Suzuki Ignis je v současné formě prezentováno jako ultrakompaktní SUV se stylovým vzhledem. Automobil s interním označením FF21S/FG81S se vyrábí od roku 2016, s délkou 3,7 metru se řadí do kategorie miniaut. Názvem odkazuje na stejnojmenný vůz obdobné koncepce, poprvé představený v roce 2000, prodávaný na vybraných trzích jako Swift.
Design pětidveřového automobilu vychází z konceptu Suzuki iM-4, představeného v roce 2015 na ženevském autosalonu. Vsadil na stylové prvky, vybrané detaily dokonce odkazují na historické modely značky – konkrétně boční prosklení připomíná kupé Cervo, vystouplé lemy blatníků zase mají evokovat Vitaru. Pro rok 2020 bylo pak Suzuki Ignis modernizováno, poznávacím znakem se stala maska chladiče s pěti otvory po vzoru větších SUV značky.
Lehká a tuhá konstrukce
Základem je nová platforma navržená pro co nejlepší obestavení vnitřního prostoru – konkrétně motorový prostor byl minimalizován na co nejkompaktnější míru. Zároveň je díky vysokému podílu vysokopevnostní oceli v konstrukci auto tuhé, stejně jako lehké. Nově navrženo bylo též zavěšení, s důrazem na nízkou váhu v kombinaci s vysokou tuhostí. Poháněná jsou v základu přední kola, za příplatek je k dispozici systém Allgrip s viskózní mezinápravovou spojkou, která v případě prokluzu předních kol automaticky připne pohon zadní nápravy.
Automobil na českém trhu debutoval s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 1.2 DualJet (interně K12C) s vysokým kompresním poměrem 12,5:1, proměnným časováním sacích i výfukových ventilů a systémem zdvojeného vstřikování s dvěma paralelními vstřikovači pro jemnější rozprášení paliva.
Přichází mild-hybrid
Od roku 2019 se motor stal mildhybridem, modernizace z roku 2020 pak znamenala příchod inovované techniky. Vylepšený motor 1.2 DualJet (K12D) s elektrickým variabilním časováním ventilů VVT a variabilní olejovou pumpou doplnila nová lithium-iontová baterie s kapacitou zvýšenou z 3 na 10 Ah.
Suzuki Ignis se pro evropské trhy vyráběl v japonském závodě Sagara, pro lokální trhy ale vzniká též v Alžírsku nebo Indii. V roce 2024 byla výroba pro Evropu ukončena.
Suzuki Ignis: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 3700 x 1660 x 1595 x 2435 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 267 litrů (s pohonem 4×2), 227 litrů (s pohonem 4×4).
- Výroba: 2016-2024 (Sagara, Japonsko)
Ignis mě překvapil. A moc mile. Ne snad, že bych si myslel, že bude špatný. Ale například možnost posunutí zadních sedaček a takový prostor na nich jsem vážně nečekal. Motor je moc příjemný, živý a s chutí do života. Ignis je jedinečné auto, které nezapadne. Jak v terénu, tak mezi ostatními. Jestli se vám líbí, nebo ne, je čistě na vás. Pokud ale hledáte originální a velice praktické auto za rozumné peníze, je Ignis skvělou volbou.
Více na: https://www.roadblog.cz/test-suzuki-ignis-1-2-dualjet-hybrid-2020-video/