Nová Alfa Romeo Stelvio se už rýsuje. Dorazí v roce 2025 a hodně se změní

Alfa Romeo Stelvio Vision 2025

Alfa Romeo Stelvio byla klíčovou součástí před lety zahájené renesance této milánské značky. Středně velké SUV sice nadchlo odbornou veřejnost, prodeje ale zůstaly za očekáváním – Stelviu se nedařilo tolik, jak výrobce očekával. Nyní už se rýsuje druhá generace tohoto modelu, kterou čekají zásadní změny. Nová Alfa Romeo Stelvio je chystaná pro rok 2025.

Základem se stane nová platforma koncernu Stellantis, jehož je dnes Alfa Romeo součástí. Stelvio dokonce bude patřit mezi vůbec první modely, které architekturu nazvanou STLA Large použijí. Technika bude přizpůsobena zástavbě elektrického pohonu, což má mimo jiné znamenat 800V elektrický systém pro rychlejší nabíjení. Je totiž možné, že stejnosměrným proudem půjde baterie nabíjet až výkonem 320 kW! Akumulátory díky tomu půjde dobíjet jen za pár minut. Přitom nabídnou kapacitu 85 kWh až 118 kWh dle verze, pro dojezd až okolo 800 km.

A co design?

Stelvio bude rovněž mezi prvními modely využívajícím novou architekturu infotainmentu STLA Brain. Ta přinese nové softwarové funkce, které by měly používat i umělou inteligenci. Zároveň však interiér bude orientován na řidiče. Šéf automobilky Jean-Phillipe Imparato se už dříve nechal slyšet, že Alfa zůstane konzervativní co do infotainmentu a rozhodně nemá v plánu nabízet obří displeje a záplavu elektronických pomocníků. Interiér tak svoji koncepcí má navázat na předchůdce – přístrojový štít mají tvořit výrazné tubusy s budíky, které doplní obrazovka ve střední části palubní desky.

Alfa Romeo má totiž hlavně skvěle jezdit, na což se (naštěstí) při vývoji nezapomene. Myslet se tak bude i na skvělou mechaniku, k dispozici budou mimo jiné aktivní stabilizátory pro ještě lepší jízdní vlastnosti.

Design jistojistě využije motiv masky ve tvaru erbu, jak je u Alfy Romeo léta zvykem. Jistý je také nárůst rozměrů. Vozy s platformou STLA Large totiž mají být minimálně dlouhé 4.764 mm, s rozvorem 2.870 mm, což jsou hodnoty o pár desítek milimetrů větší než u dnešní generace.

Přijde i nové Stelvio QV

Nadále se počítá také s vrcholnou verzí Stelvio QV (Quadrifoglio Verde), na jejíž parametry si zatím musíme počkat. Zrychlit by však mohla z 0-100 km/h kolem tří sekund. Také není jasné, zda skutečně využije elektrický pohon, nebo hybridní ústrojí. Stellantis totiž zdůrazňuje, že platforma STLA Large sice je přizpůsobena zástavbě elektrického pohonu, nadále však umožňuje zástavbu klasických spalovacích motorů nebo hybridů. Umožňuje přitom stavbu aut různých koncepcí (včetně právě SUV) nebo různých pohonů – u Stelvia se očekává, že zůstane zadokolkou, s možností pohonu všech kol.

Nová Alfa Romeo Stelvio podle dostupných zpráv dorazí v roce 2025. Vyrábět se má v italském závodě Cassino, stejně jako dnešní generace. Výroba zde bude probíhat po boku nové Giulie a modelů Maserati.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *