Dacia Sandero II byla druhá generace dostupného malého hatchbacku z dílny rumunské značky vyráběná mezi lety 2012 a 2020. Pětidveřový hatch stejně jako předchůdce stojí na stejném základu jako soudobý sedan Dacia Logan. Mimo západní Evropu se vůz prodává se znaky Renaultu. V roce 2020 debutovala třetí generace Sandera.
Design automobilu vznikal přímo u Renaultu, který pro druhou generaci Sandera zvolil elegantnější tvary, působící hodnotněji než předchůdce. To dále zdůraznil facelift pro rok 2017. Ta upravila přední masku po vzoru Dusteru nebo grafiku koncových světel. Opět k dispozici byla i „terénní“ verze Sandero Stepway, s oplastovanou karoserií a o 100 mm zvýšeným podvozkem. Svým způsobem tak šlo o alternativu k malým SUV.
Jako technický základ slouží platforma nazývaná M0, odvozená z dřívější architektury B0. Jedná se každopádně o derivát platformy B aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, která je použitá například v Renaultu Clio IV. Poháněná jsou tudíž vždy přední kola, vpředu nápravu tvoří vzpěry typu McPherson s trojúhelníkovým ramenem, zatímco vzadu najdeme nápravu ve tvaru písmena „H“ s torzní příčkou.
Dacia Sandero II dlouhodobě patřila mezi nejlevnější nové automobily na českém trhu. Součástí nabídky motorů byla i verze na LPG.
Dacia Sandero: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4057 x 1733 x 1523 x 2590 mm, 4081 x 1733 x 1618 x 2590 mm (Sandero Stepway)
- Objem zavazadlového prostoru: 302 litrů
- Výroba: 2012-2020 (Mioveni, Rumunsko; Casablanca, Tangier, Maroko)
Sandero Stepway je podobně jako ostatní modely značky Dacia nutné hodnotit až po prozkoumání ceníku. Při jízdě může vadit tenký volant, slabší výkon stíračů nebo aerodynamický hluk, když ale zjistíte, kolik testované auto stojí, mnohé nedostatky mu odpustíte. Za nízkou pořizovací cenu se automobil odvděčí slušnou výbavou, prostornou kabinou nebo atraktivním vzhledem, což v této cenové relaci nikdo jiný neumí.
Zájemce o jednoduché auto Sandero bezpochyby potěší, byť je otázkou, zda se nevzdat verze Stepway a nesáhnout raději po nižším stupni. Zájemce o větší kultivovanost by však měl zapřemýšlet, zda raději nešetřit dále, nebo zda si za danou cenu raději nepořídit nějaký ojetý vůz. Takové dilema asi budou zákazníci Dacie řešit často – sama značka přiznává, že největším konkurentem jejích modelů jsou ojetiny.
Více na: https://www.auto.cz/dacia-sandero-stepway-stylovka-za-par-kacek-86192
Dacia Sandero druhé generace ve své době byla jedno z nejlevnějších aut na českém trhu, což se dnes projevuje na stavu nabízených ojetin. ty v dobrém stavu si najednou drží cenu a na těch v horším stavu se podepisuje, že jakožto dostupné auto Sandero často sloužilo jako auto na „dojetí“ nebo se na něm zkrátka dále šetřilo prostřednictvím minimální údržby. Sandero je každopádně mezi mnohými pořád lákadlem, a to díky stále relativně jednoduché technice a hlavně své nenápadnosti, která nevyvolává v okolí závist. Navíc je Sandero II považováno za spolehlivé auto, žádné zásadní problémy jej netrápí, i kdysi problémový turbodiesel 1.5 dCi se časem zlepšil, při pravidelné (a časté) výměně oleje a tankování kvalitnějšího paliva by neměl ničím trápit. Tříválec 0.9 TCe je každopádně vhodnější volbou, je rovněž považován za bezproblémový a při nižším nájezdu se vyplatí více. I po letech však musíte počítat s tím, že Sandero bylo od začátku koncipované jako levné auto. Proto světlomety nijak dobře nesvítí, vnitřek je přeplněn tvrdými plasty, které už u nových aut často povrzávaly, odhlučnění není kdovíjaké a jízdní vlastnosti nejsou kdovíjaké, tyto slabiny ale vyvažuje již zmíněná spolehlivost, jednoduchý servis nebo dostupnost, díky níž je Sandero pro méně náročné řidiče ideální volbou.