KatalogID.3Volkswagen

Volkswagen ID.3 (2019-)

Volkswagen ID.3 je kompaktní hatchback s elektrickým pohonem, který se světu představil v roce 2019. Jedná se o prvního sériového zástupce nové elektrické řady ID, který chce být dostupným elektromobilem pro široké masy. I proto ho sama automobilka považuje za podobnou revoluci, jako byl kdysi její Brouk (Typ 1) nebo první generace Golfu. Potíže s nově vyvinutým softwarem první dodávky auta postupně odsunuly až na podzim 2020.

Design automobilu tvořený Klausem Zyciorou je zcela nový, poprvé naznačený konceptem I.D. z roku 2016. Vytyčil přitom směr i pro další modely rodiny ID. Využívá čistých a jednoduchých linií, výsledkem čehož je minimalistický styl. Díky elektrickému pohonu není potřeba vpředu chladicích otvorů, klíčovým motivem předních partií jsou tak světlomety, protažené až ke středu přídě. Převisy karoserie jsou díky elektrickému pohonu krátké, vyšší stavba karoserie vyplývá z baterií v podlaze.

Nové době se pak přizpůsobil interiér. Přístrojový štít je minimalistický, tvoří ho digitální displej zobrazující jen ta nejdůležitější data. Centrem ovládání je pak dotyková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10″, kam se přesunula většina ovladačů. Za příplatek pak nechybí moderní head-up displej s rozšířenou realitou. Chybějící klasický středový tunel zvětšuje prostor pro posádku.

Výhradně elektrický pohon

Technický základ poskytla nově vyvinutá platforma MEB, vyhrazená výhradně elektromobilům, kterou ID.3 použil jako vůbec první sériový automobil. Elektrický pohon je v první řadě tvořen synchronním elektromotorem s permanentním magnetem, který je včetně převodovky a výkonové elektroniky integrován do zadní nápravy. Pohon zadních kol byl v době premiéry ID.3 jedinou možností. Další významnou součástí je nízká sada vysokonapěťových akumulátorů, uložená prostorově úsporně pod podlahou pro zajištění co největšího vnitřního prostoru a co nejnižšího těžiště. V přední části vozu jsou uloženy přídavné agregáty, jako je kompresor klimatizace nebo řízení.

Do prodeje vůz vstoupil v jediné výkonové variantě, se zadním elektromotorem o výkonu 150 kW. Sada baterií byla v době premiéry také jediná, s využitelnou kapacitou 58 kW. Postupně ale dorazila slabší verze se 110 kW, respektive 107 kW a další sady akumulátorů, s využitelnou kapacitou 45 kW, respektive 77 kW.

Druhá generace ID.3

Pro rok 2023 je připravována modernizace VW ID.3, kterou sám výrobce označuje za druhou generaci tohoto automobilu. „Středem naší pozornosti jsou požadavky našich zákazníků. Proto jim se zájmem nasloucháme a naše produktové portfolio přizpůsobujeme jejich potřebám,“ řekla k přípravám Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen. 

Proto ID.3 druhé generace je dodáváno s nejnovější generací softwaru, která zlepšuje výkon systému a dokáže přijímat bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air). Kromě toho bude rozšířena sériová výbava o displej s úhlopříčkou 12 palců (30,5 centimetru), vyjímatelnou podlahu zavazadlového prostoru a středovou konzolu se dvěma držáky nápojů. Nabíjení nového modelu ID.3 pak bude ještě jednodušší a komfortnější díky inteligentnímu e-plánovači tras. Volkswagen používá v modelu ID.3 asistenční systémy nejnovější generace. 

Design se měnil jen decentně, v předním nárazníku se objevily nově tvarované otvory, černá část kapoty se nově stala lakovanou. Lehkou retuší prošla i grafika koncových světel. To uvnitř přístrojový štít umí zobrazit více informací, zatímco díky pozměněným materiálům má kabina působit hodnotněji.

Volkswagen ID.3 se vyrábí v německém závodě ve Cvikově, který byl postupně přebudován výhradně na produkci elektromobilů. Od podzimu 2020 vůz vzniká rovněž v tzv. Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Počítá se také se zahájením produkce v domovském Wolfsburgu, kvůli vysokému zájmu o vůz.

Volkswagen ID.3: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4261 x 1809 x 1552 x 2765 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 385 litrů
  • Výroba: 2019- (Cvikov, Drážďany, Německo)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Volkswagen ID.3 (2019-)

  • + Vzdušný interiér, prostorná kabina, už v praxi využitelný dojezd, moderní prvky výbavy, futuristický design, výtečné odhlučnění, jistě fungující podvozek, slušná spotřeba energie
    -Problémový software, podivné ovládání některých prvků, pořád vyšší pořizovací cena, některé lacinější materiály uvnitř, na českých silnicích přece jen tužší podvozek

    Reagovat
  • Volkswagen ID.3 Pro je dobré auto, lhal bych, kdybych tvrdil opak. Za tímto tvrzením je však mnoho kompromisů, o kterých nejsem zcela přesvědčen, že za cenu překračující 1 milion korun prostě chcete dělat. Nejvíc mě zklamal interiér, kde je použito až příliš lacině vyhlížejících materiálů, což degraduje auto na úroveň elektrické prvotiny e-Up!. Naopak po stránce elektrického pohonu, jízdních vlastností nebo asistenčních systémů si jen tak nezadá s prémiovými konkurenty a svou cenu si tak ID.3 obhajuje.

    Ač se mnou mnoho lidí nebude souhlasit, musím Volkswagen pochválit za zprvu problematický infotainment. S novou architekturou se stále docela pere, avšak implementace elektrických funkcí, způsob softwarové aktualizace Over the Air či komunikace CarToX patří ke složitým hi-tech řešením a finální odladění tak bude chtít určitý čas. Během testu jsem nezaznamenal žádné problémy (nefunkčnost, chybové hlášky či výrazné zasekávání systému), které by mě omezovaly nebo znemožňovaly používání infotainmentu. Největší dojem na mě však udělala mobilní aplikace, jež umožňuje široké možnosti nastavení vozidla a také slouží jako užitečný poradce při výběru nabíjecího tarifu v koncernové síti Elli. Zkrátka vše na jednom místě a hlavně po ruce.

    Více na: https://autodays.cz/2020/12/06/volkswagen-id-3-zbytecne-mnoho-kompromisu/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *