Test: Subaru Forester Executive e-Boxer (2022)

Subaru Forester e-Boxer 2022

Subaru Forester patří mezi průkopníky SUV, vždyť první generace tady byla tady dávno předtím, než se tato kategorie stala tak populární. Nyní se prodává už pátá generace tohoto auta, která si uchovává v lecčems tradiční styl. A díky tomu je velice zajímavou volbou mezi rodinnými SUV.

Nebyly nalezeny žádné obrázky

Pro modelový rok 2022 se Forester generace SK dočkal několika změn, přičemž těch stylistických si všimnete na první pohled. Nový nárazník, maska i světlomety výrazně změnily tvář vozu, která je nyní výraznější a osobitější než dříve. Úpravou přitom prošla i záď.

Robustní a prostorný

To uvnitř už k tak výrazným změnám nedošlo, zajímavostí je však ovládání klimatizace gesty – otevřenou dlaní zvyšujete teplotu, zavřenou snižujete. Funkce zajímavá, raději jsem ale stále volil otočné kolečko. Fyzická tlačítka si totiž Forester uchoval, stejně jako analogové budíky. Za mě je oboje skvělá volba – budíky jsou dobře čitelné a přehledné, ovládání tlačítky snadné a intuitivní. Forester tak nadále zůstává tím autem, do něhož na první dobrou sednete, vše si okamžitě snadno nastavíte a můžete jet. Škoda, že takových aut je dnes stále méně… Celková koncepce palubní desky je pak možná jednoduchá, zvolené materiály jsou ale výtečné – kvalitní a robustně působící. Tak poctivě zpracovanou a bytelně působící kabinu má dnes málokterý automobil.

Za volantem se sedí vysoko. To spolu s bohatým prosklením a tenkými A-sloupky vede ke skvělému rozhledu do všech stran. Výtečně odhadnete i přední rohy karoserie. Orientaci navíc pomáhá také šikovná kamera v pravém vnějším zpětném zrcátku, využitelná při parkování. Interiér je navíc díky prosklení a vpředu umístěnému čelnímu sklu nesmírně vzdušný, zároveň i prostorný. Přebytek místa je též vzadu, kde navíc vysoko umístěná lavice skvěle podpírá stehna. Dostatečně velký je také zavazadelník, v rámci modelového roku 2022 nově vybavený praktickými háčky na vrchní straně, které unesou až 3 kg zátěže.

Co se týče pohonu, tak Forester dnes v Evropě nabízí jedinou volbu, v podobě full-hybridu se 110 kW, nazývaného e-Boxer. To leckoho zaujme, spolupráce motorů je hladká, stejně tak spotřeba paliva je proti dřívějším benzinovým boxerům ve Foresteru nižší. Zároveň ale počítejte s tím, že průměrná spotřeba se nadále pohybuje kolem 8 l/100 km, což není nijak zázračná hodnota (byť vzhledem k rozměrům auta zároveň ani nic špatného). Baterie je totiž kvůli váze proti jiným hybridům menší, a tak výhradně na elektřinu jezdí Forester opravdu jen minimálně – takřka jen při manévrování nebo pomalých rozjezdech v koloně. Hlavně mě ale mrzela průměrná dynamika.

Typické Subaru

Podvozek je totiž „typické Subaru“. Konstruktéři jej dále vyladili, díky čemuž ještě lépe kombinuje komfort s jistotou, a tak nejenže je Forester za všech podmínek naprosto poddajný, zároveň je ale pořád jistý, nenaklání se a celkově je znát, že by zvládl mnohem silnější agregát. Tuhá konstrukce navíc znamená, že se od podvozku neozývají ani na rozbitých cestách žádné rány, což celkově pomáhá dojmu z neskutečné bytelnosti. Forester navíc nadále zůstává ryzím SUV, že se nebojí ani jízdy mimo zpevněné cesty. Tomu ostatně pomáhá i slušná světlost 220 mm nebo inovovaný asistenční systém X-Mode. Komfortní je ale vůz i na dálnici, díky příkladnému odhlučnění. Prakticky tak neslyšíte ani vytočený motor při akceleraci.

Subaru se dnes chlubí také vysokou úrovní bezpečnosti, čemuž pomáhá neustále inovovaný systém bezpečnostních asistentů EyeSight. Jízdní asistenty Foresteru opravdu dobře fungují, udržování v pruhu citlivě mění směr, stejně tak dobře funguje adaptivní tempomat. Jen si musíte zvyknout na časté pípání upozorňující na vozidla vpředu. To tak ale u japonských aut bývá…

  • Vlastníte Subaru Forester? Dejte nám vědět, jak jezdí, v komentářích pod článkem

Subaru Forester: Další recenze a zkušenosti

Adam Václavek, Wikicars.cz

Subaru Forester (SK) Executive e-Boxer (2022)
Subaru Forester má symetrický pohon všech kol a nadprůměrnou světlou výšku 220 milimetrů. Díky tomu jde o nejlepší SUV v terénu, jaké si v této kategorii můžete koupit. Je to takový baby offroad. V náročnějších podmínkách, kde se kříží nápravy a pneumatiky při tom nemají dostatečnou trakci, byla znát akorát absence uzávěrky diferenciálů. Jinak jde o velmi schopného společníka, pro kterého není žádná horská chata moc daleko. I díky této komplexnosti jsem si Subaru Forester oblíbil. Jde o poctivé auto, které je jako doma v každé situaci.

Tomáš Devera, Roadblog.cz

Jízdně je nový Forester autem, se kterým budete cestovat v naprostém klidu a pohodě. Protože sedíte vysoko a máte skvělý přehled o situaci okolo. Tomu pomáhá i výborný výhled z auta. Motor neláká k nějakému sportování, ale když potřebujete předjet, můžete snadno palcem zmáčknout tlačítko S a hned jsou reakce pohotovější. Na tento režim motor drží opravdu výrazně vyšší otáčky.

Hybrid pod kapotou vlastně ani nijak nepoznáte, Forester občas jede chvíli na elektřinu, ale to je tak jediný rozdíl. Prostě jen jezdíte a tankujete. A máte o něco menší kufr. Respektive ten je velký stejně a dost, v základním uspořádání nabídne 509 litrů, jen pod podlahou už moc místa není. Na rezervu tedy můžete zapomenout, což u auta takového typu trochu zamrzí.

Jedná se o auto, které zvládne projíždět náročným terénem, což znamená, že ho ani naše okresky nerozhodí. Když přejedete velkou díru, tak to sice slyšíte, ale máte jistotu, že se autu nic nestalo, protože je konstruované na drsné podmínky. Dálniční rychlosti mu také nedělají problém, ale nad 130 km/h už celkem výrazně roste hlučnost, při dlouhých přesunech tedy zůstanete na rozumných a úsporných 120 km/h.

Forester není žádné jednoúčelové auto jen do terénu. To nebyl ani v předchozí generaci, ale nově má ještě další argument, proč se hodí třeba i do města – spotřebu. Ta je opravdu výrazně nižší. Takže koupí Forestera získáte auto, které nabídne ve městě skvělý výhled a rozumnou spotřebu, mimo město pohodlí a rozumnou spotřebu a v terénu téměř neomezené schopnosti. Hodně schopností v jednom autě.

Lukáš Volšický, Temple of Speed

Subaru Forester e-Boxer se snaží zaujmout prostornějším interiérem a bezpečnou konstrukcí, protože si z nárazových testů Euro NCAP odvezlo nejvyšší možné hodnocení pěti hvězdami a dosáhl ve svém segmentu vůbec nejlepšího hodnocení, ale nás zaujalo především pohonem. Forester e-Boxer ukazuje, že přidání elektromotoru do hnacího ústrojí může některým modelům jen prospět. Jízdní projev nového Foresteru je výrazně lepší a celkově se z něj stalo pohodovější auto na běžné ježdění.

jekyll

Subaru Forester dorazil do Evropy v páté generaci výhradně ve formě svébytného hybridu, a to hlavně kvůli snížení flotilových emisí. Pravdou ale je, že hybridní řešení konkurence fungují lépe. Hybrid Subaru pod plynem mnohdy zacuká, dynamika není kdovíjaká, pod plynem se dočkáte typického, nepříliš příjemného vysavačového zvuku hybridu a spotřeba také nenadchne, i ve městě se často přiblíží 10litrové hranici, a tak tu úsporu pořádně není vidět. Jako auto ale Forester není špatný, ba naopak. Snadno se do něj nastupuje, je z něj dobře vidět a kabina je vcelku prostorná. V dnešní době potěší i příkladná ergonomie se zachováním klasických ovladačů a stabilní multimediální systém. Nechybí ani typický subarácký podvozek, naprosto jistý a zároveň komfortní, v zatáčkách se navzdory vysoké světlosti tolik nenaklání, až si říkáte, jaká je škoda, že auto nenabízí silnější agregát.

Pan tajemný

+ Pořád slušné vlastnosti v terénu, bohatá bezpečnostní výbava, prostorná kabina, pohodlné sedačky, příkladná ergonomie, hladké připojování spalovacího motoru, jistý podvozek, který by snesl i vyšší výkon, komfortní odpružení, bytelné zpracování

– Navzdory hybridu vyšší spotřeba paliva, zůstává typický vysavačový efekt bezstupňové převodovky, spíše průměrná dynamika, chybějící rezervní kolo

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *