Renault Captur II s interním označením JB je druhá generace malého městského SUV z dílny francouzské automobilky, která byla představena v roce 2019, kdy nahradila první generaci tohoto vozu. Za úkol měla navázat na její úspěchy, Captur první generace se totiž v průběhu let stal nejprodávanějším malým SUV v Evropě.
Navzdory úspěchům první generace se nový Captur v rámci mezigenerační výměny zásadně proměnil. Design z pera týmu Laurense van den Ackera sice vychází z předchůdce, hlavní světlomety s „kly“ diodových světel, stejně jako koncová světla ve tvaru písmena C jsou však jasným odlišením. Přední světla jsou mimochodem vždy diodové.
Auto navíc vyrostlo, je o 110 mm delší než předchůdce, rozvor se natáhl o 20 mm, což zvětšilo vnitřní prostor i zavazadelník. Stejně jako minulá generace však i Renault Captur II vsadil na individualizaci vzhledu, nabídku 11 laků karoserie doplnily čtyři barevné možnosti střechy a tři exteriérové pakety. K dispozici je tak na 90 barevných kombinací. Stejně jako u větších modelů Renault je možné zvolit i luxusní provedení Initiale Paris.
Základem je platforma nové generace CMF-B, sdílená s pátou generací Clia. Je lehčí, díky odlehčené konstrukci skeletu nebo náprav. Důležitou změnou je i nová elektroinstalace pro možnost zástavby nejmodernějších asistenčních systémů. Architektura navíc umožňuje zástavbu plug-in hybridního pohonu, tzv. Captur E-Tech Plug-in rozšířil nabídku v roce 2020, s kombinovaným výkonem 117 kW.
Postupné změny v nabídce
Z konvenčních derivátů Captur druhé generace na český trh dorazil s tříválcem 1.0 TCe (74 kW), čtyřválcem 1.3 TCe (ve verzích s 96 a 113 kW) a turbodieselem 1.5 Blue dCi (85 kW). Krátce na to dorazil i tříválec 1.0 TCe na LPG, s výkonem 74 kW.
Postupně se ale nabídka měnila, vlivem snahy o nižší flotilové emise i kvůli zákaznickému zájmu. Základní litr v roce 2020 oslabil kvůli emisním úpravám na 67 kW, novým vrcholem se tehdy stal mildhybrid 1.3 TCe se 103 kW. Čtyřválec 1.3 TCe (96 kW) v průběhu roku 2020 z české nabídky postupně zmizel, stejně jako turbodiesel.
Modernizovaný Captur pro rok 2024
Pro rok 2024 se Renault Captur dočkal faceliftu a ten byl hodně výrazný. Výrazně přepracovaná přední část s novými světlomety, maskou a světelným podpisem využila motivy nového stylistického směru známého třeba z modernizovaného Clia, výsledkem čehož byl dospělejší vzhled. Ten je nejvýraznější u nové verze Esprit Alpine, která má specifický exteriér včetně nových 19“ disků kol.
Uvnitř pak byly ve větším měřítku použity udržitelné materiály, hlavně ale Captur po vzoru větších modelů vsadil na nový multimediální systém OpenR postavený na OS Android 12.
Upraveno bylo i nastavení podvozku, aby Captur nabídl ještě lepší kompromis mezi jistotou a pohodlím. Naopak nabídka motorů se s faceliftem neměnila. Základní tříválec 1.0 TCe nadále doplnily 1.0 TCe LPG, mild-hybrid 1.3 TCe se 103 kW a full-hybrid E-Tech.
Renault Captur II: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4227 x 1797 x 1576 x 2639 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 536 litrů
- Výroba: 2019- (Valladolid, Španělsko)
Renault Captur první generace společně s prvním Peugeotem 2008 v Evropě zpopularizovaly kategorii malých SUV, a tak tvůrci druhé generace tohoto vozu dobře věděli, na co si dát při pracích pozor. První Captur prodával povedený design, a tak právě ten zůstal prakticky zachován, jen upraven byl po vzoru aktuálního designérského směru značky, s motivem předních světlometů s „kly“. Auto se navíc povedlo navrhnout tak, že i v základní verzi, s plechovými koly, vypadá k světu. To interiér prošel razantnější změnou, a to hlavně v souvislosti s kvalitou použitých materiálů a úrovní zpracování. Kabina je tak najednou mnohem luxusněji působící než u předchůdce, byť některé tvrdé plasty vzhledem k nízké cenovce logicky nechybí. Vzadu je pak dostatek místa i pro dospělého, slušný je rovněž zavazadelník. Co se týče motorů, tak jsem si vyzkoušel základní tříválec 1.0 TCe (74 kW), který bude pro mnohé zákazníky ideální volbou. Je kvalitně odhlučněn, tříválcový ryk dá najevo jen při akceleraci, a při pohybu ve městě má více než dostatek elánu, přičemž ostudu neudělá ani na dálnici. Pětistupňový manuál však nemá zrovna nejpřesnější a nejhladší řazení. Podvozek je pak tvrdší, potěší však slušné odhlučnění. Spotřeba 1.0 TCe se pohybuje kolem šesti, sedmi litrů benzinu.
Renault Captur se v první generaci stal hitem, a tak automobilka vsadila na jistotu a při práci na druhé generaci vycházela ze silných vlastností předchůdce a zároveň vylepšila jeho slabé stránky. Na výsledku je to znát, protože Captur II je nadmíru povedeným autem, a to i v případě základní motorizace v podobě benzinového tříválce 1.0 TCe (74 kW) s pětistupňovým manuálem.
Pro jízdu po městě je tento motor optimální volbou, v městských rychlostech je dostatečně živý a na dálnici neudělá ostudu. Škoda jen průměrného manuálu s tužším chodem a nepříliš přesnými drahami.
Hlavně se ale vylepšil dříve poněkud lacině působící interiér, který je dnes mnohem hodnotnější. Výhodou je i nárůst rozměrů, který vytvořil více prostoru pro cestující i zavazadla. Stále je nicméně počítat s tím, že jsme v kategorii malých SUV, a to je vnitřní prostor pořád spíše dostatečný než přebytečný.
Renault Captur II se zkrátka povedl, a tak vlastně lze pochopit poněkud ambiciózní cenovku. Výhodou jsou však dostupné příplatky.
Více na: https://www.auto.cz/renault-captur-1-0-tce-zaklad-ktery-prekvapi-135361
dobrý den,mame nový kaptur 2 generaci Zen TCe 130GPF-zakoupen r.2020
po prvním roce používání se nám začalo uvnitř auta (vedle řidiče) ozývat foukání.Při rychlosti 70km je slyšet jako by venku byla uplná vychřice.přičemž ale dovnitř nefouká.Při delší jízdě je to bohužel velice nepříjemné.
Nebýt tohodle problému byli bychom naprosto spokojeni.