NovinkyVideo

Škoda Enyaq Coupé iV je tu! Lepší aerodynamika zlepšuje dojezd

Automobilka Škoda Auto zahajuje rok 2022 ve velkém stylu. Na 31. ledna 2022 si totiž připravila premiéru nové karosářské verze Škody Enyaq iV, kterou je SUV-kupé. Novinka oficiálně pojmenovaná Škoda Enyaq Coupé iV láká na sportovní linie, stejně jako vyšší dojezd než výchozí verze. To zajišťuje lepší aerdoynamika.

Škoda Enyaq Coupé iV se od výchozího modelu primárně liší svojí karoserií, jejíž tvar se odlišuje od B-sloupků směrem dozadu. Novinka svojí siluetou evokuje vozy kupé, byť si zachovává dva páry bočních dveří. Střešní linie novinky se od B-sloupků mírně svažuje směrem dozadu a přechází do zadních dveří s ostře lomenou hranou. Poprvé toto řešení naznačil koncept Škoda Vision iV z roku 2019, na který Enyaq Coupé iV opticky přímo navazuje.

I přes sportovnější tvary si přitom Enyaq Coupé iV má uchovat praktičnost, zavazadelník s udávaným objemem 570 litrů je jen 15 litrů menší než u výchozího derivátu. Interiér je pak shodně koncipovaný jako u výchozího Enyaqu iV. Součástí standardní výbavy je centrální dotyková obrazovka infotainment systému s úhlopříčkou 13″ a virtuální kokpit s 5,3″ displejem. Head-up displej s rozšířenou realitou je k dispozici na přání. Novinka však standardně nabízí panoramatickou skleněnou střechu. Její zatmavené sklo pokrývá celou její plochu a plynule přechází v prosklení zadních dveří. Jedná se dnes o největší prosklenou panoramatickou střechu použitou ve voze Škoda.

Delší i vyšší

Paradoxně je vůz o milimetr vyšší než již prodávané SUV, přesto nabízí lepší aerodynamiku. Sama automobilka mluví o součiniteli odporu vzduchu s hodnotou cx=0,234, která je v době premiéry nejlepší v daném segmentu. To pomůže dojezdu vozu, který je až o nějakých 15 km vyšší, pokud se tedy bavíme o normovaném cyklu. Enyaq Coupé iV bude také o čtyři milimetry delší než dosud prodávané SUV, šířka a rozvor naopak zůstaly zachovány.

Technický základ samozřejmě dodala platforma MEB vyvinutá pro potřeby elektromobilů. V tomto případě je dostupný i pohon všech kol nebo adaptivní tlumiče.

S výchozím Enyaqem iV se shoduje také paleta dostupných variant. V Česku se stává základem model 80, který má baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh a zadní elektromotor o výkonu 150 kW. Verze 80X je čtyřkolka se 77kWh akumulátorem a dvojicí elektromotorů pro pohon všech kol a kombinovaný výkon 195 kW.

Vrcholem se pak stává Škoda Enyaq Coupé RS iV s celkovým výkonem 220 kW, zajištěným spoluprací dvou elektromotorů (jednoho u každé nápravy). Jedná se o první čistě elektrický vůz RS značky Škoda. Enyaq Coupé RS iV zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h, což je o 20 km/h než u ostatních derivátů modelu.

Enyaq Coupé RS iV se odlišuje i standardně dodávanými Matrix-LED světlomety nebo sníženým sportovním podvozkem, s přední nápravou sníženou o 15 mm a zadní o 10 mm. Navíc je exkluzivně v rámci modelové řady k dispozici ve výrazném zeleném laku Mamba.

Škoda Enyaq Coupé iV: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4653 x 1879 x 1617 x 2765 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 570 litrů
  • Výroba: 2022- (Mladá Boleslav, Česká republika)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *