Nový Volkswagen T-Roc se rýsuje pro rok 2025. Bude historický mezník

Volkswagen T-Roc 2025 Vision

Volkswagen T-Roc druhé generace se začíná rýsovat. Dorazí v roce 2025 a v rámci historie automobilky bude důležitým mezníkem. Půjde totiž podle všeho poslední nový model značky se spalovacím motorem.

„T-Roc je poslední nový model se spalovacím motorem v Evropě, který vidíme na obzoru. Samozřejmě, ostatní modely dostanou ještě větší produktové inovace. Ale zcela nová vozidla už nejsou v plánu, alespoň ne v tuto chvíli,“ prohlásil šéf značky Thomas Schäfer v rozhovoru pro německý magazín Automobilwoche.

Volkswagen totiž vidí svoji budoucnost primárně v elektrickém pohonu, což je důvodem, proč pomalu upouští od spalovacích motorů. Ostatně elektropohon bude zřejmě do budoucna v Evropě vyžadován kvůli emisním normám. Ostatně nový Golf deváté generace, který dorazí až po T-Rocu II, bude dle současných plánů vedení také elektromobilem.

Více informací o novém VW T-Roc Schäfer neprozradil. Množí se však zprávy, že wolfsburský výrobce u svých nejdostupnějších modelů nově využije full-hybridní pohon, tedy techniku, kterou zatím v její nabídce nenajdeme. Volkswagen nabízí buď mild-hybridy, s pomocnými elektromotory pro zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva, nebo plug-in hybridy, s možností dobití ze zásuvky. Full-hybridy s malými bateriemi pro krátkodobou jízdu čistě na elektřinu VW Group aktuálně nemá, zatímco konkurence na tomto poli expanduje. Vedle Toyoty a Hondy je nabízí dnes Nissan i Renault, další značky je pak chystají. Volkswagen tak bude dohánět konkurenci.

Očekává se, že nový T-Roc nabídne též plug-in hybridní pohon, základem bude patrně benzinový tříválec 1.0 TSI, byť třeba z nabídky modernizovaného Golfu zmizel, ve prospěch nové základní verze čtyřválce 1.5 TSI. V dlouhodobějším horizontu by mohl dorazit i čistě elektrický ID.Roc.

A co design?

Design patrně naváže na větší Tiguan, což má znamenat čisté, konzervativní linie. Základem se s největší pravděpodobností stane platforma MQB Evo, umožňující zástavbu hybridních motorizací.

Historie T-Rocu

Koncepce by pak měla být zachována – Volkswagen T-Roc i v druhé generaci zůstane SUV na dolní hranici kompaktní kategorie. Možná přitom nepřímo nahradí i Polo, které by do budoucna mohlo skončit bez přímého nástupce. V době přísných emisních norem se totiž malý hatchback se spalovacím motorem už Volkswagenu nemusí vyplatit vyrábět. Naopak T-Roc Cabrio se podle nejnovějších zpráv nástupce nedočká. Otevřené SUV navzdory slušným prodejům (vzhledem k netradiční koncepci) se automobilce tolik nevyplatí vyrábět, a tak bude kvůli snížení nákladů ukončeno.

Volkswagen T-Roc je kompaktní SUV německé značky vyráběný od roku 2017. Ve své době byl nejmenším SUV Volkswagenu, stojící v hierarchii pod Tiguanem, o rok později se však pod ním objevil menší T-Cross. V roce 2020 pak doplnila výchozí pětidveřový model také otevřená varianta T-Roc Cabriolet. Dnes jde o jedno z nejprodávanějších aut v Evropě, za rok 2023 byl T-Roc dokonce na starém kontinentu prodávanější než Golf.

Foto: Vize vytvořená obrazovým generátorem MidJourney

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *