Volkswagen ID.3 (2019-)

Volkswagen ID.3 je kompaktní hatchback s elektrickým pohonem, který se světu představil v roce 2019. Jedná se o prvního sériového zástupce nové elektrické řady ID, který chce být dostupným elektromobilem pro široké masy. I proto ho sama automobilka považuje za podobnou revoluci, jako byl kdysi její Brouk (Typ 1) nebo první generace Golfu. Potíže s nově vyvinutým softwarem první dodávky auta postupně odsunuly až na podzim 2020.

Design automobilu tvořený Klausem Zyciorou je zcela nový, poprvé naznačený konceptem I.D. z roku 2016. Vytyčil přitom směr i pro další modely rodiny ID. Využívá čistých a jednoduchých linií, výsledkem čehož je minimalistický styl. Díky elektrickému pohonu není potřeba vpředu chladicích otvorů, klíčovým motivem předních partií jsou tak světlomety, protažené až ke středu přídě. Převisy karoserie jsou díky elektrickému pohonu krátké, vyšší stavba karoserie vyplývá z baterií v podlaze.

Nové době se pak přizpůsobil interiér. Přístrojový štít je minimalistický, tvoří ho digitální displej zobrazující jen ta nejdůležitější data. Centrem ovládání je pak dotyková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10″, kam se přesunula většina ovladačů. Za příplatek pak nechybí moderní head-up displej s rozšířenou realitou. Chybějící klasický středový tunel zvětšuje prostor pro posádku.

Výhradně elektrický pohon

Technický základ poskytla nově vyvinutá platforma MEB, vyhrazená výhradně elektromobilům, kterou ID.3 použil jako vůbec první sériový automobil. Elektrický pohon je v první řadě tvořen synchronním elektromotorem s permanentním magnetem, který je včetně převodovky a výkonové elektroniky integrován do zadní nápravy. Pohon zadních kol byl v době premiéry ID.3 jedinou možností. Další významnou součástí je nízká sada vysokonapěťových akumulátorů, uložená prostorově úsporně pod podlahou pro zajištění co největšího vnitřního prostoru a co nejnižšího těžiště. V přední části vozu jsou uloženy přídavné agregáty, jako je kompresor klimatizace nebo řízení.

Do prodeje vůz vstoupil v jediné výkonové variantě, se zadním elektromotorem o výkonu 150 kW. Sada baterií byla v době premiéry také jediná, s využitelnou kapacitou 58 kW. Počítá se ale také se slabší verzí se 110 kW a dalšími sadami akumulátorů, s využitelnou kapacitou 45 kW, respektive 77 kW.

Volkswagen ID.3 se vyrábí v německém závodě ve Cvikově, který byl postupně přebudován výhradně na produkci elektromobilů. Od podzimu 2020 vůz vzniká rovněž v tzv. Skleněné manufaktuře v Drážďanech.

Volkswagen ID.3: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4261 x 1809 x 1552 x 2765 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 385 litrů
  • Výroba: 2019- (Cvikov, Drážďany, Německo)

Volkswagen ID.3

3.9

Design

4.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.0/5

Celkový dojem

4.0/5

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Volkswagen ID.3 (2019-)

  • 25 listopadu, 2020 (16:58)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    + Vzdušný interiér, prostorná kabina, už v praxi využitelný dojezd, moderní prvky výbavy, futuristický design, výtečné odhlučnění, jistě fungující podvozek, slušná spotřeba energie
    -Problémový software, podivné ovládání některých prvků, pořád vyšší pořizovací cena, některé lacinější materiály uvnitř, na českých silnicích přece jen tužší podvozek

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *