Nissan Navara D23 (2014-2021)

Nissan Navara s interním označením D23 je třetí generace středně velkého pick-upu japonské automobilky, která debutovala v roce 2014. Automobil známý také jako NP300 (respektive Frontier v Americe) se dá považovat za prakticky globální model, prodává se v různých koutech světa, byť třeba v Severní Americe nikoliv. Vyhlášen byl Mezinárodním pick-upem roku 2016. Na stejném technickém základu vznikly také modely Renault Alaskan a Mercedes-Benz třídy X. V prosinci 2021 byla výroba pro Evropu ukončena, kvůli nízkému zájmu evropských zákazníků o pick-upy.

Design automobilu s výrazně chromovanou maskou navázal na tehdejší stylistický směr značky. Mezigeneračně se vůz zkrátil o 66 mm, z hlediska rozvoru je pak o 50 mm kratší. Světlá výška v rámci mezigenerační proměny lehce klesla z 228 na 223 mm. Vnitřek pak stejně jako jiné pick-upy myslí na účelnost, přidává ale i eleganci a výbavu z osobních aut, a to v rámci snahy zaujmout nejen firemní klientelu, ale také rodinné zákazníky, hledající schopnou alternativu k SUV. Nissan totiž chtěl nabídnout komfort crossoverů se schopnostmi pick-upu.

Podobně jako jiné pick-upy Navara debutovala v různých derivátech, nazvaných Chassis Cab, King Cab a Double Cab. První slouží jako základ pro další nástavby, druhý má karoserii se zadními, nouzovými dveřmi otevíranými proti směru jízdy a třetí má plnohodnotné čtyři dveře.

Konstrukce podvozku je pro pick-up typická. Základem je tuhý žebřinový rám, nechybí však možnost výběru mezi tuhou zadní nápravou a víceprvkovým řešením. To nově obohatilo nabídku právě ve snaze nabídnout komfortnější jízdní vlastnosti. Samozřejmostí je pak pohon všech kol, zde stejně jako u předchůdce využívající dva diferenciály, s uzávěrkou toho zadního.

Výhradně s turbodieselem

Do českého prodeje Navara třetí generace vstoupila s nabídkou dvou výkonových verzí turbodieselu 2.3 dCi, se 120 kW a 140 kW, z nichž ta výkonnější se spoléhá na dvojici turbodmychadel.

Pro modelový rok 2020 Navara prošla lehkou modernizací. I základní motor 2.3 dCi se tehdy dočkal dvojice turbodmychadel, byť jeho výkon zůstal na 120 kW. Změn doznala i šestistupňová manuální převodovka s delšími převody a kratšími dráhami. Přepracována také byla zadní pětiprvková náprava se zesílenými kotoučovými brzdami a zdvojenými pružinami. Díky tomu se tak zvedla nosnost korby.

Jakožto globální model se Nissan Navara generace D23 vyrábí v různých koutech světa. Výrobu pro Evropu zajišťoval španělský závod Nissanu v Barceloně, na starém kontinentu se vůz začal vyrábět v roce 2015. K 16. prosinci 2021 byla evropská produkce ukončena, spolu s uzavřením barcelonského závodu.

Nissan Navara: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 5330 x 1850 x 1810 x 3150 mm
  • Výroba: 2015-2021 (Barcelona, Španělsko)

Ohodnoťte Nissan Navara i vy, v komentářích pod článkem

Nissan Navara

4

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

Jeden myslel na “Nissan Navara D23 (2014-2021)

  • 20 února, 2021 (08:42)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Silný a úsporný turbodiesel 2.3 dCi (140 kW), široká výbava, slušné schopnosti v terénu, dlouhá korba (1578 mm), nečekaný komfort ve vyšších rychlostech, nečekaně obratné vlastnosti, bytelně působící interiér
    – V nízkých rychlostech pořád uskákaný, nijak prostorná kabina, proti jiným pick-upům nízká světlost, řízení s dlouhým převodem, tuhé manuální řazení s dlouhými dráhami, zastaralý infotainment

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.