KatalogHyundaii30

Hyundai i30 GD (2011-2017)

Hyundai i30 je kompaktní model z dílny korejské automobilky, který v roce 2007 na evropských trzích nahradil model Elantra. Mezi lety 2011 a 2017 se vyráběla druhá generace Hyundaie i30, s interním označením GD. Automobil byl stejně jako předchůdce dostupný jako pětidveřový hatchback a kombi, které tentokrát doplnil i třídveřový hatchback (tzv. Hyundai i30 Coupe). Hyundai i30 GD se vyráběl mezi lety 2011 a 2017, kdy byl nahrazen i30 třetí generace (PD). Na vybraných trzích se vůz prodával jako Elantra GT.

Pětidveřový hatchback se světu poprvé představil na frankfurtském autosalonu 2011, kombi následovalo o půlroku později v Ženevě, zatímco třídveřová i20 debutovala na podzim 2012 na pařížském autosalonu. O vývoj se postaralo evropské centrum značky v německém Rüsselsheimu. Výrobu pro evropské trhy měl opět na starosti závod Hyundaie v Nošovicích, vůz se ale vyráběl i jihokorejském Ulsanu.

Tvary generace Hyundai i30 GD navrhnul Thomas Bürkle se svým týmem, který autu dodal „fluidní“ design s typickou šestiúhelníkovou maskou, navazující na větší i40. Jako technický základ posloužila platforma J4, sdílená třeba s Kiou Cee’d druhé generace (JD). Oproti předchůdci se natáhl rozvor, pro větší prostornost, tříprvkové zadní zavěšení nahradilo čtyřprvkové.

Nabídka motorů v době premiéry zahrnovala výhradně čtyřválce. Ty zážehové zahrnovaly 1.4 MPI (73 kW), 1.6 MPI (88 kW) a 1.6 GDI (99 kW), z turbodieselů tu byly 1.4 CRDi (66 kW) a dvě varianty 1.6 CRDi (81 kW a 94 kW).

Pro rok 2015 vůz prošel modernizací, která upravila design i nabídku motorů. Čtrnáctistovku řady Gamma nahradila nová generace Kappa se 74 kW a silnější turbodiesel 1.6 CRDi posílil na 100 kW. Šestistupňový automat pak nahradila sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Nově dorazila i sportovně laděná verze Hyundai i30 Turbo s 1.6 GDI Turbo (137 kW).

Hyundai i30: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4300 x 1780 x 1470 x 2650 mm (i30 Hatchback), 4300 mm x 1780 x 1470 x 2650 (i30 Coupe), 4785 x 1780 x 1500 x 2650 mm (i30 Kombi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 395 litrů (i30 Hatchback), 378 litrů (i30 Coupe), 528 litrů (i30 Kombi)
  • Výroba: 2011-2017 (Nošovice, Česká republika)

Ohodnoťte Hyundai i30 (GD) i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Hyundai i30 GD (2011-2017)

  • V Nošovicích vyráběný Hyundai i30 patří mezi nejprodávanější automobily na českém trhu, a tak není divu, že rovněž patří mezi nejvyhledávanější ojetiny. Není to špatná volba, i30 druhé generace platí za spolehlivé auto, zvlášť u nejstarších kusů. Potřeba je však pečlivě vybírat z motorů. Proti obecným trendům se u tohoto modelu vyplatí se podívat po turbodieselu, ideálně 1.6 CRDi, které zaujme jak tahem, tak slušnou spolehlivostí. Výhodou jsou i dlouhověké filtry pevných částic, které obvykle vydrží nějakých 300.000 km. Menší 1.4 CRDi moc častým jevem není, navíc se kvůli krátkým převodům moc nehodí pro jízdu na dálnicích. Z benzinu berte nejlépe vrcholné 1.6 GDI Turbo, případně atmosférickou variantu 1.6 GDI. Naopak se vyhněte základnímu 1.4 MPI. Je slabé a hlavně ho trápí nekvalitní katalyzátory, jejichž vložka se může drolit, což následně může zničit celý motor. Investice 100.000 km do nového katalyzátoru se navíc nevyplatí. Pozor je třeba dávat i na rez, antikorozní ochrana se sice proti předchůdci zlepšila, po letech ale není bezchybná. Vyplatí se tak pečlivě si prohlédnout okolí víka zavazadelníku. Jistou nevýhodou pak dnes může být fakt, že se prodávaly hlavně průměrně vybavené kusy, dnes tak luxusnější verze může některým zájemcům chybět.

    Reagovat
  • Hyundai i30 CW Style 1.6 CRDI 2014
    Veľmi dlho som dumal a skúmal, no nech sa akokoľvek veľmi snažím, nedokážem na Hyundai I30 CW nájsť v zásade žiadne veľké nevýhody. Je to len dôkaz toho, čo už dlho tvrdím – Hyundai už ani zďaleka nie je tou značkou, akou bol pred desiatimi rokmi. Práve pri druhej generácii Hyundaiu I30 nám začala táto kórejská značka ukazovať, akou cestou sa chce ďalej uberať. Í-tridsiatka v prvom rade zaujme naozaj pekným dizajnom, špeciálne vo výbave Style. Nevšimnúť sa nedajú chrómové prvky a najmä veľmi pekné lesklé kolesá. Solídny a pekný je aj interiér, jedinou chybičkou krásy sú nie práve najkvalitnejšie plasty. Koženo-látkové sedadlá sú veľké a pohodlné, či už predné, ale aj zadné. Miesta na nohy vzadu je tak akurát, pasažierom na strednom sedadle bude prekážal šmýkajúci sa kožený povrch. Pri jazde poteší posilňovač riadenia s premenlivým účinkom a možnosťou výberu jedného z troch režimov – Comfort, ktorý je mimoriadne ľahký a vhodný prakticky len do mesta, Normal a Sport. V režime Sport je pekne tuhý a najmä priamy, čo je veľmi fajn a takéto nastavenie sa mi veľmi páči. Akurát mohol dávať o kúsok viac spätnej väzby, potom by to bolo dokonalé. Podvozok bez problémov filtruje nerovnosti, zároveň však nie je príliš mäkký a v zákrutách dobre podrží. Jazdným vlastnostiam prispieva viacprvková zadná náprava. Hyundai I30 CW GD je tak skvelým balením so slušnou výbavou a spoľahlivosťou a vyhovie aj náročnejším zákazníkom. Ak teda lovíte vo vodách jazdených áut nižšej strednej triedy, Í-tridsiatku si rozhodne vyskúšajte – stojí naozaj za to!

    Více na: https://dominiccars.sk/test-jazdenky-hyundai-i30-cw-gd-1-6-crdi-style/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *