KatalogCitigoŠkoda

Škoda Citigoe iV (2019-2021)

Škoda Citigoe iV je miniaturní elektromobil z dílny mladoboleslavské automobilky, který na český trh vstoupil na přelomu let 2019 a 2020. Ve výrobě přímo nahradil dosavadní Škodu Citigo, z níž technicky vychází. Na rozdíl od ní však bylo nabízeno výhradně s elektrickým pohonem. Šlo o první sériový elektromobil značky Škoda. Výroba bude ukončena v druhé polovině roku 2021.

Design navazuje na dřívější Citigo, proti němuž se liší jen v detailech. Charakteristicky tvarovaná maska je v barvě karoserie, úpravou prošel také přední nárazník, zatímco na víku zavazadelníku se místo loga automobilky objevil nápis Škoda. Auto je k dispozici výhradně jako pětidveřový hatchback, zatímco Citigo bylo dostupné také s třídveřovou karoserií.

Uvnitř se měnily jen detaily – přístrojový štít je přizpůsobený elektrickému pohonu, nové je i zdobení palubní desky.  Držák na chytrý telefon Move&Fun jako alternativa tradičního multimediálního systému zůstal zachován.

Technický základ vychází ze soudobého Volkswagenu e-Up!. K dispozici je jediná výkonová verze s 61 kW a lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 36,8 kWh. Akumulátor je umístěn v podlaze, skládá se ze 168 článků a zabírá prostor 1,1 x 1,7 x 0,3 metru. Elektromotor elektrického Citigo se nachází pod kapotou a roztáčí přední kola.

Škoda Citigoe iV se stejně jako předchůdce vyrábí po boku Volkswagenu e-Up! a Seatu Mii v bratislavském závodě německé automobilky.  

Škoda Citigoe iV: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3597 x 1645 x 1481 x 2417 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 250 litrů
  • Výroba: 2019-2021 (Bratislava, Slovensko)

Ohodnoťte Škodu Citigoe iV i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Škoda Citigoe iV (2019-2021)

  • Škoda Citigoe iV je svým způsobem ideální auto do města. Díky kompaktním rozměrům zaparkujete všude, navíc díky parádnímu obestavení vnitřního prostoru je uvnitř na poměry segmentu dostatek místa. Elektrický pohon pak zajišťuje perfektní odpich na semaforech nebo skvělou agilitu, hodící se třeba při nutnosti rychlé změny pruhu v koloně. Pohon je navíc tichý, a tak vás během jízdy nic neruší. jenže na druhou stranu už je znát, že Citigo je na trhu už od roku 2011, uvnitř pak poměrně zestárlo a konkurence mu v některých ohledech unikla, držák na chytrý telefon místo multimediálního systému se dnes už zkrátka nenosí. A hlavně, elektrický pohon je ve výsledku pořád kompromisem. Pokud nemáte garáž, jen těžko ho budete dobíjet. Navíc dojezd se pohybuje kolem 200 kilometrů (spíše pod než nad), což sice při každodenním městském popojíždění plně stačí, při delších jízdách se už ale nervům nevyhnete. Cena je pak na poměry segmentu závratná, byť jde v tuto chvíli pořád o cenově nejdostupnější elektromobil na českém trhu.

    Reagovat
  • CITIGOe iV je elektrické auto do města a tuto funkci zvládá skvěle. Jako příjemný bonus je i jeho schopnost zábavné jízdy mimo město. Na dálnici s ním ale raději nepočítejte. Mimochodem – můj dojezd 200 km v zimě je v kombinaci města a okresek. Takže pokud zapnete jeden ze dvou eko režimů, které omezují výkon, rychlost, klimatizaci… a budete jezdit ve městě, bez problému se dostanete přes 200 km.

    Audio hraje překvapivě dobře, halogenová světla svítí opravdu silně. Takže život s tímto elektrickým prckem je naprosto normální. Jen je potřeba ho občas nabít, ideálně doma přes noc. A pak si jen užívat naprosto tichou a svižnou jízdu. A fantastické parkování. I na modrých zónách.

    Více na: https://www.roadblog.cz/test-skoda-citigoe-iv-2020-video/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *