Automobilka JLR (Jaguar Land Rover) hodlá do budoucna vsadit na čtyři rodiny – Jaguar, Discovery, Defender a Range Rover. S tím souvisí i rozšíření nabídky některých modelových řad. Týká se právě i nadmíru úspěšného Land Roveru Defender. Rýsuje se totiž model nazývaný Land Rover Defender Sport, malý bratr dnešního Defenderu. Co od něj čekat?
Primárně hlavně menší rozměry než u dnešního Defenderu, dlouhého ve výchozí pětidveřové verzi přes pět metrů. „Baby Defender“ má na délku měřit asi 4,6 metru, velikostně tak bude odpovídat vozům typu Mercedes-Benz GLB, který by mohl platit za jednoho z konkurentů. Dalším by mohl být i připravovaný Mercedes-Benz g, menší sourozenec legendární třídy G.
Technický základ Defenderu Sportu (nebo snad Defenderu 80, jak se mu též říká) poskytne nově vyvinutí elektrická platforma EMA, kterou do budoucna využijí i nástupci modelů Range Rover Evoque či Land Rover Discovery Sport. S tím by měla souviset výroba v továrně Halewood, zaměřená na produkci aut s touto architekturou. EMA mimochodem vsadí na 800V elektrický systém umožňující rychlé nabíjení, až výkonem 350 kW. Baterie mají poskytnout vyšší elektrickou hustotu než ty dnešní, s tím, že mají být tenčí pro snížení těžiště.
Design naznačují první snímky prototypů. Ty prozrazují hranatou karoserii, díky níž malý Defender bude charakterově odpovídat většímu sourozenci. Má jít zkrátka o dobrodružně laděný automobil, který se nemá zaleknout ani náročnějšího terénu. Nakolik se to podaří, teprve zjistíme. Možnou podobu ukazuje přiložená vize generovaná pomocí AI nástroje Ideogram.
Přestože výrobce novinku už usilovně testuje, zatím si na ní počkáme. Jestliže v minulosti se o Land Roveru Defender Sport spekulovalo, že dorazí v roce 2026, nyní se zdá, že to bude nejdříve v roce 2027.