Hyundai i10 LA (2019-)

Hyundai i10 je minivůz z dílny korejské automobilky, vyráběný od roku 2019 ve své třetí generaci s interním označením LA. Přišel na trh v době, kdy zájem evropských zákazníků o miniauta klesl, a tak ho mnozí konkurenti opouštěli. Pro Hyundai šlo ale o jeden z nejžádanějších modelů v Evropě, vedle SUV Tucson a kompaktní i30. Předchůdců se mezi lety 2008 a 2019 prodalo přes 1,1 milionu kusů.

Výhradně pětidveřový automobil reagoval na potřeby evropských zákazníků segmentu A. Proto byl v první řadě dostupný – pořád byl nabízen se spalovacími motory a nepřešel na čistě elektrický pohon jako třeba Škoda Citigo. Navíc mělo jít také o agilní a všestranné vozidlo.

Design navázal na předchůdce, v mnoha ohledech byl ale výraznější, i díky svébytné masce chladiče inspirované většími modely Hyundai poslední doby. Oproti předchozí generaci, i10 IA/BA, se auto rozšířilo i snížilo o 20 mm, o stejnou hodnotu se natáhl i rozvor. Uvnitř pak zaujme multimediální systém s rozměrnou osmipalcovou obrazovkou, která v době příchodu na trh byla v segmentu unikát.

Vývoj měla na starosti evropská centrála Hyundaie v Rüsselsheimu, výroba probíhá v tureckém Izmitu. Výchozí varianty doplňuje i sportovně střižené Hyundai i10 N Line s agresivnějším stylem a přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI pod kapotou.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3670 x 1680 x 1480 x 2425 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 252 litrů
  • Výroba: 2019- (Izmir, Turecko)

Hyundai i10

4.1

Design

4.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.3/5

2 komentáře: „Hyundai i10 LA (2019-)

  • 10 května, 2021 (07:51)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Dospěle působící charakter, zajímavý design, na poměry segmentu široké možnosti výbavy, nečekaně bohatý vnitřní prostor, na poměry segmentu objemný zavazadelník, slušný elán s 1.0 T-GDI, příkladné manuální řazení, slušná spotřeba paliva, pěkně naladěný podvozek
    – Jen výškově nastavitelný volant, s 1.0 T-GDI vyšší cenovka,

    Reagovat
  • 10 května, 2021 (08:05)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    Kategorie miniaut udělala v posledních letech velký skok kupředu, a tak to už nějakou dobu nejsou jen miniaturní autíčka do města, ale nečekaně dospěle jezdící vozy, malé jen svými rozměry a ne svojí duší. Platí to i pro aktuální Hyundai i10, který v mnoha ohledech dokáže překvapit. Platí to už jen pro jeho interiér, ať už pro jeho pěkné zpracování a pečlivý výběr materiálů, nebo bohatou výbavou, vždyť si můžete objednávat i vyhřívaný volant nebo automatickou klimatizaci, což byste ještě před lety v tomto segmentu úplně nečekali. Škoda jen toho výhradně výškově nastavitelného volantu, který ztěžuje hledání ideální pozice za volantem. Uvnitř je ale nečekaně místa, to i na zadních sedadlech, což vzhledem k délce ani ne 3,7 metru překvapí. A na poměry segmentu je slušný i kufr, byť je poměrně krátký. Hyundai i10 jsem měl možnost vyzkoušet s 1.0 T-GDI (74 kW). S ním už je to hbitý ďáblík s vysokým elánem. Líbí se mně i poctivé manuální řazení s přesnými a vcelku krátkými drahami. Jízdní vlastnosti nicméně stále odpovídají městskému hatchbacku, respektive nejde o tvrdý, zábavný hot hatch, jak by se s takovým motorem dalo možná čekat. Větší smysl mi tak dávají sice slabší, ale dostupnější deriváty. Byť ve sportovně laděné verzi N Line to i10 náramně sluší.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít