KatalogImprezaSubaru

Subaru Impreza GT (2018-)

Subaru Impreza s interním označením GT je pátá generace kompaktního modelu japonské automobilky, která debutovala v roce 2016. Automobil existuje ve formě čtyřdveřového sedanu (interně GK) a pětidveřového hatchbacku (GT). Na evropské trhy ale dorazil pouze hatch, a to v modelovém roce 2018. Po svém debutu se Impreza stala v roce 2016 japonským Autem roku.

Design automobilu vznikal podle tehdy nové stylistické filozofie Dynamic x Solid (dynamický a solidní). Ta spočívá v nízkém postoji a sportovním charakteru. Příď definuje pro Subaru charakteristická šestiúhelníková maska chladiče a tzv. jestřábí světlomety. Kabina hatchbacku je protažená, až evokuje vozy kombi. Vnitřek byl navržen pro dobrý výhled ven, ústředním prvkem je osmipalcová dotyková obrazovka infotainmentu.

Subaru Impreza generace GT využila za základ modulární platformu Subaru Global Platform, a to jako vůbec první sériový model značky. Ta dramaticky zvýšila tuhost skeletu a karoserie, a to díky optimalizované konstrukci prostorového rámu a pevnějšímu spojení jednotlivých dílů. Současně došlo ke snížení těžiště. Výsledkem má být nejen přesnější a jistější ovládání, ale také snížení vibrací a rázů a zlepšení práce podvozku. Pomohlo to i bezpečnosti, kterou rovněž vylepšuje balíček asistenčních systémů EyeSight. Zároveň architektura umožnila zástavbu hybridního pohonu. Podvozek vpředu tvoří vzpěry MacPherson, vzadu pak lichoběžníková náprava.

Do evropského prodeje Impreza páté generace vstoupila s dvěma motory, oba byly zážehové, atmosférické, s protiběžnými písty. Základem byl čtyřválec 1.6i s 84 kW, nad nímž stál 2.0i se 115 kW. Oba byly standardně spárované s CVT převodovkou Lineartronic a pohonem všech kol.

Přichází e-Boxer

Pro rok 2020 pak byla Impreza modernizována. Příď upravil nejen přepracovaný nárazník, ale také jiná (standardně diodová) světla i maska chladiče, výsledkem čehož je elegantnější vzezření. Koncová světla se pak nově vyznačují ztmavenou povrchovou úpravou zdůrazňující jejich světelný design ve tvaru písmene C.

Hlavně se ale proměnila nabídka motorů. Dvoulitr v průběhu doby kvůli vysokým emisím skončil, a tak byl v rámci faceliftu nahrazen hybridní verzí e-Boxer o výkonu 110 kW, známou z technicky spřízněného crossoveru XV druhé generace. Ta zkombinovala upravený atmosférický dvoulitrový čtyřválec typu boxer s elektromotorem zakomponovaným do převodovky Lineartronic. Pohon všech kol zůstal zachován i v tomto případě.

Subaru Impreza generace GT se pro evropské trhy dováží z domovského Japonska. Auto ale pro lokální trhy vzniká také v USA.

Subaru Impreza: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4460 x 1775 x 1480 x 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 385 litrů, 340 litrů (e-Boxer)
  • Výroba: 2016- (Ota, Japonsko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

6 komentářů: „Subaru Impreza GT (2018-)

  • + Výtečný podvozek, jisté jízdní vlastnosti, vynikající komfort, prostorný interiér, bytelně působící kabina, staromilský interiér, přehledné ovládání, perfektní výhled ven, bohatá základní výbava
    – Vysoká pořizovací cena, chybějící manuální převodovka, průměrná dynamika, fádní design, průměrná spotřeba paliva

    Reagovat
  • Nebudeme si nalhávat, Subaru Impreza vždy bylo automobilem pro specifickou klientelu, čemuž aktuálně v Česku odpovídají i nižší prodeje – letos u nás zatím byly registrovány jen čtyři kousky. V nové generaci Imprezu bohužel na evropských trzích sráží protichůdné vlastnosti. Na jednu stranu tu máte geniálně naladěný podvozek, který je dost možná vůbec to nejlepší v nižší střední třídě, na druhé straně je tu nijak zvlášť potentní hybridní ústrojí, kvůli němuž si jízdní schopnosti Imprezy neužijete tak, jak byste mohli třeba s manuální převodovkou a silnějším agregátem. A to bohužel sráží celkový dojem z vozu prezentovaného výrobcem jako dnes nejřidičtější a nejlépe ovladatelný.

    Více na: https://www.auto.cz/subaru-impreza-2-0i-e-boxer-110-kw-skvele-auto-porad-dojizdi-na-pohon-139049

    Reagovat
  • Subaru Impreza je v roce 2021 dost možná tím nejlépe jezdícím kompaktním hatchbackem současnosti. Nejenže je neskutečně komfortní i na rozbité silnici (a to i ve vyšším tempu), zároveň je neskutečně sebevědomý i na klikatých silničkách, kterými se mrštně prosmýkává. Kvůli delší přídi není možná tak agilní jako jiné kompakty, hbitý je ale také, pocitu navíc pomáhá komunikativní řízení, stejně jako citlivě nastavená elektronika. Je tak velká škoda, že v Evropě Impreza neumí nabídnout adekvátní motor. Základní šestnáctistovka je slabá, dřívější dvoulitr o moc silnější není, a tak alespoň průměrnou dynamiku nabízí v roce 2020 uvedený hybrid e-Boxer. Má ale specifika hybridního pohonu, a tak počítejte s vysavačovým zvukem vytáčeného motoru, který se nežene do otáček tak, jak byste čekali. Malá baterka a slabší elektromotor (kvůli hmotnosti) pak zanmenají, že Impreza nejezdí na elektřinu tak často jako třeba hybridní Toyoty, což se projevuje na spíše průměrné spotřebě. Devítilitrový průměr není nic, co by jiné hatchbacky nezvládly s konvenčním pohonem a vyšším výkonem. Byť ve městě Impreza úsporná je, s lehkou nohou pak apetit klesne na 7 l/100 km. Plusem je každopádně interiér. Na pohled možná trochu zastaralý, ale poctivě zpracovaný a hlavně intuitivní na ovládání, což je dnes stále méně běžná vlastnost moderních aut. Navíc je prostor a je z něj dobře vidět. Zavazadelník je ale průměrný, u hybridu jej zmenšují baterie pod podlahou. Alespoň že je pravidelně tvarovaný pro lepší využitelnost. Povedená tak Impreza je, svými vlastnostmi ale neosloví každého. Navíc je v rámci segmentu poměrně drahá, byť cenovka ve výsledku odpovídá standardně nabízené kombinaci automatu a čtyřkolky.

    Reagovat
  • Už při nahlédnutí do technických parametrů je zřejmé, že Impreza s pohotovostní hmotností až 1 496 kilogramů není závratně rychlé auto. A rychlá opravdu není. Výkonu by jistě zasloužila o něco více a velké dynamice brání i zvolená převodovka CVT, která nenechává motor žít vlastním životem. Už od prvních kilometrů si myslím, že kdyby tahle Impreza měla manuál, nebyla by jen celkem dobrým autem, ale byla by naprosto skvělým autem.

    Je totiž jedním z těch aut, jež jsou podvozkově rychlejší než motorově. Podvozek se totiž Subaru povedl natolik, že by měl sloužit jako vzorový příklad velkému množství konkurenčních výrobců. I slabá Impreza je řidičsky až návykově zábavná. Podvozek jemně žehlí nerovnosti, kola neodskakují, a navíc poskytuje dostatek jistoty v zatáčkách.

    Více na: https://templeofspeed.cz/subaru-impreza-1-6i-pomala-motorem-rychla-podvozkem/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *