Peugeot 3008 II (2016-)

Peugeot 3008 je kompaktní crossover, nabízený od roku 2016 ve své druhé generaci, s interním označením P84. Ta se svým stylem více přiblížila vozům kategorie SUV, zatímco první generace 3008 měla blíže zástupcům segmentu MPV. V roce 2017 se Peugeot 3008 stal evropským Autem roku.

Jméno 3008 sice bylo zachováno s předchůdcem, jinak se ale automobil kompletně proměnil, a to jak z hlediska designu a interiéru, tak z hlediska použité techniky, rozměrů nebo zaměření.

Design vůz více přiblížil kategorii SUV, a to díky vysoko usazené kapotě nebo oplastováním dolní části karoserie. Přední partie s rozdělenými světly a výraznou maskou chladiče se zakomponovaným logem značky spolu s grafikou koncových světel mají odkazovat na zvíře ve znaku výrobce – lva. Mezigeneračně se vůz natáhl o významných 82 mm. Rozvor se pak prodloužil o 62 mm.

Vnitřek vsadil na řešení i-Cockpit s vyvýšeným přístrojovým štítem a maličkým věncem, konkrétně šlo o první model s druhou generací této koncepce. Novinkou byla klávesová tlačítka na středovém panelu.

Základem 3008 je modulární platforma EMP2, sdílená například s později uvedeným Opelem Grandland X. Ta umožnila snížit hmotnost vozu zhruba o 100 kg proti první generaci.

V době premiéry byla 3008 generace P84 nabídnuta s pěti motory. Ty benzinové zastupoval tříválec 1.2 PureTech (96 kW) a čtyřválec 1.6 THP (121 kW), zatímco turbodiesely čtyřválce 1.6 BlueHDi (88 kW) a 2.0 BlueHDi (110 kW a 133 kW). Postupně se ale nabídka měnila. V roce 2018 dorazil 1.6 PureTech (133 kW) jako náhrada za stávající benzinovou šestnáctistovku, na straně turbodieselů se pak ve stejném době objevil 1.5 BlueHDi (96 kW) jako náhrada za šestnáctistovku a slabší dvoulitr. Silnější 2.0 BlueHDi pak v průběhu let lehce oslabilo na 130 kW.

Peugeot 3008 II debutoval výhradně jako auto s pohonem předních kol, v roce 2020 však nabídku obohatila čtyřkolka, a to v podobě plug-in hybridu Hybrid4 s elektřinou poháněnou zadní nápravou. Brzy jej doplnila i verze Hybrid2 s pohonem jedné nápravy. Pro předokolky je pak nabízen systém Advanced Grip Control, který um nastavit chování elektroniky podle různých povrchů pod koly vozu.

Výrazný facelift

Rok 2020 byl pak ve znamení modernizace 3008. Ta kompletně změnila příď, která se dočkala unikátní bezrámové masky opticky přecházející světlomety a světlometů protažených o charakteristické kly, známé ze soudobé 208 nebo 2008. Uvnitř se zase objevil nový displej infotainmentu s úhlopříčkou 10″. Výbavu rozšířilo třeba noční vidění. Z nabídky pak vypadl turbodiesel 2.0 BlueHDi (130 kW).

Vozy pro Evropu se vyrábějí ve francouzském Sochaux, 3008 ale pro lokální trhy vzniká též v Číně, Namibii nebo Malajsii. V době premiéry šlo o neskutečný hit, před zahájením prodeje 3008 nasbírala 100.000 objednávek, z nichž polovina pocházela od pro značku nových zákazníků.

Peugeot 3008: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4447 x 1841 x 1624 x 2675 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 520 litrů, 395 litrů (Hybrid2, Hybrid4)
  • Výroba: 2016- (Sochaux, Francie)

Ohodnoťte Peugeot 3008 i vy, v komentářích pod článkem:

Peugeot 3008

4

Design

4.8/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

3.8/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Peugeot 3008 II (2016-)

  • 7 září, 2020 (16:28)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Originální design, hezké materiály uvnitř, vcelku pohodlný podvozek, objemný zavazadelník, úsporný turbodiesel 1.5 BlueHDi s pečlivým odhlučněním a slušnou manuální převodovkou
    – Řešení i-Cockpit nevyhoví všem, průměrné zpracování některých detailů uvnitř, průměrný prostor vzadu, nízko otevírané víko zavazadelníku, tupé rány od kol

    Reagovat
  • 31 května, 2022 (21:30)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Peugeot 3008 Hybrid4 (2022)
    Plug-in hybridy jsou dnes klíčové modely pro snížení flotilových emisí, a tak se jejich nabídka za poslední léta značně rozšířila. Mnohdy dokonce dnes hrají roli vrcholných verzí, což konkrétně platí třeba i pro Peugeot 3008.

    Jeho druhá generace je na trhu už od roku 2016, i díky faceliftu z roku 2020 však auto nadále působí svěžím dojmem. Napomáhá tomu i dnešní nezvyklá maska, která postupně prochází ve světlomety. Za tímto autem se zkrátka s radostí otočíte!

    Hezká je též kabina. Zvolené materiály působí až nečekaně luxusně, není divu, že Peugeot v rámci nabídky koncernu Stellantis stojí na horní hranici mainstreamu. Dojem tak nekazí ani některé přece jen levnější materiály nebo pomalejší načítání infotainmentu. Na rozdíl od jiných Peugeotů i dobře vidím na vysoko umístěné budíky i-Cockpitu.

    Přední sedačky jsou nadmíru komfortní. Místa je každopádně uvnitř tak akorát. Na zadních sedadlech si budou hovět hlavně děti, dospělí už tu mají jen lehkou rezervu před koleny. Místo nad hlavou zase omezí panoramatická střecha. Řešení ale existuje, v podobě rodinného modelu 5008, většího bratra 3008. Zato zavazadelník plně postačuje, býť u plug-in hybridu už není moc prostoru pod dvojitou podlahou.

    Testovaný plug-in hybrid díky kombinaci benzínového čtyřválce 1.6 PureTech a hned dvou elektromotorů dosahuje kombinovaného výkonu 220 kW a hraje tak roli vrcholu nabídky tohoto modelu, přesto mám podobně jako u DS 7 Crossback s tím samým ústrojím pocit, že tohle PHEV je hlavně pohodář, s nímž si užijete spíše klidnější přesuny nebo městské úseky při jízdě na elektřinu než sportování na okreskách. Nic na tom nemění ani slušný odpich, který neplatí jen při spolupráci všech motorů, ale i ve výchozím režimu. Elektromotory totiž umějí vykrývat fáze, v nichž se turbomotor teprve nadechuje. Vysoký výkon je tu tak každopádně hlavně pro bezproblémové předjíždění, což, co si budeme povídat, cílové klientele plně postačuje.

    Pohodlí zdůrazňuje už obecně lehčí řízení bez zpětné vazby, kvůli němuž auto nemusí při ostré jízdě působit tak jistě jako některá sportovní SUV. Komfortní charakter naznačuje i houpání karoserie při prudce projetém oblouku nebo při prudkém brzdění. Hladká je i v naprosté většině případů příkladná spolupráce motorů. Na dálnici nicméně uslyšíte lehký šum větru vanoucí kolem vozu, způsobený vyšší stavbou karoserie, spalovací motor je pak slyšet o chlup více než v Peugeotu 508 s obdobnou plug-in hybridní technikou. A 19″ kola jsou na českých silnicích zkrátka už moc, na nerovném povrchu se ozvou bubnováním od vozovky. To však neznamená, že by auto z posádky vytřásalo duši, to naopak, podvozek sám o sobě je dostatečně poddajný.

    Na elektřinu ve městě mimochodem v praxi ujedete zhruba 30 km bez nutnosti dobití, při spotřebě okolo 26 kWh/100 km. Na benzin auto takový úsek zvládá asi za osm litrů. Za sedm až osm auto jezdí i na okreskách či dálnici. Baterie pak při objednání silnější nabíječky (za mě povinnost) dobijete za nějaké dvě hodiny.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.