Peugeot se v posledních letech rozhodl obsadit horní část mainstreamu, což vedle prémiovějšího ladění svých automobilů znamená i méně obvyklé koncepce vozů. To plně platí pro loni uvedený Peugeot 408, nezvyklý crossover, fastback s vyšší stavbou karoserie. Během týdenního testu jsem ho vyzkoušel ve formě plug-in hybridu, ve verzi s označením Hybrid 225.
Nebyly nalezeny žádné obrázky
Nezvyklá koncepce se však náramně povedla. Peugeot 408 je totiž nadmíru pohledný automobil, za nímž se leckdo otočí. Správnou měrou kombinuje eleganci se sportovním šmrncem, ať už jde o výraznou masku netradičně prostupující do nárazníku nebo sportovně nízká koncová světla. Vyšší stavbu, respektive inspiraci módními SUV zdůrazňuje praktické oplastování spodní části karoserie. Klesající záď má nicméně jednu praktickou kaňku – dozadu není tolik vidět. Za deště mně tu navíc chybí zadní stěrač. Nezvyklá jsou pak příplatková 20″ kola Monolithe testovaného kousku, se čtvercovým vzorem.
Prémiová kabina
Interiér přímo navazuje na odvozený model 308 s tou samou technikou. Výsledek je tudíž blízké prémiovým automobilům, použité materiály a jejich zpracování bezesporu patří mezi to nejlepší v rámci mainstreamové kategorie.
Pro Peugeot typická je pak dnes už koncepce i-Cockpit s vysoko umístěným přístrojový štítem (dnes už digitálním) a volantem s malým průměrem věnce. Dnešní generace uvedená v 308 je za mě povedenější než ta předcházející, protože se za volantem srovnám snadněji než dříve. Zkrátka je jednodušší si vhodně nastavit volant tak, abych ho měl v pohodlné pozici a zároveň viděl na potřebné informace na přístrojovém štítu. Snad jen originální 3D zobrazení informací dle mého názoru není až tak přehledné, jak ho výrobce prezentuje. V množství informací se někdy až ztrácím. Zato je však šikovná jednoduchá ukázka aktuálně spuštěného pohonu – zda vůz jede na elektřinu, nebo na benzin vtipně ukazuje jiné podbarvení číslic rychloměru.
Stejně se tak se mně líbí tzv. i-Toggle tlačítka. Tyto velké dotykové plochy na středovém panelu umožňují přímý vstup pro vybrané položky infotainmentu. Lze je navíc personalizovat a vybrat si zde volby podle svého uvážení. Někomu se tu líbí přímá volba rádia, jinému nastavení elektrických sedadel. Výtečné řešení! Samotný infotainment má pak hezkou moderní grafiku. Parádní je také rozlišení parkovacích kamer, které mají skvělý obraz také ve tmě.
Pochvalu pak 408 zaslouží také za svůj vnitřní prostor. V tomto směru dokazuje číselné označení, které odkazuje na větší velikost než u 308, navzdory stejnému technickému základu. Na zadních sedadlech má před koleny dostatek prostoru i dospělý, a to nejen díky vykrojeným předním sedadlům, ale hlavně díky rozvoru delšímu než u 308 SW. Také nad hlavou je dostatek prostoru i pro dospělého, avšak za cenu níže ukotvené zadní lavice. Přední sedadla jsou pak ve vrcholné formě nadmíru pohodlná, pochvalu zaslouží také masážní funkce.
Zavazadlový prostor je však průměrný, jak už to tak u plug-in hybridů bývá. Dle metodiky VDA má objem jen 454 litrů (u vozu s hudebním systémem Focal), což je v dané velikostní kategorii spíše průměrná hodnota. Výhodou je však snadný přístup ke kufru, díky vysoko otevíranému víku. Zavazadlový prostor bojuje hlavně délkou, pod podlahou už je pak jen malý prostor, třeba na lepicí sadu na opravu pneumatik. Nechybí tu nicméně háčky nebo šikovná síťka v boku zavazadelníku. A dostatečné jsou i odkládací prostory uvnitř, ať už kapsy v předních dveřích nebo objemná schránka mezi předními sedadly.
Jaký je nejvýkonnější plug-in hybrid?
Plug-in hybridní model s označením Hybrid 225 je aktuálně nejvýkonnější verzí v nabídce 408. Stejně jako slabší derivát kombinuje benzinový čtyřválec 1.6 PureTech s elektromotorem. V tomto případě jde konkrétně o šestnáctistovku se 132 kW a elektrickou jednotku s 81 kW, které dohromady poskytují kombinovaný výkon 165 kW a točivý moment 360 kW.
To už je slušná síla, která je na schopnostech 408 znát. Plný plyn znamená závratný elán, svižně auto působí i za běžné jízdy. Osmistupňový automat řadí povětšinou hladce a rychle, při popojíždění si však při rozjezdech občas cukne. Osmikvalty Peugeotů toto dělají také u jiných modelů.
Baterie stejně jako u slabší verze mají kapacitu 12,4 kWh a zajišťují normovaný dojezd až 63 km podle metodiky WLTP. V praxi ale počítejte spíše s nějakými 40 km v čistě elektrickém režimu. Ze 7,4kW wallboxu pak lze akumulátor dobít za zhruba dvě hodiny.
Spotřeba paliva je každopádně hodně závislá na použití, jak je ostatně u plug-in hybridů zvykem. Klidně se dá po městě jezdit za jeden litr na 100 km, to si však žádá pravidelné dobíjení akumulátoru. I bez tohoto režimu však 408 umí být úsporná – ve městě se z dlouhodobého hlediska dá jezdit za pět litrů na 100 km, i bez dobíjení. Kolem 5,5 l/100 km se pak pohybuje dlouhodobá spotřeba. Na dálnici si vůz řekne o 7 l/100 km, když nemáte dobité baterie. Bohužel plug-in hybridní pohon a s tím související nutnost baterií znamená spíše menší palivovou nádrž, s objemem jen 40 litrů.
Podvozek pak i u tohoto testovaného kousku potvrdil, že je laděný spíše na komfort. Obutá 20″ kola totiž nejsou prakticky znát. Na větších nerovnostech sice auto působí tužším dojmem, v rámci kategorie jsou to ale výtečné schopnosti. Přesto bych raději volil menší kola. Vůz jistě drží stopů, byť je znát, že mu sedí spíše pohodové tempo.
Odhlučnění je pak na slušné úrovni, vůz je však citlivý na povrch pod koly, na českých silnicích je někdy znát šum od kol. Třeba na dálnici je při 120 km/h auto naprosto tiché, ve 130 km/h už však práci podvozku uslyšíte.
Peugeot 408 Hybrid 225: Technická data
MOTOR | Hybrid 225 |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1598 |
Výkon (kW) | 165 |
Točivý moment (Nm) | 360 |
Převodovka | 8A |
Maximální rychlost (km/h) | 235 |
Zrychlení z 0-100 km/h (s) | 7,8 |
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km) | 1,2 |
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km) | 26 |
Objem palivové nádrže (l) | 40 |
Hmotnost provozní/užitečná (kg) | 1781/439 |
Peugeot 408: Další recenze a zkušenosti
David Bureš, ČSAKA
Peugeot 408 je auto, které přitahuje pohledy. Nezvyklý crossover s prvky kupé, SUV a liftbacku zaujme svým designem, zvlášť ve výrazné rudé barvě testovaného kousku. Výrazný design ale není jediné plus tohoto auta, za všechny zmiňme prémiovou kabinu nebo komfortní podvozek, stejně jako až překvapivý vnitřní prostor.
Adam Václavek, Wikciars.cz
Peugeot 408 je samotář, který nikam nezapadá. Může za to zevnějšek, který kombinuje prvky liftbacku, kupé a SUV, k tomu je postavený na základu poměrně malého hatchbacku 308. Konkurence tedy mnoho nemá, jestli vůbec nějakou. Kdo by si ho měl koupit? Někdo, komu se líbí 308, ale chce více stylu a extravagance. V 90% věcí jde o totožná auta. Pokud chcete dobrý Peugeot, asi bych zůstal u 308. Jeho design mi přijde vyváženější, vzadu je více místa na hlavu a kufr je v podání kombi SW výrazně větší. A 308 má i další výhody. Je k dispozici s naftovým motorem 1.5 BlueHDI nebo s manuální převodovkou. Taky můžete mít dostupnější výbavu Active Pack. Nic z toho mít 408 nemůže.