KatalogSubaruXV

Subaru XV GP (2011-2017)

Subaru XV je kompaktní crossover z dílny japonské automobilky představený v roce 2011 ve své první generaci, s interním označením GP. V nabídce tehdy nahradil model nazvaný Subaru Impreza XV. V roce 2017 bylo Subaru XV GP nahrazeno druhou generací, s interním označením GT. Ta byla opět odvozena od soudobé generace modelu Impreza.

Konkrétně byl automobil odvozen od čtvrté generace Imprezy, dokonce se stal první zástupcem této generace na evropských trzích. Spřízněnost s kompaktním hatchbackem byla znatelná rovněž v designu, který přímo navazoval na pětidveřový hatchback. Karoserie však byla samozřejmě vyšší, a to i díky světlé výšce 220 mm.

Tvary mimochodem vycházely z konceptu Subaru XV, prezentovaného půl roku před premiérou. V roce 2015 Subaru XV GP prošlo modernizací, která lehce upravila jeho zevnějšek (konkrétně třeba odlišná grafika koncových světel). Uvnitř jsme se pak dočkali hezčí grafiky přístrojového štítu nebo nové obrazovky palubního počítače, stejně jako nového infotainmentu Starlink se sedmipalcovým displejem. Nové pružiny pak měly zajistit více komfortu a eliminovat přenos vibrací do kabiny.

Nabídka motorů v době premiéry čítala na evropských trzích benzinovou šestnáctistovku, benzinový dvoulitr a turbodiesel. Ve všech případech šlo samozřejmě o jednotky typu boxer s protiběžnými písty, což je charakteristický znak vozů Subaru. K dispozici byla i variátorová převodovka Lineartronic. Pohon všech kol byl dodáván standardně. V případě kombinace s manuální převodovkou ho tvořil tradiční mezinápravový smaosvorný diferenciál, vozy s automatem používaly elektronicky řízenou lamelovou spojku.

Subaru XV se třeba na americkém trhu prodávalo jako Crosstrek. Ve své době šlo o nejprodávanější auto na švýcarském trhu.

Subaru XV: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4450 x 1780 x 1570 mm x 2635 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 380 litrů
  • Výroba: 2012-2017 (Jadžima, Japonsko)

Ohodnoťte Subaru XV i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Subaru XV GP (2011-2017)

  • Subaru XV první generace je auto, které není zrovna častým zjevem v tuzemských bazarech, rozhodně se ale vyplatí v omezené nabídce hledat. Pokud totiž najdete hezký kus s benzinovým motorem, dostanete naprosto spolehlivé auto, s bytelným interiérem a robustní technikou, které si navíc skvěle drží cenu. právě kvůli omezené nabídce však XV bývá dražší. V rámci nabídky mívají obecně vyšší cenovku zážehové motorizace, ty se ale vyplatí. Jak šestnáctistovka, tak dvoulitr patří mezi spolehlivé agregáty. V případě většího motoru navíc už dostanete i slušnou dynamiku, která je u základu přece jen průměrná. Počítejte ale s vyšší spotřebou. Každopádně volte raději manuál, CVT sice nemá zásadních problémů, odborníci nicméně doporučují měnit v něm pravidelně olej, třeba po čtyřech letech. Dieselový boxer je pak sice pružný a velice úsporný, přesto umí provětrat peněženku. Fatální problémy tu sice nejsou (jedná se už o vylepšenou verzi vlastního turbodieselu Subaru), může ale dojít k problémům s ventilem recirkulace spalin či k prasklé hadici mezi turbem a intercoolerem. Částicový filtr pak vydrží 160.000 km, pokud však předchozí majitel jezdil delší trasy, přežije klidně i dvojnásobek. Subaru XV je tak zajímavým tipem, musíte mít ale na údržbu, auto si zaslouží kvalifikovaný servis, který nebývá levný. V takovém případě ale vydrží léta.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *