KatalogPeugeotRifter

Peugeot Rifter (2018-)

Peugeot Rifter je osobní dodávka francouzské automobilky představená v roce 2018. Automobil s inrerním označením K9 sdílí technický základ s dodávkou Peugeot Partner třetí generace, k přejmenování osobní varianty na Rifter došlo kvůli výraznějšímu odlišení obou provedení. Rifter má být úderné označení odkazující na outdoorový charakter auta. Vůz je zároveň sourozencem modelů Citroën Berlingo třetí generace, Opelu Combo čtvrté generace a Toyoty Proace City, které později doplnil i Fiat Doblo. Užitkový bratr se svými sourozenci získal v roce 2019 titul Mezinárodní dodávka roku.

Základní tvar sdílí Rifter s odvozeným Citroënem Berlingo třetí generace, oba sourozenci se liší především řešením své přídě. Ta u Rifteru navazuje na soudobý designérský styl Peugeotu. Charakteristický je tvar masky, stejně jako svítilny evokující pohled šelmy. Stejně jako u Berlinga jsou k dispozici dvě délky karoserie, tzv. Rifter Long je o 35 centimetrů delší než výchozí provedení.

Uvnitř je pak obdobně jako u jiných osobních modelů Peugeot užito řešení i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným přístrojovým štítem. Na vrchu středového panelu se pak objevuje osmipalcový dotykový displej multimediálního systému.

Praktik

Kabina je pětimístná, nebo sedmimístná. U dlouhé verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout (stejně jako u standardní verze vozu) a jsou navíc posuvná. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce. Plusem jsou také dvě možné polohy krytu zavazadelníku. Objednat lze navíc střechu Zénith s průhledným obloukem s oddělenými odkládacími přihrádkami.

Peugeot Rifter je postaven na platformě EMP2, známé již z osobních modelů značky, jako je 308 druhé generace. V zadní části však byla architektura upravena za účelem lepší modularity a zvládnutí zátěže. O jízdní stabilitu se stará přední náprava typu Pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Jízdu mimo zpevněné silnice má pak usnadnit systém Advanced Grip Control umožňující upravit nastavení elektronické kontroly trakce. K dispozici je však v rámci příslušenství také pohon všech kol, dodávaný společností Dangel.

V době premiéry automobil vsadil na dva agregáty. Ty benzinové zastoupil přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech ve variantách s 81 kW a 96 kW, zatímco z turbodieselů tu byl 1.5 BlueHDi s 55 kW, 75 kW nebo 96 kW. Všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic.

V roce 2021 pak dorazila čistě elektrická varianta e-Rifter s výkonem 100 kW a 50kWh bateriemi, která se o rok později stala jedinou dostupnou volbou pro tento model.

Peugeot Rifter se vyrábí v továrnách ve španělském městě Vigo a v Mangualde v Portugalsku.

Peugeot Rifter: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4403 x 1848 x 1878 x 2785 mm (Rifter), 4753 x 1848 x 1878 x 2975 mm (Rifter Long)
  • Objem zavazadlového prostoru: 597 litrů (Rifter), 850 litrů (Rifter Long)
  • Výroba: 2018- (Vigo, Španělsko; Mangualde, Portugalsko)

Peugeot Rifter

3.6

Design

4.1/5

Technika

3.6/5

Jízdní vlastnosti

3.7/5

Cena

3.2/5

Celkový dojem

3.5/5

Uživatelům se líbí

  • Povedený design
  • Variabilní a prostorná kabina
  • Možnost široké výbavy

Uživatelům se nelíbí

  • Nízký dojezd elektrické verze
  • Tužší podvozek

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

5 komentářů: „Peugeot Rifter (2018-)

  • Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Peugeot e-Rifter 2022
    Peugeot Rifter už delší dobu slouží jako zajímavá alternativa k MPV. Osobní dodávka má svým pojetím blízko osobním vozům, ať už nabízenou výbavou nebo pohodlím. Pro rok 2022 je vůz nově dostupný výhradně jako elektromobil, podobně jako sourozenci. Tato strategie koncernu Stellantis možná typického českého zákazníka tolik nezaujme, to však rozhodně neznamená, že by Rifter už neměl co nabídnout.

    Může být nadále zajímavým vozem třeba pro rozvoz dětí do školy a na kroužky. Elektromotor s výkonem 100 kW (80 kW v módu Normal) má už slušnou sílu, baterie s kapacitou 50kWh zvládnou dojezd až 280 km dle WLTP, což pro každodenní použití stačí. Stejnosměrným 100kW nabíjením se navíc na 80 % kapacity dobíjí už za půl hodiny. Spotřeba se pak v praxi z dlouhodobého hlediska dá držet na nějakých 17 kWh/100 km.
    Elektrický e-Rifter jsem krátce vyzkoušel v krátké verzi. I ta vzadu nabízí dostatečný prostor pro kolena, nad hlavou je pak doslova záplava místa. Výhodou jsou i tři Isofixy. Jen škoda nízkých opěradel sedaček. Vpředu je ale kabina vzdušná, díky vpředu usazenému čelnímu sklu. Jen tlusté A-sloupky trochu omezují výhled do stran. Ani mi tu navíc nevadí i-Cockpit, díky vyššímu posazu je na přístroje lépe vidět než v jiných Peugeotech. Zásadnější nevýhodou tak na českém trhu zůstává jen vyšší pořizovací cena

    Reagovat
  • Design

    4

    Technika

    3

    Jízdní vlastnosti

    3

    Cena

    2.5

    Celkový dojem

    2.5

    Peugeot e-Rifter GT Line
    Peugeot e-Rifter jezdí vážně dobře. Na poměry kategorie je jízda super. Alespoň dokud se nepodíváte na cenovku překračující 1 000 000 Kč. V tu chvíli už mi e-Rifter příliš smysl nedává. Kdyby měl baterii s větší kapacitou a dálniční dojezd při 130 km/h přes 200 kilometrů, tak možná. Škoda, že už Peugeot nevyrábí Rifter se spalovacím motorem. Ten bych mohl bez sebemenšího zaváhání doporučit. e-Rifter lze doporučit pouze někomu, kdo se 99% času pohybuje ve městě nebo jezdí na místa vzdálená do 100 kilometrů. Na rozvoz zboží po Praze super, ale v tu chvíli se zase dostáváme k ceně. Začarovaný kruh
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-peugeot-e-rifter-gt-line-dobre-rodinne-mpv-ale-co-dojezd-a-cena/

    Reagovat
  • Design

    4

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    3.5

    Elektrický Rifter je fajn rodinné auto s prostorem na tři autosedačky a dostatečným kufrem, ale na dlouhé cesty rozhodně není vhodné. Dojezd po dálnici je 140 km, po městě to dělá víc. Podvozek hodnotím jako tužší, v mém zorném poli jsou A sloupky celkem široké, zadní posuvné dveře se ženám nepříliš dobře zavírají. Na druhou stranu je opravdu skvělé velké přední sklo, které dává dobrý rozhled, vysoký posez, šikovné zpětné zrcátko mířící na zadní sedačky, dobrý rejd volantu, pohodlné sedačky. Volant je sice menší, ale na budíky je přes něj vidět (oproti jiným novým Peugeotům). Parkovací kamera v noci žádná sláva. Kdyby byl buď levnější, nebo aspoň s lepší baterií, doporučila bych.

    Reagovat
  • Design

    4.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3

    Celkový dojem

    3.5

    Peugeot e-Rifter GT Line (2022)
    Osobní dodávky, víceúčelové modely se základem v užitkových vozech, udělaly za poslední dobu velký pokrok. Převzaly množství prvků z osobních aut, díky čemuž se staly plnohodnotnou alternativou k typickým MPV, která postupně nahrazují. Platí to i pro Peugeot Rifter, který jsem během 14 dnů zkoušel v elektrické verzi nazvané e-Rifter.

    Už samotný jeho design je povedený. Osobní dodávky myslí především na praktičnost a účelnost tvarů, přesto v nich najdeme originální nápady, jako třeba nezvykle „vykousnuté“ světlomety. I díky tomu Rifter vypadá jinak než jeho bratři, kterými jsou Citroën Berlingo nebo Opel Combo.

    Změny oproti sourozencům najdeme také uvnitř. Rifter totiž po vzoru osobních Peugeotů převzal řešení i-Cockpit s maličkým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem. Jestliže u některých jiných Peugeotů s touto koncepcí se nemohu za volantem pohodlně srovnat, zde je vše i díky vyvýšené pozici za volantem v pořádku. Sedí se mně pohodlně a dobře vidím na všechna zobrazovaná data přístrojového štítu. Rozhledu a vzdušnosti pomáhá daleko vpředu umístěné čelní sklo, pravdou ale je, že silné A-sloupky trochu omezují výhled do stran. Použité materiály jsou pak na vysoké úrovni, na poměry dodávek, některé plasty jsou přece jen tvrdší, zato je však může oživovat zajímavý, kontrastní dekor. Naopak na výbavě byste základ v užitkovém vozidle snad ani nepoznali, vždyť e-Rifter nabízí i takové vymoženosti jako vyhřívané čelní sklo.

    Základ v dodávce se pak podepisuje na praktičnosti a variabilitě kabiny. Vpředu je velké množství různých odkládacích prostorů – před spolujezdcem jsou hned dvě velkorysé schránky, nechybí tu ani odkládací plocha u přístrojového štítu. Doslova obří je pak schránka ve středovém tunelu. Jen škoda, že se nikam nehodí uložit mobilní telefon nebo klíčky od auta, tak, aby věci neklouzaly.

    Přední sedadla jsou pohodlná. Vzadu je i v případě kratší verze dostatek prostoru. Počítejte ale s tím, že kolena dospělých trochu omezují sklopné stolky v těch předních a že se sedí blízko dveří. Trojice zadních sedadel je nicméně samostatně nastavitelná, což pomáhá variabilitě při převozu rozměrných předmětů. Zavazadelník je rozměrný, pravidelně tvarovaný, s nízko uloženou nakládací plochou. Je sem nicméně u elektrického e-Rifteru potřeba uložit dobíjecí kabely. Krycí plato lze pak použít jako šikovnou poličku. Přístup na ní zajišťuje výklopné zadní okno.

    V roce 2022 se nabídka postupně omezila pouze na elektrický e-Rifter, a to ve snaze snížit flotilové emise značky. Spalovací motor šlo od té doby pořídit jen pro užitkového bratra, Partnera, u něhož musíte počítat s jednodušším interiérem.

    Omezení nabídky na jediné pohonné ústrojí bohužel na českém trhu omezilo obchodní potenciál auta, protože e-Rifter není takový univerzál a jednoduše nevyhoví každému. Navíc elektropohon auto zdražuje. Pokud však má sloužit pro rozvoz dětí nebo zaměstnanců na kratší vzdálenosti, funguje dobře.

    To totiž nevadí kratší dojezd, zvlášť v zimním období, kdy 50kWh baterie stačí jen na nějakých 200 km jízdy na jedno nabití. V chladném počasí se totiž dlouhodobá spotřeba energie pohybuje kolem 27 kWh/100 km. Mnohdy apetit překonává hranici 30 kWh/100 km. Logicky spotřeba roste také na dálnici, i kvůli vysoké stavbě karoserie, při 120 km/h si e-Rifter řekne o 26-27 kWh na 100 km. Ve městě si v zimě vůz řekne o 24 kWh/100 km. Na dlouhé cesty tu tudíž není, respektive je nutné počítat s častým dobíjením. Na rychlonabíječce lze v praxi akumulátor dobít za zhruba hodinu.

    Samotná jízda s elektromobilem je snadná. Elektrický pohon poskytuje slušný zátah, zvlášť ve sportovním módu Power, v němž elektromotor poskytuje maximálních 100 kW. I výchozích 80 kW však umí vůz slušně rozpohybovat, až na dálnici se projeví určité výkonnostní limity. Pro typické městské využití je však síla více než dostatečná.

    Řízení je lehké, manévrování usnadňuje slušný rejd. V rámci dané kategorie jde o vcelku pohodlné auto. Odhlučnění je slušné, na dálnici auto zůstává stabilní. Naopak u podvozku užitkový původ rozeznáte, tužší naladění souvisí se snahou o co nejvyšší nosnost. Celkově vzato je však jízda s e-Rifterem příjemná.

    Reagovat
  • Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Plusy
    štýlový dizajn
    otvárateľné okno kufrových dverí
    veľký a praktický kufor
    3 samostatné sedadlá vzadu
    množstvo odkladacích priestorov v interiéri
    ergonómia ovládania v interiéri
    výborný virtuálny prístrojový štít
    komfortne naladený podvozok
    príjemný prejav elektrického pohonu
    pohodlné sedačky

    Mínusy
    menej miesta na šírku vpredu kvôli širokému stredovému tunelu
    väčší mŕtvy bod výhľadu do strán kvôli širšiemu B-stĺpiku

    Více na: https://dominiccars.sk/test-peugeot-e-rifter-gt/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *