CorsaKatalogOpel

Opel Corsa F (2019-)

Opel Corsa F je už šestou generací malého hatchbacku z dílny německé automobilky z Rüsselsheimu. Na český trh vstoupila na začátku roku 2020, kdy nahradila předchozí generaci, Opel Corsa E.

Šestá generace Corsy vznikala narychlo, a to přestože se jedná o klíčový model Opelu a jeden z nejprodávanějších automobilů v Evropě. Uprostřed prací Opel koupila Skupina PSA, a tak připravovaný model ještě s technikou z dílen General Motors musel změnit koncepci a vyměnit komponenty za ty od nového majitele.

Auto tudíž přezbrojilo na platformu CMP z dílny Skupiny PSA, sdílenou se soudobým Peugeotem 208 druhé generace. Její použití umožnilo Opelu Corsa mezigeneračně snížit hmotnost až o 108 kilogramů, a to díky lehčí konstrukci, lehčím motorům nebo třeba lehčím sedačkám. Oproti Corse páté generace se přitom natáhlo o 39 mm, rozvor se prodloužil o 28 mm.

Nabídka motorů pochází z dílen Skupiny PSA, vedle benzinových tříválců o objemu 1,2 litru (atmosférický s 55 kW a přeplňovaný se 74 kW a 96 kW) se do nabídky po krátké pauze vrátil i turbodiesel 1.5 CDTI (75 kW). Použitá architektura navíc umožnila vznik elektrické varianty, nabízené zpočátku s obchodním označením Opel Corsa-e. Auto se chlubilo rovněž bohatou výbavou, nabízející vyhřívaný volant, masážní sedadlo řidiče nebo Matrix LED světlomety.

Modernizovaná Corsa pro rok 2023

Pro rok 2023 se Opel Corsa dočkal modernizace. Ta upravila jeho tvář, příď využila řešení Opel Vizor dříve uvedené na větší Astře a dalších modelech značky. Nové světlomety se čtrnácti namísto osmi LED elementů pak zajišťují osvětlení silnice bez oslňování ostatních řidičů. Záď zase ozdobil název modelu, zatímco uvnitř se objevil nový digitální přístrojový štít a infotainment s 10” obrazovkou.

Měnila se i paleta motorů. Elektrický model nově pojmenovaný Opel Corsa Electric byl nově dostupný ve dvou verzích, stávající se 100 kW doplnila silnější se 115 kW a modernější technikou.

Nabídku pak doplňuje i nový 48V hybrid. Ten využívá tříválec 1.2 Turbo (ve verzích s 74 kW a 100 kW) doplněný o 21kW elektromotor, který navíc nově za příplatek nabízí šestistupňovou dvousppjkovou převodovku. Na elektřinu přitom zvládá ujet až kilometr, při lehké noze na plynu.

Opel Corsa F se stejně jako předchůdci vyrábí ve španělské továrně Zaragoza.

Opel Corsa (F): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4060 x 1745 x 1433 x 2538 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 309 litrů
  • Výroba: 2019- (Zaragoza, Španělsko)

Opel Corsa

4.5

Design

4.5/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.5/5

Celkový dojem

4.5/5

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Opel Corsa F (2019-)

  • Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Šestá generace Opelu Crosa se náramně povedla. Vůbec není znát, že ji vývojáři narychlo předělávali, když měnili techniku GM za komponenty PSA, od nového majitele. Design se náramně povedl, je typický německý, avšak šmrncovní, rozhodně ne nudný. Skvěle jezdí, podvozek zajišťuje dostatečnou jistotu za volantem, zároveň však pěkně tlumí nerovnosti, a to i na 17“ kolech. I přeplňovaná jedna dvojka, se 74 kW, která má být nejžádanější volbou zákazníků nemá chyb. Je pěkně odhlučněná, má slušný elán a řazení je precizní. Špatná není ani cena, a tak jediná výtka míří na přece jen levněji působící interiér.

    Reagovat
  • Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Opel Corsa F 1.2 GS Line
    Vpredu vás privítajú skvelé športové sedadlá, v ktorých si rýchlo nájdete dokonalý posed. Výbava GS line sa odráža na parádnom športovom volante, pedáloch, či červených detailoch. Samotný interiér je kvalitne spracovaný. Vo výbave sú 2 7-palcové displeje – jeden slúži ako displej infotainmentu a druhý ako prístrojový panel pred vodičom. Displej infotainmentu reaguje rýchlo na dotyky a dobre sa s ním robí, no niekedy je trochu neintuitívny. Digitálny prístrojový panel zobrazuje všetky potrebné údaje a umožňuje rôzne zmeny zobrazení, no predsa len by som privítal ešte viac možností personalizácie. Na všetky tieto drobné nedostatky však zabudnete hneď po tom, čo Corsu naštartujete a začnete na nej jazdiť. Ona totiž jazdí takmer ako hothatch, a to nijako nepreháňam! Zladenie rýchleho a priameho riadenia, skvelého podvozka a skvele reagujúceho motora je jednoducho bezchybné. Naviac, motor má pri vyšších otáčkach naozaj pekný hrdelný zvuk. Paráda! Napriek tomu, že podvozok je tuhší, pri bežnej jazde nie je vyslovene nekomfortný a ani na dlhších cestách vás nebude svojou tuhosťou otravovať.

    Keď si k tomu prirátam schopnosti pri jazde v meste, ale aj príjemné vlastnosti na diaľnici a množstvo moderných systémov (vrátane famózne svietiacich Matrix LED svetiel), dostávam auto, ktoré mne osobne maximálne vyhovuje po všetkých stránkach. A verím, že vyhovovať bude aj iným typom vodičov a majiteľov, stačí si len zvoliť správnu výbavu. Ak po Corse pokukujete, neváhajte a choďte si ju vyskúšať. Myslím, že príjemne prekvapí aj vás. Už aj v nižších výbavách totiž prináša riešenia, ktoré len tak hocikto nemá

    Více na: https://dominiccars.sk/test-opel-corsa-f-1-2-gs-line/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *