KatalogFocusFord

Ford Focus Mk3 (2010-2018)

Ford Focus Mk3 je třetí generace takto pojmenovaného kompaktního modelu americké značky vyráběné mezi lety 2010 a 2018. Do prodeje generace s interním označením C346 vstoupila jako nástupce druhé generace Focusu, v Evropě se začala prodávat v roce 2011, rok po premiéře. V roce 2018 pak byla nahrazena čtvrtou generací. Automobil byl nabídnut ve třech karosářských variantách, pětidveřový hatchback doplnily kombi a sedan, nabízené jen na vybraných trzích. Třídveřový hatch, stejně jako kupé-kabrio kvůli nízkým prodejům už nahrazeny nebyly. V roce 2012 se Ford Focus Mk3 stal nejprodávanějším autem na světě.

Automobil vznikal podle strategie One Ford tehdejšího generálního ředitele automobilky Alana Mulallyho, která propagovala jeden globální základ pro celý svět, s minimálními úpravami pro jednotlivé regiony. To konkrétně znamenalo, že Focus pro severoamerický trh byl poprvé shodný jako ten pro Evropu. Všechny Focusy tak celém světě měly sdílet na 80 % shodných komponent.

Design s přídí s netradičně tvarovanými světlomety a motivem trojúhelníků v předním nárazníku zase vznikl podle tehdejšího stylistického jazyka nazvaného „Kinetický design.“ Interiér pak měl obklopovat řidiče, což znamenalo výrazný středový panel.

Podobně jako předchůdci měl Focus třetí generace primárně vsadit na parádní jízdní vlastnosti. Proto se ladily přímo v Evropě, proto standardem byla zadní čtyřprvková náprava, proto torzní tuhost karoserie zvyšovaly plechy z vysokopevnostní a ultra vysokopevnostní ocele. Samotný technický základ nicméně vycházel z předchůdce, v podobě tzv. globální platformy C, kterou Focus Mk3 sdílel s druhou generací MPV (Grand) C-Max.

Bohatá nabídka motorů

V době premiéry nabídka motorů stála hlavně na čtyřválcových šestnáctistovkách. Z těch benzinových šlo o atmosférické 1.6 Ti-VCT (postupně 63, 77 a 92 kW) a přeplňovaný 1.6 EcoBoost (110 a 134 kW), ze vznětových tu zase bylo 1.6 TDCi (70 a 84 kW). Doplnil je však i turbodiesel 2.0 TDCi (85, 103 a 120 kW).

Rok 2012 ale znamenal příchod avizovaného přeplňovaného benzinového tříválce 1.0 EcoBoost, který byl tenkrát novinkou v rámci nižší střední třídy. Zprvu nabídnul výkon 92 kW, později dorazila i slabší varianta se 74 kW. Už o rok dříve se pak na vrchol nabídky usadil Focus ST, který pětiválec předchůdce nahradil čtyřválcem 2.0 EcoBoost (184 kW). K dispozici byl na vybraných trzích i čistě elektrický Focus Electric s výkonem 107 kW, primárně určený pro Severní Ameriku. V Evropě se začal vyrábět v roce 2013.

Výrazná modernizace

Pro rok 2014 pak Focus prošel modernizací, a to tak výraznou, že se takovému vozu někdy říká Focus Mk3.5. Ta zásadně změnila design, když přední partie byla zcela přepracována. Nově řešenou maskou navázal na dříve modernizovanou Fiestu šesté generace a Mondeo čtvrté generace. Měnila se ale i záď prostřednictvím jiného víka zavazadelníku nebo odlišných koncových světel. Uvnitř se zase zjednodušila středová konzole, množství tlačítek nahradil osmipalcový dotykový displej multimediálního systému SYNC 2.

Změnila se též nabídka motorů. Místo přeplňovaných benzinových šestnáctistovek dorazil čtyřválec 1.5 EcoBoost (110 kW a 132 kW), který byl v rámci evropské nabídky Fordu tehdy novinkou. Na straně turbodieselů se zase objevil čtyřválec 1.5 TDCI (70, 77 a 88 kW), dříve uvedený v MPV B-Max. Vznětový čtyřválec 2.0 TDCI si pak výkonově polepšil na 110 kW. Jako základ ale nadále sloužil atmosférický čtyřválec 1.6 Ti-VCT a nechyběla ani nabídka tříválce 1.0 EcoBoost.

Nový sportovní vrchol

Modernizace ale znamenala také úpravu sportovně laděného Focusu ST. Ten vedle benzinového čtyřválce 2.0 EcoBoost (184 kW) poprvé v historii rozšířil nabídku také o turbodiesel 2.0 TDCi (136 kW).

V roce 2016 se navíc začal vyrábět napjatě očekávaný nový vrchol v podobě Fordu Focus RS. Tento hot hatch využil turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost sdílený se soudobým Mustangem, v tomto případě naladěným na 257 kW. Novinkou byl pak pohon všech kol Performance 4WD s dvěma spojkami na zadní nápravě.

Ford Focus Mk3 jakožto globální model vznikal v různých závodech po celém světě, mimo jiné v USA, Thajsku, Číně nebo Rusku. Vozy pro Evropy byly vyráběny v německém Saarlouis.

Ford Focus: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4360 x 1823 x 1469 x 2648 mm (Focus hatchback), 4560 x 1823 x 1492 x 2648 mm (Focus kombi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 363 litrů (Focus hatchback), 476 litrů (Focus kombi)
  • Výroba: 2010-2018 (Saarlouis, Německo)

Ohodnoťte Ford Focus Mk3 i vy, v komentářích pod článkem:

6 komentářů: „Ford Focus Mk3 (2010-2018)

  • Na Ford Focus ST kombi můžeme pohlížet ze dvou pohledů. Z hlediska toho fanouškovského zklame. Tohle prostě není hot-hatch (respektive hot-kombi) na víkendy, který by na oblíbené okresce vykouzlil úsměv od ucha k uchu. Zvlášť, když do jeho útrob umístíme turbodiesel s automatem.

    Když ale budeme na auto pohlížet z uživatelského hlediska, zjistíme, že se jedná o zajímavého univerzála, který obstojně zvládá funkci rodinného auta i víkendové hračky. Jasně že to znamená určité kompromisy, ať už z hlediska komfortu nebo zábavy za volantem, to ale k tomu zkrátka patří. A když na auto budeme hledět z tohoto pohledu, pak se klidně dá smířit i s tou kombinaci vznětového agregátu a dvouspojkové převodovky. Motor je totiž navzdory své síle velice úsporný a automat zdatně řadí, a to i v manuálním módu. A jízdními vlastnostmi pak Focus ST patří mezi nejlepší kompaktní kombi na trhu. V roli univerzála auto ale přece jen sráží dva faktory – úzké sedačky, z nichž na delších cestách bolí záda, a minimální prostor na zadních sedadlech. Zda se s tím smíříte, je už na vás…

    Více na: https://www.auto.cz/ford-focus-st-kombi-2-0-tdci-estecko-v-nafte-a-kombiku-proc-ne-97850

    Reagovat
  • Třetí generace Fordu Focus je dnes oblíbeným vozem zájemců o ojetinu a není divu. Jedná se o schopně jezdící auto, které i po letech při řízení pobaví, nabízí vcelku nízké servisní náklady díky levným náhradním dílů a navíc po faceliftu z roku 2014 to bylo i pohledné auto. Plusem podvozku jsou přitom nejen jeho schopnosti, ale také odolnost. Běžně vydrží 200.000 km bez nutnosti oprav. Co se týče doporučeníhodných motorů, tak atmosféra 1.6 Ti-VCT možná nikdy nenadchla elánem, je to ale jeden z nejméně problematických motorů poslední doby. Díky nepřímému vstřikování není náchylný na kvalitu paliva a netrápí ho karbonování. Doporučuje se však pravidelně měnit svíčky, a to po ujetí 60.000 km. Po letech se jako spolehlivý projevuje i 1.0 EcoBoost, a to přestože byl při premiéře kvůli své tříválcové koncepci odmítán. Zde je však doporučeno používat výhradně předepsaný olej. Naopak u staršího turbodieselu 1.6 TDCi mohou hrozit vysoké náklady kvůli vadným piezo vstřikovačům. Co se týče charakteru auta, nepotěší moc stísněný interiér a jen průměrný zavazadelník nebo méně přehledný infotainment. Plusem je ale pohodlný podvozek.

    Reagovat
  • Auto v provedení hatchback užívám jako služební, po 90 tisících km je stále bezporuchové, disponuje nadprůměrně silnými brzdami, pohodlným měkkým podvozkem, v zatáčkách je velmi stabilní. Zrychlení by mohlo být lepší, ale vzhledem k síle motoru je to očekávatelné. Při středně dlouhé jízdě se sedačky jeví trochu nepohodlné, ale zvyknout se dá. Spojka má lehce větší odpor oproti jiným autům, ale dá se po pár km zvyknout. Domů bych si ho nekoupil, ale v práci se dá.

    Reagovat
  • Mám pětiletý Ford Focus kombi benzín 1.6 Duratec Ti-VCT 77kW Trend style winter jeden z posledních z 29.05.2018, který jsem kupoval jako skladovku až v září 2018, kde byla výrazná 60 000 Kč sleva, tak auto vyslo levněji než Dacia logan MCV a v rámci záruky se měnil jen chladič klimatizace, kvuli úniku kapaliny.
    Aktuálně mám najeto 92 000 Km a krom výměny oleje po 15 000 km a svíček v 50 000 Km je auto bezproblémové s dlouhodobou spotřebou 6.5 l, kde jezdím 80% dálnice.
    Věřím že ještě bude dlouho sloužit, mohu jen vřele doporučit.

    Reagovat
    • kde e možno prosím auto vidět? a jaká je cena?

      Reagovat
  • Kdyby měl od výroby samosvorný diferenciál, šlo by o nejlepší sportovní kombi s pohonem předních kol svojí doby. Sice je otravně tvrdý, motor nemá hezký zvuk a je užraný, ale je sním opravdová zábava. Dělá přesně to, díky čemu mám ostré předokolky rád. Je agresivní pod plynem, na který sympaticky rychle reaguje a navíc má návykově přetáčivé tendence. Taky jde o poměrně praktické auto, které se dá za rozumné peníze nejen pořídit, ale i provozovat.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ford-focus-st-kombi-2-0-ecoboost-mk3-facelift-dejte-mu-samosvor/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *