Exkluzivní test: Honda ZR-V e:HEV Advance (2023)

Honda ZR-V e:HEV Advance 2023 a Lužická jezera

Honda ZR-V je první zástupce nové strategie značky kladoucí důraz na vozy kategorie SUV. Novinka vyplňuje mezeru mezi modely HR-V a CR-V, vzhledem k velikosti a použité technice se jí někdy říká Civic crossover. Hondu ZR-V jsme v exkluzivním testu měli možnost vyzkoušet přímo na českých silnicích. Jak jezdí?

Nebyly nalezeny žádné obrázky

Začněme ale popořadě, designem. Ten technickou spřízněnost se Civicem nedává najevo, ba naopak. Kde Civic sází na ostřejší rysy, je ZR-V oblejší, nicméně ne jemnější. Přední tlama masky chladiče je z některých úhlů hodně nápadná. Celkově se mi však auto jeví konzervativnější než Civic, což je způsobeno odlišnou cílovou zákaznickou skupinou.

Prostorný i prémiový interiér

To uvnitř Honda ZR-V v lecčems navazuje na Civic, což je jedině dobře. Kabina působí prémiově a hodnotně, důkazem toho je třeba i měkčená část kolenní opěrky nezvykle řešeného středového tunelu. Navíc si uchovává klasické ovladače, usnadňující ovládání. Infotainment s 9” obrazovkou je však méně intuitivní na ovládání, na jeho logiku je potřeba si chvilku zvykat. Podobně jsem si musel zvyknout na tlačítko é ovládání převodovky. Potěší však svižnější chod nebo příkladný obraz parkovací kamery.

Posaz za volantem pak nemá chybu. Na poměry crossoverů se sedí spíše níže, což kvituji. Z auta je slušný výhled, díky nízké palubní desce, líbí se mi pak pohled přes výraznou kapotu. Sedačky pak poctivě podrží tělo posádky.

Chválím také vnitřní prostor. Také vzadu se pohodlně usadí i dospělý. Před koleny má přitom více než dostatečnou rezervu, vyšší cestující však už bude poněkud omezovat panoramatická střecha ukusující místo nad hlavou. Zavazadelník pak možná objemem 380 litrů (370 litrů u verze s audiosystémem Bose) v rámci kategorie není z největších, dvoučlenná posádka se ale do něj s rezervou vejde i na týdenní dovolenou (vyzkoušeno za vás). Nicméně kvůli baterii hybridu je tu jen minimum prostoru pod podlahou, konkrétně o objemu 10 litrů. Zato oceňuji poctivé háčky na nákupní tašky, pravidelné tvary nebo vysoko otevírané víko kufru. Naopak by se mi líbily objemnější kapsy ve dveřích.

Úsporný i hladce pracující hybrid

Honda ZR-V na český trh přijíždí s jediným pohonným ústrojím v nabídce, v podobě hybridu e:HEV známého ze Civicu. Jde tudíž o specifické ústrojí, v němž spalovací motor primárně funguje jako generátor elektrické energie. Konkrétně tu 2,0litrový čtyřválcový motor s přímým vstřikováním spolupracuje se dvěma elektromotory.

Už v Civicu se mně tento hybridní systém líbil a nejinak je tomu v ZR-V. Sladění jednotek je naprosto bezchybné, spalovací motor pečlivě odhlučněný, a tak o jeho chodu prakticky ani nevíte. Rekuperaci brzdné energie si navíc můžete nastavit dle svých preferencí, prostřednictvím kovových pádel pod volantem. Plusem je i fakt, že do elektrického režimu se ZR-V zvládne přepnout i na dálnici, což sníží spotřebu i při tomto stylu jízdy.

Klidně bych si ale uměl představit silnější ústrojí. Na papíře sice výkon 135 kW zní zajímavě, v praxi ale tak silně vůz nepůsobí. Kde Civicu toto ústrojí stačí, vyšší a těžší ZR-V začne trochu ztrácet dech. Respektive musíte už na něj značně zatlačit, abyste se dočkali žádaného elánu. Případně přepnout do sportovního režimu, který reaguje s větším zaujetím. Na předjíždění to ale pohodlně stačí a vlastně i typická klientela bude se silou spokojená.

Zákazníci pak dozajista nadšeni budou z nízkého apetitu. Na okreskách si ZR-V e:HEV běžně řekne do pěti litrů, s lehkou nohou na plynu se dá dostat k čtyřlitrové hranici. Ve městě auto žádá do šesti litrů a i dálničních je skvělých 7 až 7,5 litrů na 100 km. V dlouhodobém hledisku se tak vejdete do šesti litrů na 100 km. Přidejte k tomu dnes nevídaně velkou palivovou nádrž s objemem 57 litrů, díky níž hravě zvládnete hodně přes 1.000 km bez nutnosti tankování.

Slušně jezdící

Jízdní vlastnosti pak dokazují, že jde o typického zástupce Hondy. Naladění se na českých silnicích jeví spíše tužší, na nerovnostech je ale podvozek testovaného kusu s 18” koly dostatečně poddajný a celkově pohodlný. Díky zadní víceprvkové nápravě se od kol neozývají žádné rány. Řízení je komunikativní, plusem je znatelná tuhost karoserie.

Jízdní vlastnosti jsou vyspělé, ZR-V se jako správná Honda ráda rychle sveze. Počítejte ale s průměrným odhlučněním, hlavně co se týče podvozku. Šum od pneumatik je na dálnici i okreskách znatelný, hlavně na hrubém povrchu. Poznámku zaslouží i jízdní asistenti, hlídání mrtvého úhlu je někdy až zbytečně citlivé, vadilo mi i otravné pípání oznamující překročení povolené rychlosti.

Honda ZR-V: Základní technická data

MOTOR2.0 i-MMD Hybrid
Zdvihový objem (cm3)1993
Výkon (kW)135
Točivý moment (Nm)315
PřevodovkaA
Maximální rychlost (km/h)173
Zrychlení z 0-100 km/h (s)8,0
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)5,8
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)132
Objem palivové nádrže (l)57
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1639/516

Další recenze vozu Honda ZR-V

Japan-cars.cz

Honda se v poslední době fakt překonává. V případě nového crossoveru ZR-V vzala techniku z aktuálně nejlepšího kompaktního hatchbacku a udělala dost možná nejlepší kompaktní crossover, nakukující do prémiového segmentu. Vypadá jako prémiové německé, respektive italské vozy a také se tak chová a jezdí. Jízdní vlastnosti sice nejsou tak suverénní jako u nižšího a lehčího civicu, ale nutnost vyvinout více úsilí k jeho ovládnutí je docela zábava, což má také pro některé řidiče svou hodnotu.

Za vzhledem a jízdními schopnostmi přitom nezaostává ani prémiově působící interiér s velmi nadprůměrnou nabídkou prostoru. Jen je škoda, že ZR-V převzalo i další obvyklý prémiový manýr v podobě malého zavazadlového prostoru. Kdybych neměl modřinu pod pravým kolenem, asi by ani nebylo, nač si stěžovat. Otazník zatím nechávám u hybridního pohonu – spotřeba při dálničních 140 km/h atakující hodnotu 10 l mi přijde na hybrid dost vysoká, nicméně spolu s managementem baterky v módu Sport může souviset s tím, že šlo o úplně nové auto. Podvozek by mohl některé nerovnosti tlumit o něco lépe a ještě by se dalo zlepšit odhlučnění kol. Tyhle drobnosti však nemění nic na tom, že Honda udělala fakt dobrý, prémiově-sportovní crossover. Ovšem také za prémiovou cenu…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *