Ford S-Max Mk1 (2006-2014)

Ford S-Max 2006

Ford S-Max Mk1 je první generace velkého MPV americké značky vyráběného mezi roky 2006 a 2014. V nabídce doplnil větší a praktičtější model Galaxy, proti němuž byl sportovněji laděn. Automobil někdy označovaný jako S-Max EUCD díky své použité platformě se v roce 2007 stal evropským Autem roku. Automobilce vůz v době premiéry přinášel hlavně nové klienty.

Nebyly nalezeny žádné obrázky

Automobil vycházel z druhé generace modelu Galaxy, s nímž sdílel rozvor 2850 mm. Zároveň však oproti němu byl o 69 mm nižší a 52 mm kratší. Interiér pak poskytoval koncepci 5+2, naznačující, že třetí řada sedadel je spíše jen nouzová záležitost.

Tvary navrhnul David Hilton se svým týmem, který vycházel z tehdejšího tzv. kinetického designu, stylistického jazyka Fordu. Poprvé je naznačil koncept Ford SAV prezentovaný na ženevském autosalonu 2005, který autu dal svoji koncepci – sportovně aktivní vozidlo. Vzhled se podobal většímu Galaxy Mk2, jen tu byla jiná maska chladiče a kulaté mlhovky v předním nárazníku. Z bočního pohledu se pak S-Max odlišil jinými třetími bočními okny a sešikmenými E sloupky karoserie.

Také palubní deska tohoto MPV byla prakticky totožná s tou v Galaxy, plusem byla praktičnost. Dvě zadní řady sedadel šlo sklopit do podlahy a vytvořit tak až 32 různých kombinací kabiny, automobilka toto řešení nazývala Ford Flat System. Navíc uvnitř nechybělo 26 odkládacích schránek.

I s pětiválcem

Nabídka motorů zahrnovala jednotky benzinové řady Duratec a turbodiesely Duratorq TDCi, na vrcholu v době premiéry stál přeplňovaný pětiválec 2.5 Duratec z Focusu ST. 

Technický základ až sedmimístného velkoprostorového vozu poskytla architektura EUCD sdílená s tehdejším Galaxy nebo Mondeem, využívaly ji rovněž soudobé modely Volvo. Měla zajistit skvělé jízdní vlastnosti, vpředu podvozek tvořily vzpěry MacPherson, vzadu čtveřice prostorově uspořádaných ramen.

Pro rok 2020 Ford S-Max Mk1 prošel modernizací. Příď se stala mohutnější, karoserie využila více chromovaných dílů. Komfort měla mimo jiné vylepšit silnější skla pro lepší odhlučnění kabiny, vylepšila se i výbava. Facelift však znamenal též konec pětiválce, který byl nahrazen čtyřválcem 2.0 SCTi EcoBoost.

Výrobu pro Evropu zajišťoval belgický závod Fordu v Genku. Pro lokální trhy se vyráběl i v Rusku a Číně, kde dokonce S-Max první generace pokračoval i po konci produkce evropské specifikace, která byla v roce 2015 nahrazena druhou generací S-Maxu.

Ford S-Max: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor:  4801 x 1884 x 1620 x 2850 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 755 litrů (pětimístná konfigurace), 285 litrů (sedmimístná konfigurace)
  • Výroba: 2006-2014 (Genk, Belgie)

Ohodnoťte Ford S-Max i vy, v diskuzi pod článkem:

One thought on “Ford S-Max Mk1 (2006-2014)

  1. Mám Ford S max z r.v.2012 o objemu 2.0 / 103 kW / 140 HP TDCI v 6° automatu.Auto mám jen krátce ale pár poznatků už mám.Motor jde hladce odhlučnění je slabé takže vnější hluk je přítomen i uvnitř vozu ale není to tak hrozný.Co se týká automatu řekl bych že by na tom mohli více zapracovat ,protože když se rozjíždí tě tak jednička trochu škubne ale ostatní rychlosti jdou hladce.Co se týká sportovnější jízdy tak je lepší si řadit sám tím z vozu dostanete víc a také vás to bude bavit.Zhruba do rychlosti 140 Km/hod.zrychluje stále stejné.Komford je příjemný u řidiče je sedačka el.posuvna ale jen nahoru a dolů zbytek je standardní.Auto krásně sedí i v rychlejších zatáčkách.No a na závěr spotřeba já jezdím mezi 6 až 6,3 L/100Km samozřejmě že ve sportovnějším podání to razantně vystoupá.Takze má 5 místa verze Fordu S max je z mého pohledu velmi dobrá volba a myslím že nadchne všechny co mají rádi pohodlí , prostor a variabilitu ad v prostoru či v jízdě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *