Peugeot Rifter (2018-)

Peugeot Rifter je osobní dodávka francouzské automobilky představená v roce 2018. Sdílí technický základ s dodávkou Peugeot Partner třetí generace, k přejmenování osobní varianty na Rifter došlo kvůli výraznějšímu odlišení obou provedení. Rifter má být úderné označení odkazující na outdoorový charakter auta. Vůz je zároveň sourozencem modelů Citroën Berlingo třetí generace, Opelu Combo čtvrté generace a Toyoty Proace City. Užitkový bratr se svými sourozenci získal v roce 2019 titul Mezinárodní dodávka roku.

Základní tvar sdílí Rifter s odvozeným Citroënem Berlingo třetí generace, oba sourozenci se liší především řešením své přídě. Ta u Rifteru navazuje na soudobý designérský styl Peugeotu. Charakteristický je tvar masky, stejně jako svítilny evokující pohled šelmy. Stejně jako u Berlinga jsou k dispozici dvě délky karoserie, tzv. Rifter Long je o 35 centimetrů delší než výchozí provedení.

Uvnitř je pak obdobně jako u jiných osobních modelů Peugeot užito řešení i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným přístrojovým štítem. Na vrchu středového panelu se pak objevuje osmipalcový dotykový displej multimediálního systému.

Praktik

Kabina je pětimístná, nebo sedmimístná. U dlouhé verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout (stejně jako u standardní verze vozu) a jsou navíc posuvná. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce. Plusem jsou také dvě možné polohy krytu zavazadelníku. Objednat lze navíc střechu Zénith s průhledným obloukem s oddělenými odkládacími přihrádkami.

Peugeot Rifter je postaven na platformě EMP2, známé již z osobních modelů značky, jako je 308 druhé generace. V zadní části však byla architektura upravena za účelem lepší modularity a zvládnutí zátěže. O jízdní stabilitu se stará přední náprava typu Pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Jízdu mimo zpevněné silnice má pak usnadnit systém Advanced Grip Control umožňující upravit nastavení elektronické kontroly trakce. K dispozici je však v rámci příslušenství také pohon všech kol, dodávaný společností Dangel.

V době premiéry automobil vsadil na dva agregáty. Ty benzinové zastoupil přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech ve variantách s 81 kW a 96 kW, zatímco z turbodieselů tu byl 1.5 BlueHDi s 55 kW, 75 kW nebo 96 kW. Všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic.

V roce 2021 pak dorazila čistě elektrická varianta e-Rifter s výkonem 100 kW a 50kWh bateriemi, která se o rok později stala jedinou dostupnou volbou pro tento model.

Peugeot Rifter se vyrábí v továrnách ve španělském městě Vigo a v Mangualde v Portugalsku.

Peugeot Rifter: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4403 x 1848 x 1878 x 2785 mm (Rifter), 4753 x 1848 x 1878 x 2975 mm (Rifter Long)
  • Objem zavazadlového prostoru: 597 litrů (Rifter), 850 litrů (Rifter Long)
  • Výroba: 2018- (Vigo, Španělsko; Mangualde, Portugalsko)

Peugeot Rifter

3.8

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.0/5

Celkový dojem

4.0/5

Jeden myslel na “Peugeot Rifter (2018-)

  • 19 července, 2022 (07:50)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Peugeot e-Rifter 2022
    Peugeot Rifter už delší dobu slouží jako zajímavá alternativa k MPV. Osobní dodávka má svým pojetím blízko osobním vozům, ať už nabízenou výbavou nebo pohodlím. Pro rok 2022 je vůz nově dostupný výhradně jako elektromobil, podobně jako sourozenci. Tato strategie koncernu Stellantis možná typického českého zákazníka tolik nezaujme, to však rozhodně neznamená, že by Rifter už neměl co nabídnout.

    Může být nadále zajímavým vozem třeba pro rozvoz dětí do školy a na kroužky. Elektromotor s výkonem 100 kW (80 kW v módu Normal) má už slušnou sílu, baterie s kapacitou 50kWh zvládnou dojezd až 280 km dle WLTP, což pro každodenní použití stačí. Stejnosměrným 100kW nabíjením se navíc na 80 % kapacity dobíjí už za půl hodiny. Spotřeba se pak v praxi z dlouhodobého hlediska dá držet na nějakých 17 kWh/100 km.
    Elektrický e-Rifter jsem krátce vyzkoušel v krátké verzi. I ta vzadu nabízí dostatečný prostor pro kolena, nad hlavou je pak doslova záplava místa. Výhodou jsou i tři Isofixy. Jen škoda nízkých opěradel sedaček. Vpředu je ale kabina vzdušná, díky vpředu usazenému čelnímu sklu. Jen tlusté A-sloupky trochu omezují výhled do stran. Ani mi tu navíc nevadí i-Cockpit, díky vyššímu posazu je na přístroje lépe vidět než v jiných Peugeotech. Zásadnější nevýhodou tak na českém trhu zůstává jen vyšší pořizovací cena

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.