Český trhNovinky

Nejlevnější nová auta v ČR v lednu 2024: Nabídka do 300.000 Kč

Zájemci vybírají auta různým způsobem, někdo hledí na povedený design, jiný hledá objemný kufr, další zase žádá co nejlepší jízdní vlastnosti. Část zákazníků ale hledí také na co nejnižší cenu. Zatímco design je ryze subjektivní záležitost a jízdní vlastnosti se také hůře měří, cena je objektivním parametrem. Proto jsme opět prohledali české ceníky a hledali ty nejdostupnější auta v České republice. Která jsou na začátku roku 2024 ta nejlevnější nová auta na trhu?

Seznam nejlevnějších automobilů na českém trhu jsme vytvářeli na základě aktuálních ceníků, dostupných na oficiálních stránkách jednotlivých značek. Neříkáme tak, že se nemůže najít i nějaký další levný model, než je v našem přehledu, v takovém případě ale může jít jen o nějakou dočasnou akci, případně zvýhodnění se značkovým financováním.

Nejlevnější auta na českém trhu (leden 2024):

ModelMotorPřevodovkaVýbavaZákladní cena (Kč)
Hyundai i101.0i (49 kW)5MStart279.990
Dacia Sandero1.0 SCe (49 kW)5MEssential296.400
Mitsubishi Space Star1.2 MIVEC (52 kW)5MInform296.760
Kia Picanto1.0 DPI (49 kW)5MComfort299.980
Hyundai i201.2i (62 kW)5MStart309.990
Citroën C31.2 PureTech (61 kW)5MYou!329.900
Fiat Panda1.0 FireFly MHEV (51 kW)6MPanda329.900
Kia Rio1.2 DPI (62 kW)5MComfort339.980
Toyota Aygo X1.0 VVT-i (53 kW)5MActive350.000
*Ceny platné k 2. lednu 2024

Dobrou zprávou pro všechny zájemce je ta, že růst cen se ve většině případů v posledních měsících zastavil. Přesto nabídka aut, která se vejdou pod hranici 300.000 korun, je dnes mnohem užší než kdysi. Do 300.000 korun už se nevejde ani nová Toyota Aygo X. Její první ceníková cena dnes už činí 350.000 Kč.

Postupně v posledních měsících zdražila také Dacia Sandero, která z nabídky již dříve vyškrtla někdejší základní stupeň Access. Aktuálně se však několik měsíců drží na první ceně od 296.400 Kč. I přes postupné zdražování Sandero zůstává nejlevnější malé auto na českém trhu. Jiný nový městský hatchback levněji neseženete. Do 300.000 Kč se tak na začátku roku 2024 vejdou už jen miniauta.

Do hranice 300.000 korun se pak už nevejde ani Citroën C3 nebo po dřívějším faceliftu ani Dacia Duster. Jaký rozdíl proti říjnu 2021, kdy v tehdejším žebříčku nejdostupnějších aut do 300.000 korun tyto modely nechyběly. Hranici 300.000 korun už dříve překonal třeba Fiat Panda, který však nedávno lehce zlevnil na 329.980 korun. Jde mimochodem o nejlevnější nový mild-hybrid v Česku.

Nejlevnější auto na českém trhu v posledních měsících stabilně drží Hyundai i10. Po příchodu modernizované verze se jeho první cena dlouhodobě drží na 279.990 Kč. To konkurenční Mitsubishi Space Star zase nedávno v základu podražilo o 10 tisíc na 296.760 Kč.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *