KatalogPassatVolkswagen

Volkswagen Passat CC (2008-2016)

Volkswagen Passat CC je čtyřdveřové kupé střední třídy odvozené na bázi soudobého Passatu (B6, respektive B7), vyráběné pro Evropu mezi lety 2008 a 2016. Automobil vstoupil do prodeje jako nová karosářská verze Passatu B6, inspirovaná prvním Mercedesem CLS (C219). Od roku 2012 se v modernizované verzi, postavené na bázi Passatu B7, prodával pro větší odlišení od výchozího auta už jen jako Volkswagen CC. Zkratka přitom značí Comfort Coupé. V roce 2017 byl vůz nahrazen fastbackem VW Arteon, který znamenal ještě větší změny proti výchozímu Passatu (v tomto případě B8).

Design automobilu navazoval na styl Passatu B6, oproti němuž však použil jinak řešenou masku nebo výrazněji do boků protažené světlomety. Boky zdobí ostře tvarované linie, které směrem dozadu mírně stoupají. Okna dveří byla pak na rozdíl od výchozího auta bezrámová a jinak řešená byla také záď.

Passat CC byl navíc s délkou 4.796 mm proti výchozímu sedanu o 31 mm delší a výškou 1.422 mm o 50 mm nižší. Rozvor se lišil o bezvýznamný milimetr. Naopak interiér opět vycházel z Passatu, s přístrojovým štítem inspirovaným Phaetonem. Pod stylem je mimochodem podepsán Oliver Stefani, pozdější šéfdesignér automobilky Škoda Auto.

Čtyřválce i šestiválec

Podvozek využívá přední nápravu se vzpěrami McPherson, zatímco vzadu se nachází víceprvková náprava. Přední zavěšení využilo hliníkové komponenty, které jeho hmotnost snížily o 13,3 kg, zatímco ta zadní byla lépe odhlučněna pro vyšší komfort. K dispozici byl navíc podvozek DCC s elektronicky ovládanou charakteristiku tlumičů a posilovače řízení. Nebo pohon všech kol 4Motion s elektro-hydraulickou spojkou v olejové lázni u zadního diferenciálu.

Paleta motorů v době premiéry čítala tři benzinové jednotky a dvě výkonové varianty čtyřválcového turbodieselu 2.0 TDI (se 103 kW a 125 kW). Ze zážehových jednotek se přitom jednalo o čtyřválce 1.8 TSI (118 kW) a 2.0 TSI (147 kW, od roku 2010 posílený na 155 kW) a vrcholný šestiválec 3.6 V6 (220 kW), standardně spárovaný s pohonem všech kol.

Nejen změna designu

Facelift vozu byl představen v roce 2011 na autosalonu v Los Angeles, do evropského prodeje vstoupil na začátku následujícího roku. Důležitou změnou bylo přejmenování, když se z Passatu CC stalo jen CC. Design se pak proměnil ve stylu Passatu B7. Bohatě chromovaná příď se stala proti dravě působící verzi před faceliftem elegantnější, díky čemuž vzbuzovala dojem luxusnějšího zboží. Jednodušší tvar světlometů přitom evokoval tehdejší vlajkovou loď značky Phaeton. Uvnitř zase punc luxusu navozovaly analogové hodiny na středovém panelu.

Naopak nabídka motorů se v době představení faceliftu nezměnila. Později se však Volkswagen CC dočkal zážehového čtyřválce 1.4 TSI (118 kW) s turbodmychadlem a kompresorem, který byl v roce 2015 nahrazen už jen turbodmychadlem přeplňovaným 1.4 TSI (110 kW). Úsporné 2.0 Blue TDI (105 kW) pak doplnily posílené verze 2.0 TDI se 110 kW, respektive 130 kW a později 135 kW.

Volkswagen (Passat) CC se pro evropské trhy vyráběl v německém závodě Emden, po boku dalších karosářských verzí Passatu. Automobil ale vznikal pro lokální trhy též v Číně nebo Rusku.

Volkswagen Passat CC: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4796 x 1856 x 1422 x 2710 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 532 litrů
  • Výroba: 2008-2016 (Emden, Německo)

Ohodnoťte Volkswagen (Passat) CC i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Volkswagen Passat CC (2008-2016)

  • S Passatem CC ve verzi 2.0 TDI 4motion jsem od roku 2010 do 2017 najezdil přes 240 tis bez jakýchkoliv problémů. Za celou dobu pouze jediná závada, a to hned při první cestě – teplotní čidlo chladiče, které nevypnulo a do rána vybilo baterii. Jinak nic. Výborné pohodlné auto na rychlé dlouhé přesuny po Evropě. Přehledná palubní deska, klasické intuitivní ovládání všeho, díky nižšímu těžišti oproti klasickému Passatu sportovnější jízdní vlastnosti. Asi nejpohodlnější sedačky, jaké jsem kdy v autě měl (příplatkové ventilované, látkové). Velká nádrž 70 l, nízká spotřeba, takže např. cesta z Kodaně do Plzně 1200 km bez zastávky na tankování. V dnešní době elektrických nesmyslů prostě sen.

    Reagovat
  • VW CC 3.6 FSI není pro každého. Nedokáže obhájit náklady na spotřebovaný benzin a s trochou smůly i servis. Takové kouzlo prostě nemá. Je to dobře jezdící auto s charismatickým motorem, takovým, jaký se stal vzpomínkou na minulost. V novém autě této třídy už si nic podobného nepořídíte. Pokud jste fanouškem VW a stačí vám ke štěstí stylové auto s působivým motorem, klidně si ho kupte.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-volkswagen-cc-3-6-v6-fsi-4motion-dsg-prumerna-ojetina-s-nadprumernym-motorem/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *