Novinky

Nový Hyundai i20 je tu! Sází na sportovní šmrnc a moderní techniku

Hyundai pro letošní ročník ženevský autosalon připravuje zásadní novinku, novou generaci i20. Po zveřejněných skicách ještě před oficiální premiérou unikly na veřejnost fotografie auta. Díky nim víme, že nový Hyundai i20 bude výrazně sportovnější než dosud.

Uniklé snímky ukazují novinku korejské značky ze všech stran. Vpředu najdeme charakteristicky tvarovanou masku chladiče, s navazujícími, ostře řezanými světlomety. Zboku je tu směrem vzad stoupající linie bočního prosklení, zakončená netradičním zdobením u C sloupků. A vzadu, snad nejzajímavější detail, v podobě do boků protažených koncových světel, propojených vodorovnou linkou. Sportovní šmrnc zdůrazňuje i dvoubarevná karoserie.

Proti předchůdci se mimochodem vůz prodloužil o bezvýznamných 5 mm. Zato však proporce upravila rozšířená karoserie o 30 mm a snížená o 24 mm. Rozvor se mezigeneračně natáhl o 24 mm.

Moderní technika

Dovnitř nás zatím výrobce nenechal nahlédnout. Už však víme, že nový Hyundai i20 ve vrcholné formě použije dvojici displejů, tedy obdobné řešení jako kompaktní Mercedesy. Obě obrazovky budou mít úhlopříčku 10,25 palce, jedna bude sloužit jako digitální přístrojový štít, druhá jako centrální displej multimediálního systému.

Co se týče útrob, auto vsadí na tu nejmodernější techniku. K dispozici budou vyspělé palubní systémy, jako je inteligentní tempomat pracující s daty navigace, bude tak sám umět zpomalit v zatáčce. Chytrý omezovač rychlosti se zase přizpůsobí povolenému limitu a zvukově i opticky varuje řidiče při nedodržení povolené rychlosti

Základní atmosférický čtyřválec 1.2 MPi (62 kW) doplní přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDi ve dvou výkonových verzích, se 73 kW a 88 kW. Slabší verzi přitom bude možné pořídit i jako mildhybrid, pro silnější bude kombinace s 48V systémem standardem.

Nová generace Hyundaie i20 bude debutovat na březnovém autosalonu v Ženevě, kde korejská značka též představí facelift kompaktní i30. Půjde již o třetí generaci i20, vozu, který v roce 2008 nahradil nejen na českém trhu populární Getz. Aktuální druhá generace i20 se prodává od roku 2014.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *