Testy SuzukiRecenze

Test: Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet Hybrid (2022)

Nabídka SUV je dnes už opravdu pestrá, a tak se může stát, že při výběru zájemce na nějaký model v nabídce zapomene. Pokud by však z výběru nového SUV někdo vynechal nové Suzuki S-Cross, byla by to vážně velká škoda. Tohle auto se totiž zkrátka povedlo. A navíc se pořád prodává za slušnou cenu.

Už minulá generace S-Crossu byla povedeným vozem, leckomu však vadil až příliš asijský design. Na něm se však u novinky zapracovalo a nový S-Cross vypadá vážně k světu. Drsnější vizáž odpovídá světu SUV, hranaté tvary jsou pak nadčasové a moderní.

Mezigenerační proměnou prošel také interiér. Ten se dočkal konečně modernějšího infotainmentu. Má pěknou grafiku i dobrý obraz zpětné parkovací kamery. Šikovná je pak kamera v pravém zpětném zrcátku jako pomoc při podélném parkování. Mohl by však být intuitivnější na ovládání a rychleji reagující.

Použité materiály jsou sice tvrdšího ražení, působí však bytelně, jak je pro Suzuki typické. Stejně jako některé dnes zastarale působící detaily, ať už kolíček v palubním štítu pro nulování palubního počítače, analogový přístrojový štít nebo některá tlačítka. Na druhou stranu, nový S-Cross zůstává autem pro zákazníky, kteří chtějí „jen auto“ a ne tablet na kolech a to mu jde skvěle.

Přestože je S-Cross usazen na hranici mezi malými a kompaktními SUV, klidně už poslouží i rodinám. Místa je uvnitř totiž více než dostatek. Vzadu mají před koleny dostatečnou rezervu i dospělí. Hromada místa je pak nad hlavou. Navíc sedák je pěkně vysoko ukotven, a tak poctivě podpírá stehna i dospělé posádky. Pravdou ale je, že zavazadelník je spíše nízký, a to navzdory dvojitému dnu.

Povedený podvozek

Auto jsem zkoušel jako mild-hybrid s 1.4 BoosterJet, v době premiéra jediná volba. Motor má možná syrovější zvuk a výkon 95 kW není nijak dechberoucí. Pro běžné ježdění ale síla plně stačí, snad jen na dálnici objevíte limity výkonu. Ve městě je ale vůz díky pomoci elektřiny až nečekaně živý, tedy pokud překonáte hranici 1400 otáček, pod níž se mu moc zrychlovat nechce. Spotřeba je pak navíc díky tomu nízká, ve městě jsem se při volném provozu pravidelně držel kolem 5-6 l/100 km. Na dálnici si vůz řekl o 7 l/100 km. Nadchlo mě pak řazení, přesné a příjemně tuhé, s ideálně krátkými drahami. Snad jen zpřevodování nutí řidiče ve městě neustále volit mezi trojkou a čtyřkou.

Skvělé je pak naladění podvozku. S-Cross skvěle kombinuje komfort s jistotou, i velké nerovnosti překonává naprosto s přehledem, při rychlejším tempu pak zůstává dostatečně jistý i přes náklony karoserie. Jde ale hlavně o auto na okresky a do města. V dálničních rychlostech už slyšíte lehký šum kolem karoserie. Tlusté A-sloupky pak sice pomáhají tuhé konstrukci, v zatáčkách však poněkud omezují výhled do stran.

Další recenze Suzuki S-Cross

Vladimír Hefka

Nový s-cros se mi opravdu líbí,dokonce uvažuji o koupi nového vozu

J. Kratěna

Suzuki S-Cross je dobrým rodinným auťákem, velmi rychle jsem si ho oblíbil a už bych neměnil. Manuální řízení je velice poctivé, hladce přeřazuje. Podvozek je pohodlný, parkovací kamera má živé barvy. Má žena si vychvaluje vysoké sezení a dobrou viditelnost, mně se zase líbí, že auto má vysoko střechu (měřím 2 m). Asi bych uvítal modernější vzhled multimediálního systému, jinak nejsem náročný na vzhled interiéru, pro mě je prostý vzhled interiéru úplně dostačující. U asistenta v jízdních pruzích volant pouze vibruje, nijak na mě neřve. Při jízdě do kopce ve městě je třeba podřazení na 3, asi by bylo fajn, kdyby se při parkování promítaly parkovací senzory na centrálním displeji, ne u řidiče. Jinak za mě auto určitě téměř 5 hvězdiček!

Dominik Parajka

Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 2022

Plusy: moderne pôsobiaci dizajn, vzdušný pocit v interiéri, presné radenie, príjemne nastavený podvozok, dobre fungujúci systém pohonu všetkých 4 kolies Allgrip, príjemné naladenie mild-hybridného systému

Mínusy: pomalé reakcie infotainmentu, ovládanie palubného počítača staromódnou paličkou trčiacou z budíkov

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *