Volkswagen Golf 8 (2019-)

Volkswagen Golf 8 2019

Volkswagen Golf 8 je osmá generace modelu nižší střední třídy, která se představila v roce 2019. Automobil debutoval ve formě pětidveřového hatchbacku, v září 2020 následoval kombík Golf Variant. Naopak třídveřová varianta kvůli nízkému zájmu zcela skončila, stejně jako kabriolet. Kombi však nadále bylo dostupné i ve zvýšené oplastované variantě (tzv. Golf Alltrack). Podobně jako Golf sedmé generace má osmičkový Golf ambici stát se nejprodávanějším autem v Evropě.

Design automobilu se oproti předchůdci změnil výrazněji, než bylo u Golfu zvykem. Příď se díky novému nárazníku nebo nízkým světlometům protaženým do boků karoserie stala opticky širší, což zdůraznilo sportovní vizáž auta. Výsledné tvary navíc pomohly rovněž aerodynamice, součinitel aerodynamického odporu činí 0,275, zatímco u Golfu sedmé generace to bylo 0,3.

K nejvýraznějším změnám nicméně došlo uvnitř. Golf přešel na dotykové ovládání, když už v základu se ovladače soustředily do 8,25″ displeje infotainmentu. Za příplatek ho může nahradit 10,25″ obrazovka, digitální může být též přístrojový štít. Novinkou use pak stal i volič automatické převodovky, využívající techniku shift-by-wire. Za tvary mimochodem stojí tým šéfdesignéra Volkswagenu Klause Bischoffa.

To z hlediska rozměrů se nic zásadního nestalo. Rozvor hatchbacku se mezigeneračně prodloužil o 16 mm, celková délka narostla o 26 mm. Zároveň je auto o 36 mm nižší a o milimetr užší než sedmá generace Golfu. To později uvedené kombi se ve srovnání s hatchbackem dále natáhlo. Konkrétně rozvor o 67 mm na 2.686 mm, což mělo pozitivní vliv na prostor na zadních sedadlech i objem zavazadelníku. Alltrack se pak od kombíku vedle oplastované karoserie liší také o 15 mm zvýšeným podvozkem.

Bohatá nabídka

Nabídka motorů byla opět bohatá, Volkswagen hovořil při premiéře o nabídnutí hned osmi jednotek. Tradiční benzínové a naftové motory doplnily rovněž jednotky uzpůsobené pro spalování CNG, mild hybridy i plug-in hybridy. Nabídka se rovněž postupně rozšířila také o sportovní deriváty; benzinový Golf GTI, naftový Golf GTD, plug-in hybridní Golf GTE a vrcholný Golf R.

Konkrétně byly z benzinových motorů k dispozici tříválec 1.0 TSI (66 kW a 81 kW), čtyřválec 1.5 TSI (96 a 110 kW), které v kombinaci s automatem byly mildhybridy, 1.0 eTSI, respektive 1.5 eTSI. Turbodiesely zastupoval 2.0 TDI (85 kW a 110 kW). Dále nechybělo ani 1.5 TGI (96 kW) na stlačený zemní plyn nebo plug-in hybrid s 1.4 TSI o celkovém výkonu 150 kW. GTI se spolehlo na benzinový dvoulitr se 180 kW, GTD na turbodiesel se 147 kW a GTE na plug-in hybrid se 180 kW.

Vrcholem se pak stal Golf R se čtyřválcem 2.0 TSI o výkonu 245 kW a pohonem všech kol s dvěma spojkami u zadní nápravy pro vektorování točivého momentu.

Základem se stala modulární platforma MQB v inovované verzi Evo, více přizpůsobené zástavbě elektrifikovaného pohonu a nového softwaru. Podvozek tudíž standardně tvořily vzpěry MacPherson se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny s centrálně umístěným pomocným rámem vpředu a zadní vlečená ramena s torzní příčkou vzadu. Motory od výkonu 110 kW (včetně) však dostaly víceprvek. Použitá architektura umožnila rovněž zástavbu pohonu všech kol.

Volkswagen Golf 8 se stejně jako předchozí generace stal globálním modelem. Vozy pro Evropu vznikají v domovské továrně značky ve Wolfsburgu.

Volkswagen Golf: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4284 x 1789 x 1456 x 2636 mm (hatchback), 4633 x 1789 x 1455 x 2686 mm (kombi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 380 litrů (hatchback), 611 litrů (kombi)
  • Výroba: 2019- (Wolfsburg, Německo)

Ohodnoťte Volkswagen Golf i vy, v komentářích pod článkem:

5 thoughts on “Volkswagen Golf 8 (2019-)

  1. + Kultivovaný, úsporný a silný čtyřválec 1.5 eTSI, hladce řadící automat u 1.5 eTSI, skvěle pracující adaptivní podvozek, výkonné diodové světlomety, slušný vnitřní prostor, slušný zavazadelník, pohodlné sedačky ErgoActive
    – Kontroverzní vzhled, složitý infotainment, obyčejný interiér, místy laciné detaily

  2. Volkswagen Golf GTI je léta esencí kompaktních hot hatchů. Pokud takové auto chápete jako univerzála, který s přehledem zvládá každodenní život i víkendové hrátky, není jeho nejnovější generaci vlastně co vytknout. Na jednu stranu je naprosto pohodlný, což oceníte při každodenních jízdách za povinnostmi, na druhou stranu je velice rychlý a účinně jezdící. Ano, možná to díky takové neskutečné jistotě a účinnosti není taková zábava jako u jiných hot hatchů, jenže právě ona univerzálnost dělá gétéíčko gétéíčkem. Prostě je to volba rozumu.

    Za mě má vlastně jen dvě chyby – jeho vzhled je i přes změněnou příď pro mě zkrátka až příliš obyčejný a na ten nový multimediální systém si pořád nedovedu zvyknout. Oboje bych ale vlastně hodil za hlavu, protože jinak je Golf GTI skvělé. Ostatně jako vždy bylo…

    Více na: https://www.auto.cz/poprve-za-volantem-s-novym-vw-golf-gti-porad-je-to-uzasny-hot-hatch-135593

  3. Auto během jízdy je velmi pohodlné, ačkoliv nepatří mezi největší kousky, disponuje dostatečně objemným kufrem a prostornou kabinou. Nízká spotřeba auta je perfektní. Převodovka pěkně řadí, za mě jediné negativum bylo dotykové ovládání takřka všeho včetně klimatizace – za jízdy dost nepraktické.

  4. Volkswagen Golf 8 Variant 2.0 TDI
    Plusy
    štýlový dizajn
    veľký kufor s množstvom praktických riešení
    veľa miesta na zadných sedadlách
    skvelá ergonómia ovládania v interiéri
    perfektná kvalita spracovania interiéru
    výborné predné sedadlá
    super zladenie motora a prevodovky
    príjemný prejav motora
    veľmi dobré LED svetlá
    príjemné naladenie podvozka
    nízka spotreba
    Mínusy
    nepodsvietená lišta na pridávanie hlasitosti/teploty pod displejom

    Více na: https://dominiccars.sk/test-volkswagen-golf-8-variant-2-0-tdi/

  5. Golf 2,0 TDI 85 kW – velké zklamání, aneb Golf už není Golf.
    Golf pro mě vždy byl etalonem kompaktního auta, které nemělo žádnou slabinu, kde vše fungovalo jak má, mělo intuitivní ovládání, do kterého prostě člověk sedl a jel, aniž by musel nad čímkoliv přemýšlet a hledat nějaký ovladač. Prostě konzervativní nadčasové auto, které moc nestárne a přitom každá další generace je vždy o něco lepší než ta předchozí. Poslední řečené sice nadále platí, ale bohužel se týká, zjednodušeně řečeno, jen mechanických částí. Tedy motoru, sladění motoru s automatickou převodovkou, nastavení podvozku, vnitřního prostoru, kvality provedení a nakonec i vzhledu.
    Co je však velkým zklamáním je odklon od klasických palubních přístrojů a standardního ovládání a jejich nahrazení displeji s dotykovým ovládáním téměř všeho. Chápu, že je v tom Volkswagen částečně nevinně, třeba použití asistenčních systémů je dáno často nedomyšlenými unijními zákony a normami, ale sesterské Audi plno věcí vyřešilo lépe a není to jen otázka ceny. Co mi zejména vadí je špatná ergonomie, neintuitivnost ovládání a chaoticky fungující asistenční systémy. Příkladem špatné ergonomie je ovládání teploty klimatizace a vlastně i ovládání světel. Obojí je skryto za věncem volantu a když potřebuji změnit teplotu nebo zapnout mlhovky musím se naklonit, abych viděl za volat a dívat se kam sahám, abych trefil správnou dotykovou plošku. Kolik metrů nebo spíše desítek metrů přitom ujedu …….no raději nepíši. Další příklad – převzal jsem auto a nastavená navigace byla v němčině, která není zrovna mou silnou stránkou. No nic, to je jasné – ozubené kolečko na displeji a položky samozřejmě v němčině, tak hledám, zkouším, ale nastavení jiného jazyka nikde není. Po mnoha pokusech zjistím (návody se přece nečtou), že hlavní menu je modrý čtvereček a pod ním potom dlaždice pro ovládání dalších systémů. Takže třeba vypnutí start/stop systému znamená – klik modrý čtvereček – klik dlaždice ovládání systémů – klik vypnout start/stop a klik zpět do hlavního menu a klik třeba na navigaci. A to musíte sledovat prst, abyste se správně trefili. A asistenční systémy? Adaptivní tempomat se chytá aut ve vedlejších pruzích nebo třeba i značky v odbočovacím pruhu, což znamená, že jedete na dálnici v rychlém pruhu 130, za vámi se tlačí další auta a najednou Golf brzdí a koukáte, že tempomat má nastaveno 80. Paráda. Podobně chaotický je i asistent nouzového brzdění, který buď reaguje nesmyslně brzy nebo naopak vůbec, když mi někdo hodil myšku na dálnici. A prudící hlášení typu „Sundejte nohu z plynu“ nebo „Držte se ve středu svého pruhu“ i ve chvíli, kdy řízení necháte na asistentu jízdy v pruzích, jsou už jen do počtu.
    Přiznám se, že tento Golf, na rozdíl od většiny předchozích generací, bych si určitě nekoupil. Bezpečnost dostává na zadek a jen doufám, že facelift přijde co nejdříve a napraví poměrně zásadní nedostatky. Pokud ne Volkswagen může mít docela problém.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *