Peugeot Rifter (2018-)

Peugeot Rifter je osobní dodávka francouzské automobilky představená v roce 2018. Sdílí technický základ s dodávkou Peugeot Partner třetí generace, k přejmenování osobní varianty na Rifter došlo kvůli výraznějšímu odlišení obou provedení. Rifter má být úderné označení odkazující na outdoorový charakter auta. Vůz je zároveň sourozencem modelů Citroën Berlingo třetí generace, Opelu Combo čtvrté generace a Toyoty Proace City. Užitkový bratr se svými sourozenci získal v roce 2019 titul Mezinárodní dodávka roku.

Základní tvar sdílí Rifter s odvozeným Citroënem Berlingo třetí generace, oba sourozenci se liší především řešením své přídě. Ta u Rifteru navazuje na soudobý designérský styl Peugeotu. Charakteristický je tvar masky, stejně jako svítilny evokující pohled šelmy. Stejně jako u Berlinga jsou k dispozici dvě délky karoserie, tzv. Rifter Long je o 35 centimetrů delší než výchozí provedení.

Uvnitř je pak obdobně jako u jiných osobních modelů Peugeot užito řešení i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným přístrojovým štítem. Na vrchu středového panelu se pak objevuje osmipalcový dotykový displej multimediálního systému.

Praktik

Kabina je pětimístná, nebo sedmimístná. U dlouhé verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout (stejně jako u standardní verze vozu) a jsou navíc posuvná. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce. Plusem jsou také dvě možné polohy krytu zavazadelníku. Objednat lze navíc střechu Zénith s průhledným obloukem s oddělenými odkládacími přihrádkami.

Peugeot Rifter je postaven na platformě EMP2, známé již z osobních modelů značky, jako je 308 druhé generace. V zadní části však byla architektura upravena za účelem lepší modularity a zvládnutí zátěže. O jízdní stabilitu se stará přední náprava typu Pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Jízdu mimo zpevněné silnice má pak usnadnit systém Advanced Grip Control umožňující upravit nastavení elektronické kontroly trakce. K dispozici je však v rámci příslušenství také pohon všech kol, dodávaný společností Dangel.

V době premiéry automobil vsadil na dva agregáty. Ty benzinové zastoupil přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech ve variantách s 81 kW a 96 kW, zatímco z turbodieselů tu byl 1.5 BlueHDi s 55 kW, 75 kW nebo 96 kW. Všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Peugeot Rifter se vyrábí v továrnách ve španělském městě Vigo a v Mangualde v Portugalsku.

Peugeot Rifter: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4403 x 1848 x 1878 x 2785 mm (Rifter), 4753 x 1848 x 1878 x 2975 mm (Rifter Long)
  • Objem zavazadlového prostoru: 597 litrů (Rifter), 850 litrů (Rifter Long)
  • Výroba: 2018- (Vigo, Španělsko; Mangualde, Portugalsko)

Peugeot Rifter

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít