Fiat 500 v nejnovější generaci vsadil výhradně na elektrický pohon, jenže po letech se ukazuje, že 500e není zrovna prodejně moc úspěšná. Kvůli nízkému zájmu dokonce Fiat musel v minulosti přerušit její výrobu, což je rozdíl proti předchozí 500, která se díky obřímu zájmu vyráběla mezi lety 2007 až 2024. Automobilka však své plány nyní přehodnotila a elektrický model 500e doplní 500 Hybrid se spalovacím motorem.
Automobilka již zahájila předsériovou výrobu této novinky, první sériové kusy mají vzniknout v listopadu. Cílem je ještě do konce roku 2025 dodat zákazníkům 5.000 kusů tohoto vozu. Fiat má obecně s touto novinkou velmi ambiciózní plány, věří, že ročně prodá na 100.000 exemplářů 500 Hybrid.
I díky tomu má 500 Hybrid oživit výrobu ve slavné továrně Mirafiori, kde se nová 500 Hybrid vyrábí po boku elektrického derivátu 500e. To je rozdíl proti dosavadní pětistovce, která primárně vznikala v polském závodě Tychy.
Nový Fiat 500 Hybrid opticky navazuje na elektromobil 500e. Nejvýznamnější změnou je příď s většími chladicími otvory, vyžádanými nutnosti chlazení spalovacího motoru.
O pohon 500 Hybrid se postará mild-hybridní pohonné ústrojí, známé již z předchozí pětistovky. Pod kapotou pracuje tříválec 1.0 FireFly kombinovaný s elektromotorem, sílu na přední kola přenáší šestistupňový manuál.
Nabídka karosářských variant pak bude stejná jako u elektrické verze. Také 500 Hybrid tudíž nabídne trio derivátů, klasický hatchback, Cabrio s plátěnou stahovací střechou a model 3+1 (italsky Trepiuno) s třemi bočními dveřmi, s dvěma na straně řidiče, s těmi zadními otevíranými proti směru jízdy.
