skutečně nenáročné, což je pro zájemce klíčové. Ojetiny jsou navíc cenově velmi dostupné. Je to tedy automobil, u kterého vás nebudou mrzet případné šrámy a investice na jeho udržení v dobrém stavu jsou minimální. Interiér je na liftback s délkou jen něco přes čtyři metry překvapivě prostorný a i použité materiály celkem příjemně překvapí. Jejich kvalita totiž v podstatě odpovídá modernějšímu Loganu, interiér tak rozhodně nepůsobí kdovíjak hodnotně, ovšem je přehledný, jednoduchý a účelný, materiály pak trvanlivé. I sedadla jsou vcelku pohodlná. V zavazadlovém prostoru Solenzy zbývá pro náklad ještě 370 litrů, což je vzhledem ke koncepci vozu velmi dobrý výkon.

    Více na: https://www.aaaauto.cz/cz/recenze/dacia-solenza-2003-2005/article.html?id=34189

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *