Opel Insignia B (interně Z18) je druhá generace takto pojmenovaného modelu střední třídy značky německé automobilky, která se začala prodávat v roce 2017. Na rozdíl od předchůdce Insignia B nabídla už jen dva karosářské verze, fastback a kombi, sedan kvůli nízkým prodejům skončil. V jiných koutech světa se vůz prodává také jako Holden Commodore nebo Buick Regal. V létě 2022 Opel oznámil, že výroba Insignie do konce roku skončí.
Automobil navržený týmem Marka Adamse vsadil na výrazně sportovnější tvary, které inspiroval koncept Monza z roku 2013. Interiér zase navázal na koncepci v soudobé Astře K. Jako první debutoval fastback, v roce 2017 následovalo i kombi (Insignia Sports Tourer), stejně jako jeho zvýšená a oplastovaná varianta (Insignia Country Tourer).
Delší a lehčí
Sportovnější vizáž zdůrazňovala také nižší silueta, konkrétně fastback, oficiálně nazývaný Insignia Grand Sport, se mezigeneračně snížil o 29 mm. Zároveň se karoserie auta natáhla o 55 mm, rozvor byl dokonce o 92 mm delší než u Insignie A.
Základem se stala platforma E2XX sdílená s dalšími vozy koncernu General Motors, tehdejšího vlastníka Opelu. Insignia ji sdílela mimo jiné s Chveroletem Malibu. Autu primárně pomohla snížit hmotnost, v závislosti na verzi Insignia mezigeneračně zhubla 140 až o 175 kilogramů. Jen samotná konstrukce uspořila díky rozsáhlému použití vysokopevnostní oceli nějakých 60 kg.
Poháněná tudíž byla přední kola, alternativně byla k dispozici i čtyřkolka, unikátně tvořená dvěma lamelovými spojkami u zadní nápravy místo klasického mezinápravového diferenciálu.
Na český trh Insignia vstoupila s nabídkou benzinového čtyřválce 1.5 Turbo (103 a 121 kW) a turbodieselů 1.6 CDTI (81 kW a 100 kW) a 2.0 CDTI (125 kW). Vrcholný čtyřválec 2.0 Turbo (191 kW) byl později nahrazen 1.6 Turbo (147 kW).
Později debutovala také sportovně orientovaná varianta Insignia GSi nabízející výběr mezi benzinovým čtyřválcem 2.0 Turbo (191 kW) a bi-turbodieselem 2.0 CDTI (154 kW), který obohatil i nabídku běžných variant. Standardem pro obě tyto varianty se stala osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Nové motory
Pro rok 2020 byl Opel Insignia B modernizován. Větší změny designu facelift nepřinesl, poznávacím znakem jsou výrazněji tvarované světlomety (připomínající svým tvarem písmeno L) s vylepšenými full-LED Matrix světly, upravená maska chladiče ve stylu tehdy nově uvedené Corsy F nebo přepracovaný nárazník, který auto opticky rozšiřuje. Uvnitř byl inovován multimediální systém.
Hlavně se ale proměnila nabídka motorů. Ta byla zjednodušena a hlavně sjednocena, do příchodu faceliftu Insignia nabízela jednotky tří rodin, po faceliftu už to byla jen jedna, navíc nové generace. Tříválce 1.4 Turbo (107 kW) a 1.5 CDTI (90 kW) Insignia sdílí s modernizovanou Astrou K, nadto tu je benzinový čtyřválec 2.0 Turbo (ve verzích se 147 kW a 169 kW). K dispozici byl i nový turbodiesel 2.0 Turbo D (128 kW a 154 kW). Nové agregáty byly nasazeny kvůli snížení spotřeby paliva, které má pomáhat i plně uzavíratelná maska chladiče zlepšující aerodynamiku.
V létě 2022 pak bylo oznámeno, že Insignia do konce roku skončí. Do budoucna se však počítá s nepřímým nástupcem. Důvodem je klesající zájem o tento druh vozidel, stejně jako orientace značky na elektrifikované modely.
Opel Insignia (B): Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4897 x 1863 x 1455 x 2829 mm (Insignia Grand Sport), 4986 x 1863 x 1500 x 2829 mm (Insignia Sports Tourer), 5004 x 1871 x 1525 x 2829 mm (Insignia Country Tourer)
- Objem zavazadlového prostoru: 490 litrů (Grand Sport), 560 litrů (Sports Tourer a Country Tourer)
- Výroba: 2017-2022 (Rüsselsheim, Německo)
+ Povedený design, pohodlné sedačky, přehledné ovládání, skvěle svítící LED Matrix světlomety, příkladné odhlučnění, výtečné jízdní vlastnosti, atraktivní cenovka, kultivovaný motor 2.0 Turbo, slušný vnitřní prostor
– Omezený výhled kvůli tlustým sloupkům A, průměrná dynamika a vyšší spotřeba 2.0 Turbo, jiné kombíky střední třídy mají objemnější kufr
Opel Insignia GSi 2.0 Turbo 2021
Plusy
nádherný dizajn zo všetkých uhlov
perfektné Matrix LED predné svetlomety
veľký a praktický kufor
skvelé predné sedadlá
veľmi dobre fungujúci pohon všetkých 4 kolies
dobre fungujúce spojenie motora a prevodovky
perfektne naladený adaptívny podvozok
pekný záťah a prejav motora
pri pokojnej jazde pomerne nízka spotreba
Mínusy
chýba funkcia auto-hold automatickej prevodovky
zbytočne 9-stupňová prevodovka – zanedbateľný rozdiel medzi 2. a 3. prevodovým stupňom
Více na: https://dominiccars.sk/test-opel-insignia-gsi-2-0-turbo/
Opel Insignia GSi je velmi stylovým a svižným dopravníkem na dlouhé cesty. Když nad tím tak přemýšlím, je to auto určené vlastně na všechny cesty. Díky skvělému adaptivnímu podvozku, vypínatelnému pohonu všech kol a moderní výbavě splní veškerá vaše očekávání a přidá k tomu ještě něco navíc. Jediným, s čím se musíte poprat je tendence tento model přehlížet. Než jej zavrhnete, projeďte se s ním a zjistíte, že to auto dokáže jezdit prostě ještě o kapánek lépe než etaloni tohoto segmentu (Volkswagen Passat/Škoda Superb).
Na poli konektivity a infotainmentu se taktéž nenechá zahanbit. S vrcholným systémem Multimedia Navi Pro nabízí možnost personalizace uživatelského účtu, rozšířené konektivity Apple CarPlay/Android auto ale také výbornou navigaci s online službami. Celý systém nabízí navíc skvělou odezvu, vysoké rozlišení a jednoduchost ovládání. Na druhou stranu zde zatím chybí například eSIM pro připojení systému k internetu, USB-C port, Car2X vzájemná komunikace mezi vozy nebo bezdrátová integrace smartphonů.
Více na: https://autodays.cz/2021/10/17/opel-insignia-gsi-grand-sport-proc-jich-nejezdi-vic/