Volkswagen T-Roc (2017-)

Volkswagen T-Roc je kompaktní SUV německé značky vyráběný od roku 2017. Ve své době byl nejmenším SUV Volkswagenu, stojící v hierarchii pod Tiguanem, o rok později se však pod ním objevil menší T-Cross.

Design automobilu vychází ze stejnojmenného konceptu představeného v roce 2014 na tehdejším ženevském autosalonu. Sériové auto však na rozdíl od třídveřového konceptu mělo konvenční dva páry dveří. V roce 2020 však doplnila výchozí pětidveřový model také otevřená varianta T-Roc Cabriolet.

Volkswagen T-Roc byl v době premiéry pro svoji velikost přezdíván Golf SUV. Velikostně, s délkou 4.234 mm, spadá do kategorie středně velkých SUV, avšak na její spodní hranici, zatímco Tiguan leží na její horní hranici.

Základem auta je platforma MQB, konkrétně vyspělejší verze umožňující i zástavbu pohonu všech kol (sdílená např. se SEATem Ateca), což je rozdíl proti menšímu T-Crossu, nabízenému pouze jako dvoukolka, kvůli architektuře MQB A0. S tím souvisí i nabídka motorů. Ta v době premiéry čítala tříválec 1.0 TSI (85 kW), čtyřválce 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW) nebo turbodiesely 1.6 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 kW).

V roce 2019 se přidal i 2.0 TDI (140 kW) nebo vrcholná verze T-Roc R s benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI (221 kW) využitým z Golfu R. O rok později zase základní 1.0 TSI kvůli emisním úpravám oslabilo na 81 kW, zatímco základní naftovou šestnáctistovku nahradila nová verze 2.0 TDI s 85 kW. Vrcholný 2.0 TDI (140 kW) pak kvůli flotilovým emisím skončil.

Modernizace hlavně kabiny

Na konci roku 2021 pak byl představen facelift VW T-Roc, který se týkal také odvozených derivátů, T-Roc Cabriolet a T-Roc R. Modernizace se dotkla hlavně interiéru, kde se nově objevil volně stojící displej multimediálního systému, připomínající tablet. V závislosti na verzi má úhlopříčku 8″ nebo 9,2″, přičemž ho může doplnit i 10,25″ digitální přístrojový štít. Multimediální systém pochází z nové, třetí generace infotainmentu Modular Infotainment Toolkit (MIB3). Vnější design se upravoval jen lehce, Volkswagen nicméně hovoří o ostřejších rysech.

Naopak nabídka motorů zůstala zachována. Nadále čítala tříválec 1.0 TSI (81 kW), čtyřválce 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW) a turbodiesel 2.0 TDI ve verzích s 85 kW a 110 kW. Vrcholný T-Roc R si pak uchoval 2.0 TSI s 221 kW, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Pro evropské trhy se T-Roc vyrábí v portugalském závodě AutoEuropa ve městě Palmela, výrobu otevřeného T-Rocu Cabriolet má však na starosti německá továrna Osnabrück. Pro čínský trh vzniká lokální provedení přímo v Říši středu. Mezi lety 2017 a 2021 se prodalo přes milion exemplářů tohoto modelu.

Volkswagen T-Roc: Základní technická data

  •  Délka x šířka x výška x rozvor: 4234 x 1819 x 1573 x 2590 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 445 litrů (s pohonem 4×2), 392 litrů (s pohonem 4×4)
  • Výroba: 2017- (Palmela, Portugalsko; Osnabrück, Německo)

Ohodnoťte Volkswagen T-Roc i vy, v komentářích pod článkem:

Volkswagen T-Roc

4.05

Design

4.5/5

Technika

3.8/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.9/5

Celkový dojem

4.1/5

Uživatelům se líbí

  • Originální design
  • Solidní jízdní vlastnosti

Uživatelům se nelíbí

  • Vyšší pořizovací cena
  • Cukavé DSG

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

6 komentářů: „Volkswagen T-Roc (2017-)

  • 12 října, 2021 (08:05)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Volkswagen T-Roc R není pouze pozérským rychlým crossoverem, ale překvapivě schopným autem, které umí zaujmout. Stále ale nechápu smysl vzniku takového auta, obzvláště v době, kdy automobilky říkají, že musí šetřit. Vývoj malého sportovního crossoveru stojí spoustu peněz, a to Volkswagen podstoupil kvůli velmi úzké skupině potenciálních zákazníků. T-Roc R je pozoruhodným kompromisem mezi ostrým hatchbackem a městským crossoverem, který vznikl i přes to, že jej nikdo nepotřeboval. V obou směrech najdete lepší auta a spojení obou světů většinou nefunguje.

    Více na: https://templeofspeed.cz/volkswagen-t-roc-r-tovarni-sleeper-s-technikou-golfu-r/

    Reagovat
  • 2 ledna, 2022 (22:49)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Za mě povedený vůz vhodný zejména pro ženy. Vše se ovládá (někdy možná až moc) lehce, spojka je hodně citlivá, při řazení chce postupovat jemně. Drobný poznatek – při každodenním používání se moc neosvědčily těžké páté dveře, víko kufru jde zavřít jen velice ztuha.

    Reagovat
  • 30 ledna, 2022 (12:35)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Ideální vůz pro ženy! Je to moje již páté auto, se kterým denně jezdím a nejvíce mi sedí!
    Ideální výhled, volant sedne do ruky a jízdní vlastnosti idealní, na dálnici není hlučné, dobré zrychlení.
    Nevýhodou jsou 5. dveře, které se těžce zavírají, lepším řešením by byly elektrické. Kufr tak akorát pro posádku dvou lidí na dovolenou, čtyřčlenná rodina se tam těžko sbalí.

    Reagovat
  • 30 ledna, 2022 (21:24)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    3

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Není to typický nudný Volkswagen, ale designově hodně povedené auto. Před faceliftem má ještě klasické intuitivní „hadwarové“ ovládání, je překvapivě živé, hbité i s litrovým benzínem 81 kW. Ideální „ženské“ auto (i když chlapa také neurazí) vhodné jak do města, tak i na delší cesty či dovolenou. V tomto případě, díky místu vzadu a velikosti zavazadlového prostoru, spíše ve dvou. Na dlouhé cesty či sportovnější jízdu bych chtěl lepší sedačky než základní.

    Reagovat
  • 14 července, 2022 (14:19)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Nemám co vytknout, s VW jsem byl vždy spokojen, i s tímto…

    Reagovat
  • 10 srpna, 2022 (22:41)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG Style (2022)
    Volkswagen T-Roc byl v době příprav přezdíván Golf SUV. Říkalo se mu tak hlavně kvůli kompaktní velikosti, jenže T-Roc je takovým Golfem i charakterově. Je to zkrátka auto, kterému jen máloco vytknete. To samozřejmě platí i pro faceliftu pro rok 2022.

    Ta pozměnila příď, která se opticky přiblížila obdobně velkému Taigu. Pořád však v rámci nabídky VW působí originálně. Uvnitř zase T-Roc ještě pokrčil v digitalizaci, kde se objevily nové, volně stojící obrazovky infotainmentu nebo dotykový ovládací panel automatické klimatizace. Popravdě řečeno, v praxi to nijak lepší řešení než dosud není, díky výraznému tvarování nicméně jednotlivé ovladače snadno nahmatáte. Naopak oceňuji zachování otočných ovladačů pro multimediální systém, jehož ovládání je přehledné a reakce dostatečně svižné. Zpracování je pak slušné, materiály solidní, ani tak nevadí některé tvrdší plasty.

    Za volantem se sedí výše, jak je u SUV zvykem, pomáhá to přitom slušnému výhledu. Vytknout T-Rocu nemám co ani co se týče prostornosti. I vzadu je dostatek místa, tedy v rámci kategorie, kdy T-Roc stojí na pomezí městských SUV a těch kompaktních. Slušná je i velikost kufru.

    T-Roc jsem zkoušel s benzinovým čtyřválcem 1.5 TSI v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým DSG. A právě jeho sladění se opět ukázalo jako problematické. Při popojíždění si občas cukne, a to zvlášť při dojíždění do kolony. Mimo město ale už řadí hladce a logicky, klidně vyřazuje pro snížení spotřeby. Kultivovaný a dobře odhlučněný motor pak už má více než slušný odpich. Nežádá přitom mnoho, na dálnici jezdí za sedm, po městě za osm.

    Jízdní vlastnosti jsou pak typický Volkswagen. Povozek je obecně spíše tužší, aby zajistil stabilitu a solidní držení stopy, zároveň ale zůstává dostatečně poddajný, aby nepůsobil tvrdě. Obutá 17″ kola jsou tak ideální volbou.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *