Hyundai i10 LA (2019-)

Hyundai i10 je minivůz z dílny korejské automobilky, vyráběný od roku 2019 ve své třetí generaci s interním označením LA. Přišel na trh v době, kdy zájem evropských zákazníků o miniauta klesl, a tak ho mnozí konkurenti opouštěli. Pro Hyundai šlo ale o jeden z nejžádanějších modelů v Evropě, vedle SUV Tucson a kompaktní i30. Předchůdců se mezi lety 2008 a 2019 prodalo přes 1,1 milionu kusů.

Výhradně pětidveřový automobil reagoval na potřeby evropských zákazníků segmentu A. Proto byl v první řadě dostupný – pořád byl nabízen se spalovacími motory a nepřešel na čistě elektrický pohon jako třeba Škoda Citigo. Navíc mělo jít také o agilní a všestranné vozidlo.

Design navázal na předchůdce, v mnoha ohledech byl ale výraznější, i díky svébytné masce chladiče inspirované většími modely Hyundai poslední doby. Oproti předchozí generaci, i10 IA/BA, se auto rozšířilo i snížilo o 20 mm, o stejnou hodnotu se natáhl i rozvor. Uvnitř pak zaujme multimediální systém s rozměrnou osmipalcovou obrazovkou, která v době příchodu na trh byla v segmentu unikát.

Vývoj měla na starosti evropská centrála Hyundaie v Rüsselsheimu, výroba probíhá v tureckém Izmitu. Výchozí varianty doplňuje i sportovně střižené Hyundai i10 N Line s agresivnějším stylem a přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI pod kapotou.

Hyundai i10: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3670 x 1680 x 1480 x 2425 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 252 litrů
  • Výroba: 2019- (Izmir, Turecko)

Hyundai i10

4.1

Design

4.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.3/5

2 komentáře: „Hyundai i10 LA (2019-)

  • 10 května, 2021 (07:51)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Dospěle působící charakter, zajímavý design, na poměry segmentu široké možnosti výbavy, nečekaně bohatý vnitřní prostor, na poměry segmentu objemný zavazadelník, slušný elán s 1.0 T-GDI, příkladné manuální řazení, slušná spotřeba paliva, pěkně naladěný podvozek
    – Jen výškově nastavitelný volant, s 1.0 T-GDI vyšší cenovka,

    Reagovat
  • 10 května, 2021 (08:05)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    Kategorie miniaut udělala v posledních letech velký skok kupředu, a tak to už nějakou dobu nejsou jen miniaturní autíčka do města, ale nečekaně dospěle jezdící vozy, malé jen svými rozměry a ne svojí duší. Platí to i pro aktuální Hyundai i10, který v mnoha ohledech dokáže překvapit. Platí to už jen pro jeho interiér, ať už pro jeho pěkné zpracování a pečlivý výběr materiálů, nebo bohatou výbavou, vždyť si můžete objednávat i vyhřívaný volant nebo automatickou klimatizaci, což byste ještě před lety v tomto segmentu úplně nečekali. Škoda jen toho výhradně výškově nastavitelného volantu, který ztěžuje hledání ideální pozice za volantem. Uvnitř je ale nečekaně místa, to i na zadních sedadlech, což vzhledem k délce ani ne 3,7 metru překvapí. A na poměry segmentu je slušný i kufr, byť je poměrně krátký. Hyundai i10 jsem měl možnost vyzkoušet s 1.0 T-GDI (74 kW). S ním už je to hbitý ďáblík s vysokým elánem. Líbí se mně i poctivé manuální řazení s přesnými a vcelku krátkými drahami. Jízdní vlastnosti nicméně stále odpovídají městskému hatchbacku, respektive nejde o tvrdý, zábavný hot hatch, jak by se s takovým motorem dalo možná čekat. Větší smysl mi tak dávají sice slabší, ale dostupnější deriváty. Byť ve sportovně laděné verzi N Line to i10 náramně sluší.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.