Toyota se i díky úspěchům na poli motorsportu (rallye a vytrvalostní závody) začala opět více zabývat také sportovními modely. Vedle ryzích sportovců jako GR Yaris a GR Supra dorazily i sportovní verze běžných modelů, s přídomkem GR Sport. Jedním z nich je i Toyota Yaris GR Sport, kterou jsem měl možnost v rámci týdenního testu vyzkoušet. A byl jsem tímto vozem více než mile potěšen.
Nebyly nalezeny žádné obrázky
Sportovní švih
Už samotný design mě nadchnul. Agresivní vizáž běžného Yarisu je u GR Sport dále zdůrazněna jinou maskou nebo zadním difusorem, stejně jako 18″ koly. Malá raketa, to je přesně, co popisuje vzhled tohoto provedení.
Vnitřek pak hraje na sportovní notu různými detaily Gazoo Racing. Některým uživatelům přijde kabina aktuálního Yarisu ponurá a obyčejná, mně se však celkový styl líbí. Zajímavé jsou dva tubusy před řidičem, stejně jako poctivý volant. Pochvalu zaslouží i pečlivé zpracování, líbí se mně i látkové obložení dveří. Sedačky pak pečlivě obepínají tělo. A nechybí i bohatá výbava – skvělé je rozměrné panoramatické střešní okno, stejně jako head-up displej promítající informace přímo na čelní sklo, který je u tak malého auta pořád nečekaný, stejně jako třeba hlídání mrtvých úhlů.
Negativa se tu však najdou. Nový infotainment Toyota Smart Connect má sice hezkou velkou 9″ obrazovku a moderní grafiku, jeho reakce jsou však mnohdy pomalejší. Prostor na zadních sedadlech pak odpovídá tomu, že Toyota považuje Yaris ryze za městské auto a ne za univerzála jako někteří konkurenti. Místa vzadu je zkrátka pro dospělého málo. Kufr ale pro běžné potřeby stačí, byť jeho 286 litrů také není v rámci segmentu kdovíjaká hodnota.
Hybrid myslí hlavně na spotřebu
GR Sport je pak sice sportovně laděná verze, avšak jen stylem a naladěním. Paleta motorů žádný silný agregát nezahrnuje, zákazníci mají na výběr tříválec 1.5 Dynamic Force a Hybrid, který jsem měl možnost vyzkoušet.
Toto pohonné ústrojí je jako celek naprosto optimální pro městské auto. Tříválcový hybrid je totiž neskutečně úsporný, ve městě jsem se běžně pohyboval za 4 l/100 km, na okreskách jsem dokonce jezdil za 3,8 l/100 km a s lehkou nohou se dostal dokonce na 3,4 l/100 km. Na to opravdu žádné jiné auto nemá. Spolupráce motorů je přitom naprosto bezproblémová a neznatelná, Yaris mezi spalovacím motorem a elektromotorem přepíná tak hladce, že si toho prakticky nevšimnete. Při akceleraci ale počítejte s tříválcovým rykem, který uslyšíte i při pohybu na dálnici, stejně jako šum větru vanoucího kolem karoserie. V tomto směru je opět znát ladění Yarise jako auta do města.
On ale Yaris také dobře jezdí. Těch 18″ jsem se při vyzvedávání auta trochu obával, jenže po týdenní zkušenosti jsem byl mile překvapen. Ano, ve městě je upravený podvozek s jinými tlumiči a pružinami přece jen tužší, ve většině případů je ale dostatečně poddajný, a tak je jeho komfort dostatečný. Na okreskách navíc poskytuje slušnou jistotu, a tak si jízdu s Yarisem GR Sport budete náramně užívat.
Toyota Yaris: Další recenze a zkušenosti
Kessi
Toyota Yaris v hybridní podobě mě překvapuje svou spotřebou ve městě kolem 3,6 l/100 km. Tak jako u jiných hybridů, i zde při zrychlení je motor hlučnější. Velmi se mi líbí střešní okénko, které je gigantické, akorát jsem zprvu měla problém s otevíráním clony, rozhodně není intuitivní. Sedačky jsou pohodlné, pěkné, kufr velikostí menší, ale nevadí. Head-up displej jsem si oblíbila. Navigace je tedy v angličtině, ale mně to nevadí. Překvapilo mě, že i přesto, jak je auto malé, hlídá slepé úhly. Na dálnici je slyšet šum větru. S autem jsem velmi spokojená.
Dejv
Toyota Yaris se ve své čtvrté generace zásadně proměnila. Jestliže v minulosti to byla šedá myška, aktuálně je to hodně ostré zboží, designéři vsadili na vyceněnou masku a opticky vytažené blatníky, což z Yarise dělá pořádně nasupeného prcka ve stylu Fiesty nebo Mazdy 2. Auto zaujme také uvnitř, zajímavě řešeným přístrojovým štítem s dvěma tubusy, poctivými materiály nebo pohodlnými předními sedačkami z větší Corolly. Škoda jen zastaralého multimediálního systému a poněkud chudě vypadajícího interiéru bez žádného zdobného dekoru s tvrdými plasty, které kazí pozitivní první dojem. Kompaktní karoserie pak znamená málo prostoru na zadních sedadlech a maličký zavazadleník. Slušná výška ale znamená, že nad hlavou je místa dost jak vpředu, tak zadních sedadlech. Auto jsem měl možnost vyzkoušet jako hybrid i s konvenčním tříválcem 1.5 Dynamic Force. V obou případech počítejte se znatelným tříválcovým rykem a spíše jen průměrnou dynamikou. Hybrid každopádně nadchne nizounkou spotřebou, která se ve městě může pohybovat pod 4 l/100 km a i na dálnici jezdíte jen za nějakých 7 l/100 km. Konvenční patnáctistovka má zase skvělý šestistupňový manuál s poctivým řazením, které je příjemně tuhé a přesné. Na jízdní vlastnosti má pak pozitivní vliv použití platformy TNGA. Podvozek je sice na českých cestách spíše tužšího ražení, je ale poddajný a na nerovnostech nebouchá. Yaris je navíc agilní a díky skvělému rejdu pěkně mrštný. Celkově tak musím uznat, že jako auto do města je to ideální volba. Počítejte ale s tím, že konkurence je prostornější.
Pan tajemný
+ Stylový vzhled, bohatá základní výbava, moderní výbavové prvky v nabídce, pohodlné sedačky, úsporný a skvěle sladěný hybridní pohon, slušné jízdní vlastnosti
– Vyšší pořizovací cena, průměrný zavazadelník, omezený prostor na zadních sedadlech, lacinější materiály uvnitř, přece jen zastaralý infotainment, přece jen hlučnější tříválec
David Bureš, Auto.cz
První jízdy s novou Toyotou Yaris dokazují, že tenhle hatchback se povedl. Nová generace hybridního ústrojí s tříválcovou patnáctistovkou je parádně odhlučněna a poskytuje nízkou spotřebu, pohybující se pod 5 l/100 km. Snad jen sladění motorů by chtělo ještě malinko doladit. Auto ale následuje trend v kategorii a je svým charakterem dospělým autem. Ať už mluvíme o poskytované výbavě (skvělý hudební systém JBL, head-up displej promítající informace na čelní sklo, středové airbagy vpředu) nebo o jízdním chování (parádní odhlučnění, skvělý podvozek).
Vlastně tak není ani divu, že cena je poměrně ambiciózní. Yaris ale své nesporné kvality má a v základu je už slušně vybaven – v případě hybridu i adaptivním tempomatem s funkcí stop & go, dvouzónovou automatickou klimatizací, multimediálním systémem nebo hned osmi airbagy.
Dominik Parajka
Po jazdnej stránke nová Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force s CVT prevodovkou Multidrive S s 10 predvolenými stupňami naplnila očakávania. Teda, na jednej strane vie jazdiť veľmi plynulo a príjemne, no na druhej strane vás podrží aj pri dynamickejšej jazde. Atmosférický 1.5-litrový trojvalec poteší kultivovaným chodom, dobrým odhlučnením, ale zároveň pekným zvukom vo vyšších otáčkach. Medzi jeho silné stránky patrí aj spotreba, ktorá sa pri troche snahy dokáže mimo mesta hýbať aj pod hranicou 4 l/100 km. Po výkonnostnej stránke na hmotnosť Yarisu viac než postačuje, páčil sa mi tradičný lineárny nábeh výkonu a krútiaceho momentu. S automatickou prevodovkou si motor rozumie fantasticky. Samotná prevodovka funguje príjemne, rozumne a v prípade potreby ju viete prepnúť do manuálneho režimu a radiť si pádlami pod volantom. Potešil ma aj podvozok, ktorý je na jednej strane dostatočne komfortný aj na väčších nerovnostiach, no zároveň dodáva autu stabilitu pri športovej jazde.
Tomáš Devera
Toyota Yaris je moc povedené auto. Skvěle vypadá, výborně se řídí a hybrid má opravdu nízkou spotřebu. Zůstává tu ale jedno dilema, které by pro mě bylo opravdu velké. Jaký motor zvolit? 125 koní s manuálem a ještě větší zábavu za volantem, nebo vynikající hybrid, který je do města jako dělaný?