Volkswagen T-Roc (2017-)

Volkswagen T-Roc je kompaktní SUV německé značky vyráběný od roku 2017. Ve své době byl nejmenším SUV Volkswagenu, stojící v hierarchii pod Tiguanem, o rok později se však pod ním objevil menší T-Cross.

Design automobilu vychází ze stejnojmenného konceptu představeného v roce 2014 na tehdejším ženevském autosalonu. Sériové auto však na rozdíl od třídveřového konceptu mělo konvenční dva páry dveří. V roce 2020 však doplnila výchozí pětidveřový model také otevřená varianta T-Roc Cabriolet.

Volkswagen T-Roc byl v době premiéry pro svoji velikost přezdíván Golf SUV. Velikostně, s délkou 4.234 mm, spadá do kategorie středně velkých SUV, avšak na její spodní hranici, zatímco Tiguan leží na její horní hranici.

Základem auta je platforma MQB, konkrétně vyspělejší verze umožňující i zástavbu pohonu všech kol (sdílená např. se SEATem Ateca), což je rozdíl proti menšímu T-Crossu, nabízenému pouze jako dvoukolka, kvůli architektuře MQB A0. S tím souvisí i nabídka motorů. Ta v době premiéry čítala tříválec 1.0 TSI (85 kW), čtyřválce 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW) nebo turbodiesely 1.6 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 kW).

V roce 2019 se přidal i 2.0 TDI (140 kW) nebo vrcholná verze T-Roc R s benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI (221 kW) využitým z Golfu R. O rok později zase základní 1.0 TSI kvůli emisním úpravám oslabilo na 81 kW, zatímco základní naftovou šestnáctistovku nahradila nová verze 2.0 TDI s 85 kW. Vrcholný 2.0 TDI (140 kW) pak kvůli flotilovým emisím skončil.

Modernizace hlavně kabiny

Na konci roku 2021 pak byl představen facelift VW T-Roc, který se týkal také odvozených derivátů, T-Roc Cabriolet a T-Roc R. Modernizace se dotkla hlavně interiéru, kde se nově objevil volně stojící displej multimediálního systému, připomínající tablet. V závislosti na verzi má úhlopříčku 8″ nebo 9,2″, přičemž ho může doplnit i 10,25″ digitální přístrojový štít. Multimediální systém pochází z nové, třetí generace infotainmentu Modular Infotainment Toolkit (MIB3). Vnější design se upravoval jen lehce, Volkswagen nicméně hovoří o ostřejších rysech.

Naopak nabídka motorů zůstala zachována. Nadále čítala tříválec 1.0 TSI (81 kW), čtyřválce 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW) a turbodiesel 2.0 TDI ve verzích s 85 kW a 110 kW. Vrcholný T-Roc R si pak uchoval 2.0 TSI s 221 kW, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Pro evropské trhy se T-Roc vyrábí v portugalském závodě AutoEuropa ve městě Palmela, výrobu otevřeného T-Rocu Cabriolet má však na starosti německá továrna Osnabrück. Pro čínský trh vzniká lokální provedení přímo v Říši středu. Mezi lety 2017 a 2021 se prodalo přes milion exemplářů tohoto modelu.

Volkswagen T-Roc: Základní technická data

  •  Délka x šířka x výška x rozvor: 4234 x 1819 x 1573 x 2590 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 445 litrů (s pohonem 4×2), 392 litrů (s pohonem 4×4)
  • Výroba: 2017- (Palmela, Portugalsko; Osnabrück, Německo)

Ohodnoťte Volkswagen T-Roc i vy, v komentářích pod článkem:

Volkswagen T-Roc

4.1

Design

4.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Volkswagen T-Roc (2017-)

  • 12 října, 2021 (08:05)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Volkswagen T-Roc R není pouze pozérským rychlým crossoverem, ale překvapivě schopným autem, které umí zaujmout. Stále ale nechápu smysl vzniku takového auta, obzvláště v době, kdy automobilky říkají, že musí šetřit. Vývoj malého sportovního crossoveru stojí spoustu peněz, a to Volkswagen podstoupil kvůli velmi úzké skupině potenciálních zákazníků. T-Roc R je pozoruhodným kompromisem mezi ostrým hatchbackem a městským crossoverem, který vznikl i přes to, že jej nikdo nepotřeboval. V obou směrech najdete lepší auta a spojení obou světů většinou nefunguje.

    Více na: https://templeofspeed.cz/volkswagen-t-roc-r-tovarni-sleeper-s-technikou-golfu-r/

    Reagovat
  • 2 ledna, 2022 (22:49)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Za mě povedený vůz vhodný zejména pro ženy. Vše se ovládá (někdy možná až moc) lehce, spojka je hodně citlivá, při řazení chce postupovat jemně. Drobný poznatek – při každodenním používání se moc neosvědčily těžké páté dveře, víko kufru jde zavřít jen velice ztuha.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.