Novinky

Opel Manta se vrátí. Zřejmě jako nástupce Insignie

Opel Manta byl sportovní kupé vyráběné ve dvou generacích mezi lety 1970 a 1988. Patří mezi ikonické vozy značky, a tak se nyní k němu Opel vrací, aktuální designérský styl se inspiroval právě vzhledem první Manty. To ale není všechno, do budoucna se má Opel Manta vrátit na trh.

Automobilka to už před lety potvrdila během představení budoucí strategie koncernu Stellantis, jehož je dnes Opel součástí. Plány německé značky počítají s tím, že postupně vsadí výhradně na elektromobily. Do roku 2024 mají být všechny vozy Opelu elektrifikované, do roku 2028 pak chce firma v Evropě prodávat výhradně elektroauta. Dnes přitom nabízí dva osobní elektrovozy (hatchback Corsa Electric a městské SUV Mokka Electric) a elektrickou dodávku Vivaro-e, respektive jeho osobní derivát Zafira-e Life. Brzy přijde i elektrická Astra Electric, elektrickou verzi má dostat i Crossland druhé generace.

Právě Manta se má rovněž stát elektromobilem, na což ostatně odkazuje avizované označení Manta Electric. Bohužel však nepůjde o kupé jako kdysi, před lety zveřejněný návrh naznačuje, že půjde o crossover. Opel tudíž použije slavné jméno pro jiný typ automobilu jako kdysi. Něco podobného již učinilo také Mitsubishi (Eclipse Cross) nebo Ford (Mustang Mach-E, Puma).

Bližší informace o nové Mantě pořád neznáme, ať už mluvíme o technice nebo uvedení na trh. Koncern Stellantis každopádně plánuje hned čtyři platformy pro elektrovozy, které pokryjí nabídku malých aut, středně velkých i velkých, stejně jako pick-upy s rámovou konstrukcí. Konkrétně Manta má využít platformu STLA M, umožňující zástavbu baterií s kapacitou až 98 kWh pro dojezd až 700 km na jedno nabití.

Do budoucna se počítá s flexibilní technikou umožňující různé koncepce pohonu, stejně jako nasazení baterií s pevným elektrolytem, a to od roku 2026. Elektrická strategie Opelu má každopádně využívat motto „eko je nový styl“ (green is the new cool).

Dá se však očekávat, že nový Opel Manta bude náhradou za Insignii, která se přestala vyrábět už v roce 2022. Zajímavostí má být místo výroby. Koncern Stellantis oznámil, že nástupce Insignie se bude vyrábět v italské továrně Melfi. Po jeho boku se tu bude vyrábět i nástupce dnešního DS 9.

Opel Manta je pro automobilku z Rüsselsheimu velkým tématem. Už v roce 2021 vznikl přímo v ústředí značky restomod Manta GSe, což bylo přepracované původní kupé doplněné o moderní techniku, včetně elektropohonu. Příď vozů nejnovější generace pak svým tzv. Opel Vizorem odkazuje na původní generaci Manty.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *