Novinky

Nové Suzuki S-Cross za rohem. Ukáže se ještě v listopadu

Suzuki S-Cross je v době neustále se rozšiřující nabídky různých crossoverů možná trochu přehlíženým modelem, který je však oceňován pro svoji robustnost a terénní schopnosti. Současná generace je tu s námi již od roku 2013, a tak se vzhledem k typickému životnímu cyklu dnešních aut rýsuje nástupce. Zatím se však o něm moc nemluvilo, což nahrávalo spekulacím, jak to s ním bude. Máme však dobrou zprávu, nové Suzuki S-Cross dorazí. A dříve, než byste možná čekali!

Premiéra ještě letos

„S-Cross tu bude ve třetí generaci. Prezentace nového modelu se odehraje na konci listopadu,“ řekl v říjnu šéf španělského zastoupení Suzuki Juan López Frade, jak ho citoval tamější server Motor.es. To následně potvrdilo oficiálně i Suzuki, které avizovalo premiéru auta na čtvrtek 25. listopadu 2021.

Juan López Frade však přiznal, že nový S-Cross se u prodejců objeví jen krátce po svém odhalení. „Pokud vše půjde dobře a nebudeme mít problém s dodavateli, doufám, že by k prodejcům mohl dorazit do Vánoc,“ uvedl.

Tato slova je však nutné brát s rezervou. Dnešní situace s nedostatkem výrobních komponentů, hlavně čipů, silně ovlivňuje plány automobilek, a tak není vyloučeno, že se příchod odsune. I proto se jako jistější jeví zahájení prodeje nového Suzuki S-Cross až v průběhu roku 2022.

Hybrid s patnáctistovkou. Ale jaký?

Technické detaily však i přes blížící se premiéru neznáme. V létě se však objevily zprávy o nasazení full-hybridu s nově vyvinutým benzinovým motorem o objemu 1,5 litru. Nyní se však mluví o nasazení mildhybridu, byť rovněž s novou patnáctistovkou. Nový agregát se tudíž zdá jistotou, do budoucna jej má použít také třeba nová Vitara, úroveň elektrifikace je však zatím zřejmě neznámou. Nabízí se však to, že nový S-Cross bude nabídnut jak ve formě mildhybridu, jen s pomocným elektromotorem, tak jako full-hybrid, který zvládá i krátké úseky čistě na elektřinu. Naopak turbodiesel už novinka určitě nenabídne.

Design je naopak velkou neznámou, známe pouze tvar hlavních světlometů, který prozradila oficiální upoutávka na premiéru auta. Později následovaly i snímky siluety karoserie.

Stejně tak jsou neznámé i rozměry. S-Cross každopádně nemá tolik prostoru na nějaké zásadní zvětšení. Musí se pořád vejít pod 4,6 metru dlouhý Across, neboli bratra RAV4 s plug-in hybridním pohonem. A zároveň tu musí být místo pro malou Vitaru, která se v roce 2022 má dočkat faceliftu, před příchodem nové generace v roce 2024.

Suzuki S-Cross na trh přišlo v roce 2013, kdy zprvu doplnilo stávající model SX4. I proto se zpočátku auto prodávalo jako SX4 S-Cross, a to do té doby, než v roce 2014 model SX4 zcela nahradilo. I proto o příštím S-Crossu značka hovoří jako o třetí generaci.

(vydáno 29. října 2021 08:03, naposledy aktualizováno 24. listopadu 2021 12:54)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *