Fiat Ulysse (2022-)

Fiat Ulysse uvedený v roce 2022 je středně velká osobní dodávka, která na trh přišla jako sourozenec dodávky Fiat Scudo. Základ se shoduje s dalšími takto koncipovanými vozy koncernu Stellantis, jako je Citroën SpaceTourer, Peugeot Traveller a Opel Zafira Life. Jméno pak odkazuje na stejnojmenné velké MPV, vyráběné ve dvou generacích mezi lety 1994 až 2010.

Automobil převzal prvky již nabízených sourozenců. Od nich s ostatně vzhledově odlišil vlastně jen svébytnou přídí, s maskou zdobenou dominujícím nápisem Fiat. Na rozdíl od sourozeneckých modelů však Ulysse nabízí jen dvě délková provedení. Je tu buď „střední“ provedení s délkou 4,95 metru, nebo „dlouhé“ s délkou 5,3 metru. Nejkratší derivát s délkou 4,6 metru tudíž v nabídce Ulysse chybí, minimálně prozatím.

Také vnitřek nabízí různé konfigurace, k dispozici je i osmimístné provedení. Zadní lavice je přitom posuvná, což umožňuje upravit rozložení kabiny. Pro osmimístnou verzi je tu až 12 konfigurací vnitřku, v případě sedmimístného provedení dokonce až 16. Osvětlit kabinu pak může panoramatická střecha, tvořená dvěma panely o celkové ploše téměř 1 m2. Infotainment mimochodem ve vrcholném provedení sází na 7″ obrazovku s navigací TomTom a zrcadlením funkcí chytrých telefonů Android Auto a Apple CarPlay.

Obecně je výbava na úrovní osobních vozů. Ulysse tak mimo jiné nabízí systém rozpoznání dopravních značek omezujících povolenou rychlost, upozornění na opuštění jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo grip control upravující nastavení elektroniky vozidla pro různé typy povrchu vozovky.

Jen elektrické E-Ulysse

Automobil na trh vstoupil výhradně ve formě bateriového elektromobilu, nazvaného Fiat E-Ulysse. Ve své době šlo o druhý osobní Fiat s čistě elektrickým pohonem, po modelu 500e. Pohon zajišťuje elektromotor s výkonem 100 kW, na výběr jsou pak dvě sady baterií s kapacitou 50 kWh a 75 kWh. Ty E-Ulysse umožní ujet až 330 kilometrů na jedno nabití podle WLTP cyklu. Standardem je 100kW nabití, které akumulátor na 80 % jeho kapacity dobije za 45 minut.

Fiat Ulysse se vyrábí po boku svých sourozenců ve francouzské továrně Hordain (nazývaný podle někdejší spolupráce PSA a Fiatu též Sevel Nord).

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *