Novinky

Velký test: Jaká auta mají velký kufr, aby převezla kočárek?

Rodiny s malými dětmi často vybírají auto podle toho, zda se do jejich kufru vejde kočárek. Jenže často se nestačí orientovat podle velikosti zavazadelníku – stačí sice objemný, ale nízký prostor a už se do něj kočárek nevejde, a to ani ve složené formě. I proto jsme se rozhodli otestovat, která auta se pro převoz kočárku opravdu hodí.

Není velký div, že pro převoz kočárku se hodí především velká rodinná SUV. Jedničku za převoz kočárku si zatím vysloužila Honda CR-V. Do ní se kočárek vejde složený i napodél, díky čemuž ho v kufru mohou stále doplnit i další zavazadla. Vysokou známku si zasloužily i Subaru Solterra nebo SsangYong Torres. Naopak hatchbacky prokazují mezery v praktičnosti. Třeba do Mazdy 3 se kočárek vejde jen napříč, bez prostoru pro další bagáž, navíc jen bez krycí rolety, protože vyplní prostor až po strop.

Metodika testu aut pro kočárek

K testu kufrů aut pro kočárek byl použit model Easywalker Jimmey s korbičkou, ve složeném stavu. Během testu bylo zjišťováno, zda se kočárek do kufru zkoušeného auta vůbec vejde, zda je možné ho umístit podélně a zda není nutné ho dále rozložit – např. odejmout madlo z korbičky, aby byl složený kočárek nižší a dovnitř auta se vešel. Výhodou tohoto kočárku je jeho skladnost – podvozek se skládá „sendvičově“, a tak lze na něj umístit korbičku, aby zabíral co nejméně místa.

Slovní komentář popisuje, v jaké formě se testovaný kočárek do zavazadlového prostoru vejde. Nejvyšší známka jako ve škole vyjadřuje, že se kočárek vejde do kufru podélně, bez jakýchkoliv omezení (1). Dvojka vyjadřuje jistá omezení, blíže popsaná ve slovním hodnocení. Trojka vyjadřuje větší problémy při umístění kočárku do auta, čtyřka zásadní omezení při převozu a pětka znamená, že se podvozek kočárku včetně korbičky do kufru nevejde.

Hodnocení automobilů, jak zvládnou převézt kočárek

ModelRok výrobyUdávaný objem kufru (l)Slovní komentářZnámka
Dacia Sandero Stepway2023328kočárek s korbou se vejde napříč, je však nejprve nutné sklopit zadní sedačky, poté naložit podvozek a následně sedačky vrátit na místo3
Honda CR-V e:PHEV2023617kočárek i s korbičkou se vejde podélně, ukryje se pod plato1
Mazda 3 hatchback2024330kočárek i s korbičkou zabere celý kufr, takřka po strop, nutné vyjmout krycí plato4
Peugeot 3008 Hybrid2024520kočárek s korbičkou se vejde napříč, při využití krycího plata je nutné odmontovat madlo korbičky2
Renault Austral2023až 575kočárek s korbičkou se vejde napříč, nutné se obejít bez roletky3
SsangYong Tivoli2023423podvozek se do kufru vejde jen nastojato, bez korbičky5
SsangYong Torres2024703kočárek s korbou se vejde podélně, kvůli nakloněným zadním sedadlům musí být korba umístěna šikmo a bez krycího plata2
Subaru Crosstrek2023315kočárek s korbičkou se do kufru vejde napříč, nutné shrnout roletku3
Subaru Solterra2024až 452kočárek s korbičkou se do kufru vejde i podélně, nutné se obejít bez rolety2
VW T-Roc2019445kočárek s korbičkou se vejde napříč, nutné se obejít bez roletky3

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *