KatalogFordMustang

Ford Mustang Mach-E (2020-)

Ford Mustang Mach-E je elektřinou poháněný crossover vyráběný americkou automobilkou od roku 2020. Na evropské trhy se dostal rok nato. Mustang Mach-E svým vzhledem i jménem odkazuje na slavný stejnojmenný muscle car. Má však odlišnou koncepci a jiný pohon.

Vnější design crossoveru využívá množství detailů ze slavného pony caru, ať už jde o řešení přední masky nebo čelních světlometů. Dobře známý je též motiv koncových světel. Uvnitř je centrálním ovládacím prvkem dotyková obrazovka multimediálního systému na středovém panelu. Je vertikálně orientovaná a má úhlopříčku 15,5 palce. Přestože je do ní soustředěna naprostá většina ovládacích prvků, třeba hlasitost rádia pořád využívá klasické kolečko.

Nová platforma

Základem je platforma vyvinutá tzv. týmem Edison, která se přizpůsobila elektrickému pohonu. Ford ji říká Global Electrified 1 (GE1) a jde o rozsáhle inovovanou architekturu C2 známou ze soudobé Kugy nebo Focusu. Baterie jsou umístěny mezi nápravami, pod podlahou, což snižuje těžiště. Nachází se přitom ve speciální vodě odolné schránce, která je lépe chrání v případě nehody. Podle verze nabízejí kapacitu 68 kWh nebo 88 kWh. V případě té větší lze akumulátory na nabíječce s nabíjecím výkonem až 150 kW (např. síť IONITY) nabít z 10 na 80 % kapacity za 45 minut.

Pohon zajišťuje zcela nově vyvinutý synchronní elektromotor uložený u zadní nápravy, s permanentními magnety a chlazením olejem. Doplnit ho může i druhý, u přední nápravy, u verze s pohonem všech kol. Výchozí model s pohonem zadních kol má v případě standardní baterie výkon 198 kW, se zvětšenou pak 216 kW. Kombinovaný výkon u čtyřkolky pak v závislosti na velikosti akumulátorů činil v době premiéry 198 kW, respektive 258 kW.

V létě 2021 pak debutovala varianta Mustang Mach-E GT, zatím nejdynamičtější a nejsportovnější derivát tohoto modelu. Má nejvyšší výkon 358 kW a pro Evropu speciálně naladěný podvozek s tlumiči MagneRide.

Evropský Mustang Mach-E

Evropská specifikace se pak třeba od té americké odlišila také specifickým nastavením podvozku, právě podle silnic starého kontinentu. Konkrétně má být evropský Mustang Mach-E více přizpůsoben jízdám na klikatých okreskách a rychlé přesuny po dálnicích. Úpravy evropské specifikace přitom zahrnují svébytné nastavení tlumičů, pružin, stabilizátorů, systému řízení i charakteristiky pohonné jednotky.

Výrobu automobilu má na starosti mexická továrna Cuautitlán Izcalli. Mustang Mach-E se okamžitě stal hitem, už po dvou letech produkce na konci roku 2022 oslavil 150.000 vyrobených kusů. Cílem je přitom dokonce navýšit výrobu až na 270.000 exemplářů ročně. Původně se přitom vůz prodávat jen v 22 zemích světa a až v roce 2023 se počet trhů, kde je crossover k dispozici, navýší na 37 států.

Ford Mustang Mach-E: Základní technická data

  • Rozměry: Délka x šířka x výška x rozvor: 4724 x 1880 x 1600 x 2972 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 402 litrů
  • Výroba: 2020- (Cuautitlán Izcalli, Mexiko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Ford Mustang Mach-E (2020-)

  • Velice povedený elektromobil. Obsahuje množství moderních technologií, které zpříjemňují jízdu. Auto je živé, tiché, pohodlné.

    Reagovat
  • Ford Mustang Mach-E lze bezesporu označit jako horké želízko na trhu. Nabízí skutečně velmi dobré svezení. Co do výkonu, přesnosti řízení nebo čitelnosti si název Mustang zasluhuje. Na druhou stranu Ford zasáhl do ikonického modelu až příliš a možná si to mohl odpustit. Nedivím se tedy pravověrným fanouškům, že by slovo Mustang v názvu tohoto elektrického crossoverů nejraději neviděli.

    Musím vyzdvihnout vysokou úroveň zpracování a smysl pro detail. Například tichý chod a ladný dojezd elektrických oken mohu připodobnit prémiovým Lexusům. Jednoduchý a uklizený interiér působí vzdušně, posádka z toho těží velkým prostorem kolem sebe. Menší výtku mám k sedadlům, jsou poměrně měkké a bez výrazného bočního vedení.

    Po stránce infotainmentu a konektivity předvedl Ford pěknou práci. Přes prvotní chaotičnost si dokážete systém oblíbit a pochopit jeho snadnou logiku. Sync 4A disponuje pokročilými funkcemi jako je cloudová navigace, inteligentní plánování trasy, Over-the-Air updaty, propojení se skvělou mobilní aplikací FordPass nebo bezdrátovým rozhraním Apple CarPlay/Android Auto či inteligentní hlasové ovládání, což uživateli poskytuje vysoký komfort a výrazně usnadňuje život s elektromobilem. Závěrem se ještě ohlédnu za odhlučněním interiéru, potažmo výbornému audiosystému Bang&Olufsen.

    Více na: https://autodays.cz/2021/11/28/ford-mustang-mach-e-elektricky-plnokrevnik/

    Reagovat
  • Mach-E RWD je neokoukaný, při jízdě dokáže vytáhnout esa z rukávu, kterými umí zaujmout – nízká spotřeba, schopnost jezdit bokem atd. Avšak hned posléze vás začne štvát několik detailů v podobě pozice za volantem nebo jedovatých brzd, ale hlavně příliš tvrdý a odskakující podvozek. Avšak zatímco u GT jsem si říkal, že nejde doporučit z žádného úhlu pohledu, tady už převládají klady a doporučit ho lze. Vlastně je to docela zábavný elektromobil, který se může pyšnit solidním dojezdem.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-ford-mustang-mach-e-premium-rwd-98-7-kwh-lepsi-nez-gt-ale-stale-rozporuplny/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *