KatalogŠkodaSuperb

Škoda Superb III (2015-)

Škoda Superb s interním označením 3V nebo B8 je třetí generace modelu střední třídy mladoboleslavské automobilky vyráběná od roku 2015. Třetí generace vlajkové lodi Škody je stejně jako předchůdce nabízena ve dvou karosářských variantách, když liftback doplňuje kombi. V roce 2016 se Superb III stal českým Autem roku. Zároveň v rámci Evropy patří dnes mezi nejprodávanější auta své kategorie.

Design automobilu navrhnul tým tehdejšího šéfdesignéra automobilky Jozefa Kabaně, který vsadil na ostře řezané tvary vycházející z konceptu Vision C, představeného v roce 2014. Jako první debutoval v únoru 2015 liftback, který na rozdíl od předchůdce přišel o dvojité otevírání víka kufru Twindoor. To se ukázalo jako těžké, drahé a omezující tvar zadních partií. Interiér pak koncepčně navázal na soudobou Octavii III nebo Rapid.

Rozvor auta se mezigeneračně prodloužil o 80 mm, zároveň se však výrazně zkrátily převisy karoserie, protože celková délka proti předchůdci narostla jen o 28 mm. Karoserie se však rozšířila o významných 47 mm. Odvozený Superb Combi následoval s několikaměsíčním zpožděním, v květnu 2015.

Základem se stala modulární platforma MQB, znamenající motor vpředu napříč a pohon předních, alternativně všech kol. Nový základ mimo jiné umožnil významně snížit hmotnost auta, která je až o 75 kilogramů nižší než u Superbu druhé generace.

Bohatá nabídka

Na rozdíl od předchůdce byl Superb B8 nabídnut výhradně se čtyřválcovými motory, šestiválec 3.6 FSI tudíž skončil. Do prodeje vůz vstoupil s bohatou nabídkou agregátů. Ty benzinové zastoupily 1.4 TSI (92 kW), 1.4 TSI ACT s vypínáním válců (110 kW), 1.8 TSI (132 kW) a vrcholné 2.0 TSI (162 kW a 206 kW). Na straně turbodieselů šlo o 1.6 TDI (88 kW) a 2.0 TDI (110 kW a 140 kW).

V průběhu let byl pak Superb postupně vylepšován. V roce 2017 se za příplatek dočkal masážních sedaček nebo zvětšené obrazovky vrcholného multimediálního systému na 9,2 palce. Později zase Superb reagoval na nové emisní normy. Čtrnáctistovku tudíž nahradilo 1.5 TSI (110 kW), osmnáctistovku zase 2.0 TSI (140 kW), zatímco vrcholné 2.0 TSI oslabilo na 200 kW.

Příchod plug-in hybridu

Pro rok 2019 se Škoda Superb III dočkala modernizace. Design byl upraven jen lehce, vpředu se objevil nový nárazník s širšími mlhovkami nebo k masce rozšířené, nižší světlomety, které již v základu byly diodové a za příplatek nabídly také technologii Matrix LED. Tato řešení nahradila dosavandí halogeny, respektive xenony. Záď zase ozdobila jiná grafika světel a nápis Škoda místo loga automobilky. Také uvnitř se ladily jen detaily, třeba zvětšený odkládací prostor s bezdrátovou nabíječkou zareagoval na trend zvětšování chytrých telefonů.

Nabídku pak rozšířily dvě verze. Jednak Škoda Superb Scout, o 15 mm zvýšené kombi s oplastovanou karoserií, druhak Škoda Superb iV, alias plug-in hybrid s 1.4 TSI, šestistupňovým DSG a elektromotorem o celkovém výkonu 160 kW, známý již ze soudobého Volkswagenu Passat GTE. Ten byl dostupný jako liftback i kombi. Novinkou na straně turbodieselů se stala zase nová generace turbodieselu 2.0 TDI Evo (110 kW).

Vedle toho se zlepšila nabídka asistenčních systémů. Prediktivní tempomat nově zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigace a umí upravit rychlost třeba před zatáčkami nebo podle rychlostních limitů. Emergency Assist pro víceproudé silnice zase zvládne v případě nouze bezpečně navést vůz s ohledem na ostatní účastníky provozu přes více jízdních pruhů a nouzově zastavit u krajnice.

Škoda Superb III: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4861 x 1864 x 1468 x 2841 mm (Superb), 4856 x 1864 x 1477 x 2841 mm (Superb Combi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 625 litrů (Superb), 660 litrů (Superb Combi)
  • Výroba: 2015- (Kvasiny, Česká republika)

5 komentářů: „Škoda Superb III (2015-)

  • + Velkorysý prostor na zadních sedadlech, snadno přístupný ohromný zavazadelník, přehledné ovládání, slušné zpracování, slušný komfort, typické chytré detaily, pohodlné sedačky, možnost pohonu všech kol nebo plug-in hybridu (ten od 2019)
    – Levnější zpracování dveří, pokulhávající spárování s DSG (hlavně do 2017), možná až příliš měkký podvozek, spíše průměrné odhlučnění

    Reagovat
  • Hybridní Škoda Superb iV se příliš neliší od běžných Superbů tak, jak je známe. S ekologičtějším modernějším pohonem jezdí po městě s nízkými provozními náklady, ale při delším cestování poskytne stejně dobrý jízdní komfort, jako modely se spalovacím motorem. Elektrifikovaná verze může být zajímavou volbou pro řidiče, kteří opouští městkou džungli jen minimálně a mohou jezdit do práce i z práce na elektřinu. Na delší cestování je ale klasický Superb s turbodieselem pod kapotou asi nenahraditelný.

    Více na: https://templeofspeed.cz/skoda-superb-iv-konec-turbodieselu-nebo-snad-ne/

    Reagovat
  • Škoda Superb L&K 2.0 TDI DSG 4×4
    Z tuzemska se mi příjemněji jezdilo jen s Enyaqem, který je ale dražší, pomalejší a zatím není úplně dokonale vyřešena síť nabíjecích stanic. Takže ten vypadává. Z Octavie stále cítíte, že jde o levnější auto a Kodiaq je vedle Superbu nevzhledná krabice. Passat je o trochu míň praktický, což platí i o Mondeu či Mazdě 6. Za mě je Superb stále tím nejlepším, co si v dané kategorii můžete pořídit, pokud vám jde o praktičnost, vzhled a komfort.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-skoda-superb-lk-2-0-tdi-dsg-4×4/

    Reagovat
  • Škoda Superb Scout 2.0 TSI 206 kW
    Pokud byste si chtěli pořídit Superb III před koncem jeho výroby, chybu rozhodně neuděláte. A už vůbec ne v provedení Scout s motorem 2.0 TSI. Za mě jde o nejlepší Superb třetí generace, jaký si můžete koupit. Je praktický, nezalekne se nezpevněných cest, zároveň jde stále o velice dobře ovladatelné a komfortní auto, které poskytuje parádní dynamiku v přímce.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-skoda-superb-scout-2-0-tsi-206-kw-nejlepsi-superb-ze-vsech/

    Reagovat
  • Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 2023
    Plusy
    štýlový a reprezentatívny dizajn
    obrovský kufor
    kráľovský priestor na zadných sedadlách
    množstvo Simply Clever riešení
    veľmi ergonomický interiér
    skvelé predné sedadlá
    veľmi dobré LED Matrix svetlomety
    výborne naladený podvozok
    skvelé spojenie motora a prevodovky
    rýchle reakcie pohonu všetkých 4 kolies
    perfektný prejav motora a pohonu 4×4
    Mínusy
    slabšie rozlíšenie parkovacej kamery

    Více na: https://dominiccars.sk/test-skoda-superb-2-0-tsi-4×4-3-gen/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *