Novinky

Suzuki eVX: První elektro značky se rýsuje

Dnešní doba přeje elektromobilům, a tak jednotlivé automobilky postupně rozšiřují nabídku takových vozidel. Elektroauta tak pomalu míří i do dostupnějších segmentů. Právě na cenově dostupná auta se orientuje také Suzuki, které však elektromobil zatím v Evropě neprodává. Letos odhalený koncept Suzuki eVX ale dokazuje, že se to změní.

Koncept Suzuki eVX je totiž vize městského SUV s elektrickým pohonem, s jehož výrobou značka opravdu počítá. Suzuki přiznalo, že takové auto nabídne globálně, prodávat by se tudíž mělo i v Evropě. Uvedení je plánováno na rok 2025. Koncept se nicméně prezentoval už na na Auto Expo 2023 v indickém Dillí, což potvrzuje, že se s elektroautem počítá také třeba pro Indii, kde tento typ vozidel se má postupně také rozvíjet.

Prezident Suzuki na tiskové konferenci v rámci Auto Expo 2023 řekl: „Jsem potěšen, že mohu představit eVX, náš první globální strategický elektromobil. V Suzuki Group je řešení globálního oteplování prioritou, proto mimo jiné podporujeme řadu celosvětových opatření ke snížení emisí skleníkových plynů. Suzuki hodlá i nadále nabízet kvalitní produkty svým zákazníkům po celém světě s tím, že je přizpůsobí podmínkám, ve kterých budou vozidla využívána.“

Suzuki eVX je 4.300 mm dlouhé, 1.800 mm široké a 1.600 mm vysoké. Délkou tak odpovídá dnešní generaci modelu S-Cross.

Čtyřkolka i moderní technika

Exteriér vozu je navržen tak, aby byl okamžitě rozpoznatelný jako SUV značky Suzuki. Kromě toho si klade za cíl přenést dědictví značky, tj. pohon všech kol, do nové elektrické éry a poskytnout tak skutečný zážitek z jízdy v SUV.

Zdá se, že výsledné auto bude vyvinuto ve spolupráci s Toyotou. Ta totiž představila v roce 2023 koncept Urban SUV, který je tvarově eVX nápadně podobný.

Suzuki tudíž počítá s pohonem všech kol také u elektroauta. Co se týče techniky, má jít o pokročilé řešení v rámci kategorie bateriových elektrovozů. Hovoří se přitom o tom, že by Suzuki v tomto směru mohlo využít svého partnerství s Toyotou, jejíž techniku by značka mohla použít.

Konkrétně v případě konceptu to je použit akumulátor s kapacitou 60 kWh. Ten má zajišťovat dojezd až 550 km na jedno nabití, v tomto případě nicméně hovoříme o hodnotě podle indické metodiky MIDC.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *