Hyundai Kona (2017-)

Hyundai Kona je městský crossover z dílny korejské automobilky, vyráběný od roku 2017. Na rozdíl od obdobně velké koncernové Kie Stonic má Hyundai Kona vlastní platformu, umožňující i zástavbu pohonu všech kol.

Nápaditý design s rozdělenými světlomety a výrazným oplastováním navrhnul tým Luca Donckerwolkeho, naopak vcelku konvenční interiér zpracovával Keving Kang se svými spolupracovníky.

Jméno odkazuje na město na Havaji. V Portugalsku se prodává jako Hyundai Kauai, protože originální název je v portugalštině vulgární výraz pro ženské pohlavní ústrojí. V Číně je zase známý jako Encino.

O výrobu pro evropský trh se stará korejský závod Ulsan. Hyundai Kona debutoval na frankfurtském autosalonu v roce 2017, postupně konvenční varianty doplnily i hybridní model Kona Hybrid a elektromobil Kona Eletric, který se částečně liší také svým vzezřením. Na poměry své kategorie Kona boduje bohatou výbavou, čítající mimo jiné ventilovaná přední sedadla, head-up displej nebo hlídání mrtvého úhlu.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4165 x 1800 x 1565 x 2600 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 361 litrů
  • Výroba: 2017- (Ulsan, Jižní Korea)

Hyundai Kona

3.9

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

3.5/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

One thought on “Hyundai Kona (2017-)

  • 17 března, 2020 (07:53)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Hyundai Kona Hybrid dokazuje, že se hybridní ústrojí korejské automobilce povedlo. Připojování spalovacího motoru možná není vždy tak hladké jako u konkurenční Toyoty, jinak je ale jízda s hybridním Hyundaiem mnohem příjemnější. Spalovací čtyřválec je příjemně odhlučněný, při akceleraci se nedočkáte nepříjemného vysavačového hučení. A i ta spotřeba zůstává na nízké úrovni, jen škoda malé palivové nádrže.

    Také jako celek není Kona špatné auto. Uvnitř je dostatek místa a i ten kontroverzní vzhled se mně nakonec zalíbil. Osmnáctipalcová kola jsou ale moc, podvozek se i kvůli nim jeví zbytečně tvrdý. Kona se přitom nejeví jako žádný atlet, je to ryzí pohodář, a tak by komfortnější nota naladění neuškodila.

    Více na: https://www.auto.cz/hyundai-kona-hybrid-ma-se-toyota-co-ucit-132829

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít