KatalogOutbackSubaru

Subaru Outback BT (2021-)

Subaru Outback s interním označením BT je v pořadí už šestá generace takto označeného zvýšeného kombi do terénu japonské automobilky. Automobil se světu představil v roce 2019, na tehdejším dubnovém autosalonu v New Yorku, na evropské trhy však zamířil až na začátku roku 2021. Do té doby se na starém kontinentě prodávala předcházející pátá generace Outbacku (BN/BS).

Design se oproti předchůdci nijak významně nezměnil. Základní koncepce zvýšeného kombíku s oplastovanou karoserií zůstala zachována, detaily karoserie však dostaly ostřejší rysy, podle soudobého stylistického jazyka Subaru. S délkou 4.870 mm se auto asi o 50 mm mezigeneračně prodloužilo, což mimo jiné pomohlo zvětšení zavazadelníku o 10 litrů. Zůstala však velkorysá světlá výška usnadňující jízdu mimo zpevněné cesty, jíž je Outback léta přizpůsoben. V tomto případě má hodnotu 213 mm.

Naopak uvnitř došlo k výrazným změnám. Outback se dočkal zcela přepracované kabiny, s dominantní, vertikálně orientovanou obrazovkou multimediálního systému s úctyhodnou úhlopříčkou 11,6 palců.

Jediný motor

Technický základ poskytuje „globální platforma Subaru,“ sdílená s dalšími soudobými modely značky. Konkrétně vůz sdílí útroby se sedanem Legacy sedmé generace (interně BW), který se však v Evropě neprodává. Pro evropské trhy se počítá s jedinou motorizací, v podobě nového zážehového čtyřválce s atmosférickým plněním a přímým vícebodovým vstřikováním o objemu 2,5 litru (interně FB25). Nabízí výkon 124 kW a je standardně spárován s pohonem všech kol a variátorovou převodovkou Lineartronic s osmi virtuálními stupni.

Agregát s interním označením FB25 byl proti předchůdci zásadně přepracován, zhruba 90 % dílů bylo změněno. Mezi změny patří vyšší kompresní poměr (12:1), stejně jako nové řízení teploty pro rychlejší zahřívání a s tím spojené snížení spotřeby v nízkých teplotách a rychlejší zahřívání kabiny. Kvůli emisním normám tu pak nechybí filtr pevných částic.

Subaru Outback (BT) je primárně určen pro severoamerický trh. Ostatně v USA se vyrábí také pro evropský trh, a to v tamějším závodě značky ve státě Indiana.

Subaru Outback: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4870 x 1855 x 1680 x 2745 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 561 litrů
  • Výroba: 2019- (Lafayette, USA)

4 komentáře: „Subaru Outback BT (2021-)

  • Subaru Outback v nové generaci sází na silných stránkách předchůdců, které tomuto modelu vynesly v uplynulých letech slávu. V praxi se totiž opět dokazuje, že tenhle zvýšený kombík projede více jak kdejaké SUV. Je to opravdu povedené auto, pohodlné, prostorné a se skvělým podvozkem, kombinujícím jak bezchybnou jistotu, tak komfortní odpružení. Na něm je bez diskuze znát, že se přizpůsoboval i silnějšímu motoru, který v Evropě dostupný není. Navíc je Outback vlastně za rozumnou cenu, už v základu máte bohatou výbavu.

    Dojem tak jedině kazí motor, atmosférická dva pětka je zkrátka slabá, což se plně projeví při jízdě na dálnici, navíc nijak úsporná, když spotřeba pravidelně překonávala devítilitrovou hranici.

    Více na: https://www.auto.cz/subaru-outback-2-5i-124-kw-vytecne-auto-az-na-jednu-vec-140045

    Reagovat
  • + Nadčasový design, hezké materiály uvnitř, prostorná kabina, slušný zavazadelník, terénní vlastnosti, výtečně fungující podvozek – komfortní i jistý, bohatá základní výbava, přehledné ovládání
    – Nanejvýš průměrná dynamika, jediný motor v nabídce, průměrná spotřeba

    Reagovat
  • Nový Outback je skvělý. Vypadá dobře, nabídne ještě lepší podvozek, více bezpečí, nové technologie, větší světlou výšku, skvělé pohodlí a plno prostoru.

    V mých očích Outback vždy charakterizoval motor a podvozek. Motor je zde stále skvělý, ale co podvozek? Tato generace stojí na nové globální platformě, která je pevnější a bezpečnější. Bojíte se toho slova pevnější, že by zmizelo to pohodlí a ta pohoda při cestování? Nebojte! Je tu pořád a dokonce ještě lepší. Někde jsem četl, že by se podvozek dal přirovnat ke vzduchovému. Tak daleko bych nešel, ale troufnu si tvrdit, že mezi nevzduchovými je to ten nejlepší. Navíc se auto téměř nenaklání, což je právě zásluhou nové platformy.

    Chtěl jsem napsat, že kombinace motoru a podvozku přispěla k tomu, že se mi s autem dobře cestovalo. Ale pak mi došlo, že to není vše. Je to i kombinace materiálů, prostornosti, jistoty z pohonu všech kol a světlé výšky, vzhledu… vlastně celého auta. Cestování byla opravdu radost, jel jsem se třeba jen tak projet, najel jsem 600 kilometrů a užíval jsem si každý metr. V tomto autě totiž naprosto platí, že i cesta je cíl.

    Více na: https://www.roadblog.cz/test-subaru-outback-field-2021/

    Reagovat
  • Outback je takový terénní kombík, ale klidně bych ho od pohledu přirovnal k SUV. A možná i tou spotřebou, která je vyšší, 10/11 l ve městě je moc. Tripy s ním jsou zážitek a jeden velký komfort. Auto pro rodinu.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *