Nové Mitsubishi ASX oficiálně! Výchozí Renault nezapře

V roce 2022 napjatě čekáme na příchod nového Mitsubishi ASX. Toto kompaktní SUV se na českém trhu stalo neskutečně populární, několik let patřilo mezi nejžádanější SUV v prodeji, a tak je jeho druhá generace napjatě vyhlížena. Nyní se světu konečně oficiálně představuje. Zákazníci si však na něj ještě počkají. Nové Mitsubishi ASX speciálně určeno pro Evropu je oficiálně potvrzeno na březen 2023. Do té doby budou oznámeny také ceny.

Podle očekávání Mitsubishi pro nové ASX použilo alianční techniku od Renaultu. Základem je totiž platforma CMF-B z Renaultu Captur. Sdílení techniky je opravdu rozsáhlé, protože nové ASX zvenčí, ani zevnitř svého bratra nezapře. Od výchozího auta se nové ASX liší jen v detailech.

Interiér využívá centrální jednotku zde nazvanou SDA (Smartphone-link Display Audio), která funguje jako základní rozhraní řidiče, palubních systémů a infotainmentu. Jednotka SDA zahrnuje dle verze displej o velikosti 7“, respektive 9,3″ vč. standardního bezdrátového připojování chytrých telefonů. Přístrojový štít je k dispozici dokonce ve třech různých úrovních, od základního analogového systému s vestavěným displejem o velikosti 4,2″ přes nastavitelný 7″ digitální štít střední úrovně až po plně přizpůsobitelný 10″ digitální přístrojový štít, v němž se mohou promítat například pokyny navigace.

„Tato pragmatická iniciativa založená na ceně přinese změnu v našich továrnách, v uhlíkové stopě našeho partnera i v evropských ulicích. Tento krásný projekt splňuje očekávání všech partnerů z hlediska designu, regulací a prodeje,“ prohlásil k tehdy oznámenému projektu Luca de Meo, šéf automobilky Renault. Nové ASX doplní ještě druhý vůz s technikou Renaultu, což bude malý hatchback Mitsubishi Colt využívající základ Clia.

Hybrid i plug-in hybrid

Už dříve bylo potvrzeno je nasazení hybridního a plug-in hybridního pohonného ústrojí. Právě na elektrifikovaný pohon se Mitsubishi aktuálně v Evropě zaměřuje.

Konkrétně nové Mitsubishi ASX využívá hybrid s atmosférickou šestnáctistovkou, dvěma elektromotory a multimódovou převodovkou. Plug-in využije shodný základ, avšak s větší baterií 10,5 kWh místo 1,3 kWh) a možností jejího dobití ze zásuvky.

Základem každopádně je přeplňovaný tříválec 1.0 l MPI-T (66 kW) s šestistupňovou manuální převodovkou, který doplňuje přeplňovaný mild-hybridní čtyřválec 1.3 l DI-T. Pokud vám toto evokuje motory Capturu, máte pravdu, motorová paleta je dalším důkazem společného základu těchto malých SUV. 

„Obliba kategorie SUV v Evropě neustále roste, a jelikož se plug-in hybridy stávají mainstreamovou záležitostí, jsme připraveni navázat na tyto tradice příští generací modelu ASX. Těšíme se, až našim současným i budoucím zákazníkům nabídneme vysoce konkurenceschopnou novinku v naší modelové
nabídce,“
říká Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe.

Nové Mitsubishi ASX pro rok 2023 bude vyrábět Renault. Dosud se přitom ASX dováželo z Japonska, díky vlastní technice se o výrobu staralo přímo Mitsubishi.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *