Opel oficiálně potvrdil, že pracuje na nástupci modelu střední třídy Insignia. Automobil však čeká zásadní změna. Opel potvrdil, ze nástupce Insignie bude elektromobil. Podle dřívějších zpráv se nový Opel Insignia představí v roce 2024.
Potvrzení elektrické náhrady za Insignii je součástí rozsáhlé elektrifikace portfolia německé značky. Opel totiž hodlá do roku 2028 prodávat výhradně elektřinou poháněné automobily. Přechod na elektrický pohon tak čeká i další modely. Opel totiž zároveň potvrdil, že elektromobilem bude i nástupce SUV Crossland. Již delší dobu je pak připravován elektrický crossover Manta-e.
Cílem je přitom přizpůsobit se zájmu zákazníků. Nová generace jeho elektromobilů tak má zvládat ujet na jedno nabití 500 až 800 kilometrů. Plusem má být i rychlonabíjení, za každou minutu dobíjení mají vozy získat dostatek energie pro ujetí 32 kilometrů. Umožnit to má nová architektura vyvíjená koncernem Stellantis.
Ta se jmenuje eVMP (Electric Vehicle Modular Platform), známá též jako Stellantis Medium, která má být určena pro vozy segmentu C a D, od hatchbacků po SUV. Ta nahradí stávající EMP2, přičemž bude přizpůsobena i zástavbě elektrického pohonu. Má být schopná pojmout baterie až s kapacitou 100 kWh. Ty by se měly vyrábět přímo v Německu. V Kaiserslauternu má v roce 2025 otevřít továrna na produkci akumulátorů pro elektroauta.
Proměna v crossover?
Sázka na čistě elektrický pohon přitom nemá být jedinou zásadní novinkou nástupce Opelu Insignia. Už delší dobu se spekuluje o tom, že se nová Insignia promění v crossover.
To naznačují i slova šéfdesignéra Opelu Marka Adamse. “Nahradíme Insignii něčím, co však svou kategorií nebude sedan. Je to o nalezení nového vzorce,” uvedl pro britský magazín Auto Express. Adams vysvětluje, že sedany na dnešním trhu nefungují, evropští zákazníci o ně nemají zájem, a tak nemá smysl je nadále nabízet.
Zároveň však nástupce Insignie nebude typické SUV, ale spíše crossover, jak Adams naznačuje. “Auta jsou větší a těžší, což není správné. Zákazníci mají rádi vyšší pozici za volantem a pocit bezpečí. Trik do budoucna spočívá v navázání těchto spojení se zákazníkem, ale v balíčku, který je efektivnější,“ říká.
Prodeje ve střední třídě napříč Evropou zkrátka klesají, ve prospěch různých SUV a crossoverů, a tak není divu, že se příští Insignia těmito modely inspiruje. Nebude ostatně první, také konkurenční Ford Mondeo ve stávající podobě modelu střední třídy končí a podle všeho jej v Evropě nahradí nějaký crossover.
Tato změna by znamenala také omezení nabídky na jedinou karosářskou verzi. Díky dnešní oblibě SUV a crossoverů by však i takové omezení mohlo ve výsledku přinést více zákazníků.
Všechny tyto změny znamenají, že není vyloučeno, že nástupce Opelu Insignia pro rok 2024 neponese jméno stávajícího modelu střední třídy. Spekuluje se totiž o tom, že se náhrada za Insignii přejmenuje, právě na další zdůraznění její proměny. Tomu by odpovídala i slova z dřívější oficiální tiskové zprávy, kde se o novém elektromobilu nemluví jako o „nové Insignii“, ale „nástupci Insignie“. Nechme se tak překvapit, jak tomu bude, možná už v dalších měsících se dozvíme více.