Kia Picanto JA (2017-)

Kia Picanto s interním označením JA je třetí generace takto pojmenovaného miniauta korejské značky, která debutovala v roce 2017. Jedná se o nejmenší automobil v evropské nabídce této korejské značky.

Automobil se světu poprvé představil na ženevském autosalonu v březnu 2017. Oproti předchůdci vsadil na ještě výraznější styl, který z Picanta udělal jedno z nejdrsněji se tvářících miniaut na evropském trhu. To navíc dále zdůraznilo sportovně laděné provedení GT-Line, již dříve nabídnuté u větších modelů značky. V roce 2019 pak debutovala i varianta X-Line, která se naopak inspirovala vozy kategorie SUV.

Délka karoserie zůstala nezměněna s předchůdcem, činila 3.995 mm. Kola se však díky nové platformě posunula k rohům karoserie, díky čemuž se rozvor natáhl o 15 mm na rovných 2.400 mm, což mělo zajistit více vnitřního prostoru. Nabídka se pak omezila výhradně na pětidveřový model, třídveřový derivát kvůli klesajícímu zájmu o tento druh vozidel skončil.

Nabídka motorů v době premiéry činila dva zážehové agregáty. Základní atmosférický tříválec 1.0 CVVT (49 kW) doplňoval čtyřválec 1.25 CVVT (62 kW). Převzaty byly z druhé generace Picanta, dočkaly se však nové chladicí soustavy a tříválec i též inovovaného sběrného výfukového potrubí integrovaného do hlavy válců. Později k nim přibyl i vrcholný přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI naladěný na 74 kW. Standardem byl pro všechny pětistupňový manuál, 1.25 CVVT šlo pořídit i se čtyřstupňovým automatem.

Výraznější styl

Pro rok 2020 se Kia Picanto (JA) dočkala modernizace. Vzhled vozu se stal výraznější, díky nově řešeným světlometům i jiné struktuře tzv. tygří masky. Kia navíc dále zdůraznila charakter jednotlivých verzí. GT-Line se tak stalo sportovněji tvarované po vzoru větších modelů s tímto označením. Outdoorové provedení X-Line se zase výrazněji inspirovalo optickými prvky SUV.

To uvnitř se objevil nový osmipalcový displej příplatkové navigace, střídající dosavadní sedmipalcový. Netradiční je přitom možnost připojení dvou zařízení přes bluetooth současně – jedno pro telefonování, druhé třeba pro přehrávání médií.

Nabídka motorů se v rámci modernizace neměnila. Nadále tak k dispozici byly výhradně zážehové jednotky. Atmosférický tříválec 1.0 DPI (49 kW) a čtyřválec 1.2 DPI (62 kW) doplnil přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI (74 kW).

Všechny motory však doznaly změn. Přeplňovaný tříválec se dočkal účinnějšího systému vystřikování s tlakem až 350 bar, zatímco atmosférické agregáty dostaly místo vícebodového vstřikování nový systém „dvojportového vstřikování (DPFI)“ do sacího kanálu s optimalizovaným časováním, což zdůvodnilo jejich přejmenování. Došlo rovněž k optimalizaci časování, nový integrovaný systém řízení teploty (ITMS) zase pomohl účinnějšímu chlazení spalovací komory. Novinkou byla též za příplatek dodávaná robotizovaná pětistupňová převodovka, která se v nabídce Kie objevila vůbec poprvé.

Kia Picanto (JA): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3995 x 1595 x 1485 x 2400 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 255 litrů
  • Výroba: 2017- (Sosan, Jižní Korea)

Kia Picanto

3.9

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.0/5

Jeden myslel na “Kia Picanto JA (2017-)

  • 13 ledna, 2022 (10:23)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Kia Picanto je na první pohled typické auto do města. A je to tak, ve městě je Picanto skvělé. Rozměry se vejde téměř všude, dobře zatáčí a řekněme si upřímně – nestojí až tolik peněz, aby vás nějaký šrám přehnaně mrzel. Jenže když vyjedete mimo město, tak se karta neobrací, ale skvělé vlastnosti zůstávají. Jen se plusy přesouvají na přesné řazení, silný motor a výborné řízení. Že tedy jízda na dálnici musí být za trest? Také chyba! Potřeboval jsem se někam rychle přesunout a i v rychlostech nad limit se nejedná o nic nepříjemného.

    Samozřejmě ale záleží na motorizaci. K dispozici jsem měl vrcholnou, tedy tříválec s turbem a výkonem 100 koní. Picanto váží i s touto nejtěžší motorizací pod tunu, takže výkon a točivý moment 175 Nm zajistí dost zábavy. Je jedno, že jsem měl výbavu X-Line, která působí spíše jako crossover. Jedná se jen o optický paket, můžete mít i GT Line. Pod povrchem se nic nemění, ale auto vypadá trochu dynamičtěji.

    Více na: https://www.roadblog.cz/kia-picanto-1-0-t-gdi-2021/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.