Honda CR-Z, auto s interním označením ZF1 (respektive později ZF2 po faceliftu) je kompaktní kupé s hybridním pohonem vyráběné mezi lety 2010 až 2016. Model Honda CR-Z tak kombinoval výhody čistého, účinného hybridního hnacího ústrojí se stylovou karoserií kupé. Při svém uvedení v roce 2010 přinášel v duchu tradic značky ryzí radost z jízdy a prvotřídní účinnost.
Díky kompaktním rozměrům, lehké konstrukci a aerodynamickému designu kráčel model CR-Z ve stopách
dřívějšího modelu Insight. CR-Z využíval poznatky získané při vývoji modelu Insight a dřívějších dvou generací hybridního modelu Civic. Spoléhal na propracovanou verzi hybridního hnacího ústrojí Honda s integrovaným asistenčním motorem (IMA), která zaručovala vyšší výkon.
Jeho součástí byl zážehový motor o objemu 1,5 l s 16 ventily a výkonem 84 kW. Byl navíc vybaven šestistupňovou manuální převodovkou, kterou se v té době žádný hybrid na světě nemohl pochlubit. Mezi spalovacím motorem a šestistupňovou převodovkou se nacházel elektromotor o výkonu 10 kW, který poskytoval působivých 78 Nm při nízkých až středních otáčkách motoru pro okamžitou odezvu škrticí klapky. Sestavu akumulátorů pak tvořila nikl-metal hybridová jednotka s napětím 100,8 V umístěná pod
podlahou zavazadlového prostoru a poskytující vynikající rovnováhu mezi výkonem, spolehlivostí, bezpečností a náklady.
Hnací systém Hondy CR-Z přitom umožňoval volit mezi jízdními režimy NORMAL, ECON a SPORT, přičemž každý upravoval reakce škrticí klapky, řízení, klimatizace a úrovně asistence poskytované systémem IMA. Díky tomu mohl řidič přizpůsobit nastavení vozu tak, aby si buď naplno vychutnal jízdu,
maximálně snížil spotřebu paliva nebo našel rovnováhu mezi těmito dvěma aspekty.
Spalovací motor využíval tehdy nejmodernější systém Honda i-VTEC, který dokázal měnit časování
ventilů motoru za účelem snížení emisí a spotřeby paliva při nízkých rychlostech a současně zvýšení výkonu ve vysokém pásmu otáček.
Důležitým faktorem při vývoji modelu CR-Z byl podvozek, přičemž klíčovým aspektem byla radost z jízdy. Vůz měl široký rozchod a podvozek s krátkým rozvorem pro agilní a pohotovou ovladatelnost. Vzhled sportovního kupé doplňoval podmanivou a zábavnou manévrovatelností.
Model CR-Z svým elegantním designem odkazoval na legendární kupé CRX, s děleným zadním oknem a svažující se střechou. Tyto prvky kombinoval s důmyslnými křivkami a výrazně tvarovanými panely.
V interiéru se nacházela palubní deska zaměřená na řidiče s atraktivním 3D přístrojovým panelem a nechybělo ani uspořádání sedadel 2+2.