Novinky

Nová Alfa Romeo Giulia se rýsuje pro rok 2026. Jaké motory nabídne?

Alfa Romeo Giulia v aktuální generaci zahajovala renesanci této milánské automobilky. Jenže ta se úplně nepovedla, prodeje zůstaly za očekáváním, a tak na některé projekty nedošlo – firma musela vsadit na racionálnější myšlenky, typu kompaktního SUV Tonale. Model střední třídy ale k Alfě tak nějak sedí, a tak Giulia v nabídce zůstane. Nyní už se rýsuje nová generace Alfy Romeo Giulia, která má dorazit v roce 2026.

Ta opět doplní obdobně velké SUV Stelvio, jehož nová generace je chystaná pro rok 2025. Oba vozy použijí stejný technický základ, v podobě platformy STLA Large, která je v rámci koncernu Stellantis určena pro velké modely.

Tato technika bude znamenat změnu koncepce, protože nová generace Giulie díky tomu dorazí také s elektrickým pohonem, v rámci budoucí strategie značky. Architektura je nicméně univerzální a umožňuje i zástavbu spalovacích motorů, což je jistě dobrá zpráva pro všechny pravověrné fanoušky Alfy Romeo.

Nová platforma má mimo jiné znamenat 800V elektrický systém pro rychlejší nabíjení. Je totiž možné, že stejnosměrným proudem půjde baterie nabíjet až výkonem 320 kW! Akumulátory díky tomu půjde dobíjet jen za pár minut. Přitom nabídnou kapacitu 85 kWh až 118 kWh dle verze, pro dojezd až okolo 800 km. Giulia EV by tak mohla zvládat dálkové cestování jako verze se spalovacím motorem.

Koncepce neznámá

Naopak koncepce nové Giulie zůstává neznámá. Určitě půjde o model střední třídy. Není však jasné, zda se nadále bude jednat o sedan, nebo zda se Giulia převtělí v kombi. Obě možnosti by dávaly smysl. SUV se ale moc nepřiblíží, aby novinka moc nekonkurovala Stelviu, které se rovněž dočká nové generace. Platforma STLA je každopádně určena pro vozy s délkou minimálně 4.764 mm a rozvorem 2.870 mm, což bude znamenat poměrně významný nárůst rozměrů. Dnešní Giulia na délku měří 4.639 mm.

Design pak zřejmě naváže na to nejlepší od milánské automobilky. „To, co jsme navrhli, je bomba, nemohli jsme dokončit styl tohoto vozu, aniž bychom se do něj naprosto zamilovali,“ říká o tvarech šéf automobilky Jean Philippe Imparato.

To interiér využije spíše klasickou koncepci. Vedení Alfy zdůrazňuje, že auta značky mají pořád myslet hlavně na řidičské zážitky. Přístrojový štít si tak má zachovat stylové tubusy, které doplní sice zvětšená, ale nikoliv gigantická obrazovka na středovém panelu. Také jízdní asistenty mají spíše pomáhat s řízením než nahrazovat řidiče.

Nová Alfa Romeo Giulia podle dostupných zpráv dorazí v roce 2026. Vyrábět se má v italském závodě Cassino, stejně jako dnešní generace. Výroba zde bude probíhat po boku nové Giulie a modelů Maserati.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *