Rok 2027 se jeví ještě poměrně daleko, v automobilovém prostředí je to ale blízká budoucnost, a tak v ústředích automobilek se už čile pracuje na novinkách, které dorazí právě v roce 2027. Leckteré informace o chystaných vozech přitom již unikly na veřejnost, a tak máme už dobrou představu, co pro nás jednotlivé značky chystají.
To však ještě neznamená, že se plány výrobců ještě nezmění. Dnešní automobilová sféra je turbulentní prostředí, budoucí zákaznické trendy jsou dost nejisté – není jasné, zda elektromobily v následujících letech už konečně opravdu prorazí, nebo ne, a tak řada výrobců v této době své plány mění.
Malé elektro i inovovaný Golf pro rok 2027
To platí třeba pro Volkswagen. V roce 2027 už by byl čas na novou generaci Golfu, nakonec se ale zdá, že místo toho dorazí ještě další facelift dnešní osmé generace. Od něj se očekává příchod nové hybridní verze, zřejmě jako náhrada za turbodiesel. Jistotou je každopádně přesun výroby Golfu z německého Wolfsburgu do mexické Puebly.
Vedle toho Volkswagen pro rok 2027 údajně chystá svůj zatím nejmenší elektromobil, s pracovním označením ID.1. Není však vyloučeno, že sériové auto ponese označení ID.Polo. Má jít o malý elektromobil, jehož hlavním cílem je srazit cenu takového auta pod hranici 20.000 eur, tedy 480.000 korun. Tomu má pomoci jednodušší technika nebo produkce mimo Evropskou unii.
Octavia EV se posouvá
Své plány musela měnit také Škoda. Pro rok 2026 chystala elektrické kombi velikosti Octavie, aktuální trendy však příchod takového auta odsunuly na rok 2027, možná dokonce až na rok 2028. Už nyní každopádně víme, že vůz bude navržen dle stylu Modern Solid. Délkou 4,7 metru bude odpovídat zhruba dnešní Octavii Combi.
A co levná auta pro rok 2027?
Nadcházející léta ale nebudou jen o elektrovozech, ale také o cenově dostupných automobilech. Jedním z nich bude nová generace Dacie Sandero, která si rozhodně bude chtít uchovat titul jednoho z nejlevnějších aut na trhu. Aktuální trendy se ji ale nevyhnou, verze se spalovacím motorem doplní jistojistě hybrid i Sandero EV s čistě elektrickým pohonem.
Právě Dacii bude do budoucna chtít konkurovat Citroën, který v rámci skupiny Stellantis je zaměřený na cenově dostupná auta. Právě pro rok 2027 chystá nástupce C4, který bude chtít vsadit na nízkou cenu, mimo jiné díky jednodušší technice.
SUV od Alfy i Jeepu pro rok 2027
Dosud jsme zmínili hlavně konvenční auta, pro rok 2027 se ale dočkáme i nových SUV. Tento trend bude pokračovat, byť se často hovoří o postupném přechodu od typických SUV ke crossoverům, kvůli jejich lepší aerodynamice a tím i nižší spotřebě, což se zvlášť u nových elektromobilů má hodit, pro jejich delší dojezd. Jeep je každopádně specialista na klasická SUV a minimálně jedno v roce 2027 představí. Má jít o novou generaci modelu Renegade. Nově dorazí s elektropohonem, není přitom vyloučeno, že na evropských trzích už nebude nabídnuta, aby příliš nekonkurovala podobně velkému modelu Avenger.
Nová SUV chystají i další značky Stellantisu, třeba Alfa Romeo. Ta má v roce 2027 začít vyrábět zcela nové velké SUV, postavené v rámci nabídky značky nad dnešním modelem Stelvio. Cílit má na severoamerický trh, proto se má dle interních dokumentů vyrábět v USA, v závodu Jefferson North v Detroitu. Základem bude platforma STLA-Large, která umožní zástavbu i elektrického pohonu.
Na závěr pak zmiňme ještě jednu důležitou novinku Mazdy. Ta pro rok 2027 chystá zcela nový motor Skyactiv-Z, kterým chce japonský výrobce dokázat, že nadále věří spalovacím motorům a vidí v nich budoucnost i pro další roky.
Chystané auto novinky pro rok 2027
Značka | Nový model |
---|---|
Alfa Romeo | E-SUV |
Alpine | A490 |
BMW | M3, X5 |
Citroën | C4 |
Dacia | Sandero |
Jeep | Renegade |
Opel | Manta Electric |
Peugeot | e-208, Boxer facelift |
Škoda | Combi EV |
Volkswagen | ID.1, Golf 8 facelift |