Opel Corsa F (2019-)

Opel Corsa F je už šestou generací malého hatchbacku z dílny německé automobilky z Rüsselsheimu. Na český trh vstoupila na začátku roku 2020, kdy nahradila předchozí generaci, Opel Corsa E.

Šestá generace Corsy vznikala narychlo, a to přestože se jedná o klíčový model Opelu a jeden z nejprodávanějších automobilů v Evropě. Uprostřed prací Opel koupila Skupina PSA, a tak připravovaný model ještě s technikou z dílen General Motors musel změnit koncepci a vyměnit komponenty za ty od nového majitele.

Auto tudíž přezbrojilo na platformu CMP z dílny Skupiny PSA, sdílenou se soudobým Peugeotem 208 druhé generace. Její použití umožnilo Opelu Corsa mezigeneračně snížit hmotnost až o 108 kilogramů, a to díky lehčí konstrukci, lehčím motorům nebo třeba lehčím sedačkám. Oproti Corse páté generace se přitom natáhlo o 39 mm, rozvor se prodloužil o 28 mm.

Nabídka motorů pochází z dílen Skupiny PSA, vedle benzinových tříválců o objemu 1,2 litru se do nabídky po krátké pauze vrátil i turbodiesel. Použitá architektura navíc umožnila vznik elektrické varianty, nabízené s obchodním označením Opel Corsa-e. Auto se chlubilo rovněž bohatou výbavou, nabízející vyhřívaný volant, masážní sedadlo řidiče nebo Matrix LED světlomety.

Opel Corsa F se stejně jako předchůdci vyrábí ve španělské továrně Zaragoza.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4060 x 1745 x 1433 x 2538 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 309 litrů
  • Výroba: 2019- (Zaragoza, Španělsko)

Opel Corsa

4.5

Design

4.5/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.5/5

Celkový dojem

4.5/5

1 komentář: „Opel Corsa F (2019-)

  • 16 ledna, 2020 (13:29)
    Permalink

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Šestá generace Opelu Crosa se náramně povedla. Vůbec není znát, že ji vývojáři narychlo předělávali, když měnili techniku GM za komponenty PSA, od nového majitele. Design se náramně povedl, je typický německý, avšak šmrncovní, rozhodně ne nudný. Skvěle jezdí, podvozek zajišťuje dostatečnou jistotu za volantem, zároveň však pěkně tlumí nerovnosti, a to i na 17“ kolech. I přeplňovaná jedna dvojka, se 74 kW, která má být nejžádanější volbou zákazníků nemá chyb. Je pěkně odhlučněná, má slušný elán a řazení je precizní. Špatná není ani cena, a tak jediná výtka míří na přece jen levněji působící interiér.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít