Volkswagen Golf 9 bude! Má budoucnost i v elektrické éře

Volkswagen Golf je už desítky let nedílnou součástí nabídky této německé značky, však první generace tohoto kompaktu dorazila už v roce 1974 a od té doby je takto pojmenovaný vůz nepřetržitě součástí její modelové palety. Dalo by se tak předpokládat, že taková legenda bude mít budoucnost zajištěnou i v době tolika změn v automobilovém průmyslu, v souvislosti s nástupem elektromobily. Přesto se v létě objevily zprávy, že by Volkswagen Golf 9 nemusel přijít. Nyní je ale toto riziko zažehnáno, vedení Volkswagenu zdůrazňuje, že Golf má budoucnost i v elektrické éře.

Spekulace o možném konci Golfu se rozhořely v létě, kdy nový šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer (ještě nedávno předseda představenstva Škody Auto) se v rozhovoru pro německý Welt nechal slyšet, že o další budoucnosti tohoto modelu se bude teprve rozhodovat. „Budeme muset zjistit, zda se vyplatí vyvíjet auto se spalovacím motorem, které na trhu nevydrží celých sedm nebo osm let,“ prohlásil Schäfer tehdy pro Welt.

Riziko vysoké ceny

Odkazoval tak na to, že vývoj automobilů se spalovacími motory bude do budoucna nákladný a nemusí se výrobcům vyplatit. Zvlášť v době, kdy se Evropa upíná k elektromobilitě. Po roce 2030 se tak může stát, že v některých zemích kontinentu už ani nebudou povolená neelektrifikovaná auta, nebo že stejně o ně bude mizivý zájem. Své do toho mohou říct i nová nařízení. Náklady v souvislosti se stále definitivně neschválenou emisní normou Euro 7 totiž mají dle Schäfera činit 3.000 až 5.000 eur (74.000 až 123.000 Kč). A taková částka může auta se spalovacím motorem neúměrně zdražit. Elektroauta tak najednou mohou být tou dostupnější alternativou.

Jestliže se tak nový Volkswagen Golf 9. generace chystá někdy pro rok 2027, je zřejmé, že nemá zajištěný dostatečně dlouhý životní cyklus, i proto, že o jeho spalovací motory může postupně klesat zájem. Navíc kvůli emisním normám může být se svými spalovacími motory drahý. I proto Schäfer řekl, že se o budoucnosti auta bude teprve rozhodovat. Jak to s novým Golfem bude, se mělo rozhodnout během následujících 12 měsíců.

A právě o další budoucnosti Golfu se už zřejmě rozhodlo, protože rétorika šéfa Volkswagenu je teď trochu jiná. „Máme ikonické značky, Golf a GTI. Bylo by bláznivé nechat je zemřít a vyklouznout pryč. Budeme se držet logiky ID, ale ikonické modely ponesou jméno,“ prohlásil Schäfer v listopadu pro magazín Autocar. Odkazuje tím na ID.Buzz, který se jménem odlišuje od ostatních modelů rodiny ID. nesoucích číselné označení.

Golf i ID.3 bok po boku

Potvrdila se tak naše dřívější myšlenka, že Golf by se do budoucna mohl stát elektromobilem, což se podle všeho stane. Dostatečný prostor v nabídce pro elektrický Golf IX, respektive možná Volkswagen ID.Golf, jak by se novinka mohla jmenovat, podle vedení je.

„ID.3 nikdy nebyla náhrada za Golf, to spíše za Golf Plus (Sportsvan),“ tvrdí Schäfer. I to naznačuje, že by budoucí ID.Golf mohl existovat po boku ID.3.

Nejbližší budoucnost VW Golf

Prozatím však má vůz před sebou ještě dostatečně dlouhou budoucnost. Současný Golf 8. generace v prodeji vydrží určitě do roku 2027 a možná i déle. Aktuálně se přitom usilovně pracuje na jeho modernizaci, která by měla dorazit někdy na přelomu let 2023 a 2024.

Ústředním tématem modernizovaného Golfu VIII podle všeho bude další úroveň elektrifikace. Nabídku by měly rozšířit další mild-hybridy, koncern VW Group navíc pracuje na nové generaci plug-in hybridu, s e čtyřválcem 1.5 TSI a většími bateriemi, který by se měl objevit i v nabídce Golfu. Zatím se tento nový plug-in hybrid očekává v novém VW Passat B9 a Škodě Superb IV, které dorazí v roce 2023.

Není přitom vyloučeno, že se elektrický ID.Golf na trhu objeví ještě v průběhu životního cyklu dnešního Golfu 8. Objevují se totiž zprávy, že Volkswagen odsunul kvůli potížím s vývojem softwaru projekt Trinity až na rok 2030, kvůli čemuž automobilka hledá využití továrny ve Wolfsburgu, kde se vůz tohoto projektu měl od roku 2026 vyrábět. Objevují se tak zprávy, že elektrický Golf dorazí právě v roce 2026 s tím, že by jej krátce nato měl následovat také elektrický Tiguan. Nechme se tak překvapit, jak to ještě dopadne.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *