Škoda se léta zaměřuje na rodinné automobily, a tak je logické, že v jejím portfoliu najdeme rovněž rodinné SUV, v podobě až sedmimístného modelu Kodiaq. Ten se aktuálně prodává ve své druhé generaci a svým charakterem přesně cílí na rodiny s dětmi. Dá se považovat za etalon SUV pro rodiny? To jsem zjišťoval během týdenního testu Kodiaqu druhé generace , který jsem zkoušel se silnějším turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 142 kW.
Obsah recenze
Design: Výraznější než předchůdce
Design ve srovnání s předchůdcem doznal poměrně zásadních změn. Výsledkem je výraznější a zajímavější tvář, a to jak ve srovnání s dosavadním Kodiaqem, proti němuž novinka působí najednou o poznání moderněji, tak třeba ve srovnání se soudobým Superbem. Zatímco ten je poměrně zaměnitelný, Kodiaq je ve výsledku výraznější a rozpoznatelnější. A to klidně i v obyčejné stříbrné metalíze testovaného exempláře. Konkrétně se to daří díky rozděleným světlometům, což je motiv inspirovaný předchůdcem, tak díky zcela novým detailům, jako je originální zdobení zadních D-sloupků nebo propojení originálně řešených koncových světel vodorovnou linkou.
Oproti předchůdci navíc došlo k výraznému nárůstu rozměrů, díky čemuž Kodiaq působí majestátněji než dosud. S délkou 4.758 mm je o zásadních 61 mm delší jak první generace, což se mělo primárně podepsat na vnitřním prostoru pro posádku.
Interiér: Královský prostor s chytrými detaily
Zatímco zvenku je Kodiaq zcela odlišný než podobně velký Superb stojící na shodné platformě, základ kabiny se u této dvojice shoduje, ať už jde o dvouramenný volant, volně stojící obrazovku infotainmentu nebo trojici otočných ovladačů na středovém panelu (tzv. Smart Dials). Bližší prozkoumání však postupně odhaluje, že několik podstatných detailů se přece jen odlišuje. Před spolujezdcem se nachází dvě odkládací schránky, digitální přístrojový štít se neskrývá pod podivným štítem jak v Superbu, ale zůstává “tabletově” odhalen. Zcela odlišný je pak středový tunel, s dvěma bezdrátovými nabíječkami chytrých telefonů a větší konzolou.
Recenze: Velký kombík je pro rodinu stejně pořád nejlepší. Dokazuje to Škoda Superb Combi. S 2.0 TSI je to neskutečná střela
Také Kodiaqu však není co vytknout z hlediska výběru použitých materiálů nebo jejich zpracování. Také samotná výbava umí být pořádně široká, třeba díky poctivému head-up displeji s promítáním na čelní sklo. Podobně pak chválím snadné a intuitivní ovládání, a to jak z hlediska multimediálního systému, tak zmíněných ovladačů Smart Dials, které lze přizpůsobit podle potřeby, jednoduchým kliknutím. Podobně si lze hravě individualizovat i rychlé volby infotainmentu.
Rozhodně pak doporučuju přední příplatková „Top ergonomická“ sedadla s masážní funkcí, která je opravdu vynikající, a to díky použití vzduchových vaků. Naopak zadní sedadla dle komentářů spolucestujících na dlouhých trasách už tak pohodlné nejsou. Místa je však vzadu habaděj všemi směry, v tomto směru je zřetelný mezigenerační nárůst vnějších rozměrů.
Opravdu královský je pak zavazadlový prostor. Testovaný Kodiaq byl „jen“ pětimístný, což znamená kufr o udávaném objemu 910 litrů, což je opravdu závratná hodnota. Není potřeba zdůrazňovat, jak je zavazadelník Kodiaqu velký, sem se opravdu hravě vejdete i při jízdě na dlouhou dovolenou. A kdybyste si náhodou nevěděli rady, jak na to, uvnitř kufru najdete QR kód, který vás odkáže na instruktážní videa, jak ideálně využít kufr Kodiaqu i jeho další odkládací prostory.
Kodiaq navíc v několika detailech dokazuje, jak se přizpůsobuje hlavní cílové skupině, rodinám s dětmi. Dveře tak zvnějšku opět chrání speciální plastové kryty, které se hodí třeba na parkovištích nákupních center. Uvnitř najdete množství odkládacích prostorů, včetně speciální, vyjmutelné konzole u středového tunelu mezi zadními sedadly. Kapsy ve dveřích jsou pak i vzadu tak velké, že pojmou 1,5litrovou lahev.
Motor: Silnější 2.0 TDI je pro Kodiaq ideální volba
Škoda Kodiaq ve své druhé generaci nabízí poměrně různorodou paletu motorů. Vedle benzinových a vznětových motorizací je tu i vrcholný sportovní Kodiaq RS nebo plug-in hybridní Kodiaq iV. Já nicméně vyzkoušel motor, který je pro mě pro tento typ pořád ideální volba, turbodiesel 2.0 TDI, a to v silnější verzi o výkonu 142 kW a točivém momentu 400 Nm, standardně kombinované s převodovkou DSG a pohonem všech kol.
Recenze: Volkswagen Tiguan Elegance 1.5 eTSI (110 kW) mHEV (2024)
A při jízdě se rychle ukazuje, že tento motor je pro Kodiaq nejrozumnější volbou. Při rozjezdu je sice trochu znát, že si musí poradit s velkým autem, respektive, reakce zkrátka nejsou tak okamžité, jak byste možná doufali, jakmile se ale rozpohybuje, síly má více než dostatek, a to jak na dálnicích, tak třeba v horském prostředí, kde jsem měl vůz možnost ozkoušet v plném osazení.
Silnější TDI se přitom chová jako typický turbodiesel. Nejlépe se cítí ve středních otáčkách, přičemž pod plynem uslyšíte lehký charakteristický klapot vznětových motorů, jinak je ale dvoulitr pečlivě odhlučněn.
To vše navíc zvládá se slušným apetitem. Na dálnici Kodiaq jezdí za 6,5 litru na 100 km, okresky i v horském prostředí zvládá za šest-sedm litrů. Jen ve městě spotřeba roste při kratším popojíždění k osmilitrové hranici.
Výhrad nemám ani ke sladění se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Snad za každé okolnosti řadí hladce, a to i na manuální pokyn. Ani rozjezdy pak nejsou cukavé.
Jízdní vlastnosti: Není co dodat
Z hlediska jízdních vlastností se Škoda Kodiaq chová přesně tak, jak byste od rodinného SUV čekali. Je to zkrátka slušný pohodář poskytující slušnou úroveň komfortu. Pravdou nicméně je fakt, že 19″ kola testovaného exempláře si už logicky na větších nerovnostech bouchnou a že podvozek je obecně citlivý na povrch pod koly – na hrubém povrchu umí být šum valících se pneumatik slyšet.
Zároveň se však auto nebojí ani rychlejšího tempa, jak je u Škodovek zvykem. Celkové naladění tak za mě zaslouží pochvalu.
Plusem pak dle mého soudu je rovněž snadné vypínání otravných a za mě jednoduše zbytečných pomocníků, hlídání jízdy v pruzích a zvukové upozornění na překročení povolené rychlosti. Nastavení asistentů jednoduše vyvoláte tlačítkem na volantu.
Sháníte pohodlné SUV pro rodinu? Nový Renault Espace je výtečnou volbou, přestože má jen tříválec. Originál byl ale v některých detailech lepší
Sdílet článek:
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4×4: Základní technická data
| Motor | 2.0 TDI DSG 4×4 |
|---|---|
| Rok | 2025 |
| Objem motoru (ccm) | 1968 |
| Výkon (kW) | 142 |
| Točivý moment (Nm) | 400 |
| Převodovka | 7DS |
| Maximální rychlost (km/h) | 220 |
| Zrychlení z 0-100 km/h (s) | 7,8 |
| Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km) | 6,0 |
| Teoretický dojezd (km) | 966 |
| Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km) | 157 |
| Hmotnost pohotovostní/užitečná (kg) | 1798/647 |




Dobrý den,
zajímal by mě motor 2L TDI 110kW. Je k autu dostačující nebo je jako benzinový 110 kW až příliš slabý? Krouťák má ale slušný, tak nevím. Děkuji za odpověď.
Já mám Porsche Boxster S 257 kW a ten výkon je dostačující… Ale u Kodiaqu nevím…
Mam Kodiaqa TDI, 110kW, rv 2019. Za mne motor staci, na predjizdeni motorek nebo sportaku to neni, ale problem jsem zatim nevidel. Jako rodinne auto muzu jenom doporucit.
110kW opravdu nedoporučuji, už 142kW není žádný zázrak, nedokážu si představit ještě slabší motor. Jako druhé auto jsem objednal Kodiaq RS, ten už snad trošku pojede…
Měl jsem jednickoveho a super, teď mám dvojkového TDI 142kw a po silnici to krásně utíká, zrychlení perfektní, spotřeba při normální jízdě do 6l.a předtím jsem měl Superba 140kw,TDI a nemohl jsem si na nic stěžovat.
Asi jsme každý jezdili v jiném autě.
Nový Kodiak jsem měl v provedení plugin hybrid – sportline Takže neřeším motor, řeším jen to, co je stejné.
Přístrojová deska je vložená do auta stylem, jé, my jsme zapomněli, že tam patří. Rohy přečuhují tak, že to nevypadá ani jako úmysl. Ovladače na středovém panelu jsou na dotek tak křehké, že se člověk na ně bojí sáhnout. A mohl bych pokračovat. Prostě úspory z tohoto auta jen čiší.
Auto jsem s díky vrátil a i nadále používám předchzího Kodiaka – sportline TDI 147 kw.
Za mě je to starší auto lepší.
Takze skvele rodinne auto, akorat v nem jsou nepohodlna zadni sedadla a je hluk od podvozku. No, asi mam jine pozadavky na rodinny vuz:-) Ten byl mel byt hlavne pohodlny , jak jizdne , tak zvukove