Opel Manta byl sportovní kupé vyráběné ve dvou generacích mezi lety 1970 a 1988. Patří mezi ikonické vozy značky, a tak nebylo tak velkým překvapením, když Opel v roce 2021 oznámil, že se Manta vrátí. Zdálo se, že na trhu se objeví v roce 2025, nakonec je ale všechno jinak. Projekt novodobé Manty byl odsunut.
Před pár týdny se objevily zvěsti, že byl projekt zcela zrušen. Vyplývalo to z informací španělského listu AutoPista, který tvrdí, že v rámci koncernu Stellantis nakonec dostaly přednost jiné projekty. Konkrétně mělo vedení nadnárodní skupiny rozhodnout raději o investicích do značek Alfa Romeo nebo Lancia, v nichž vidí větší obchodní potenciál. Projekt novodobého Opelu Manta tak měl být údajně zrušen.
Holandský magazín Auto Week ale nyní odkazuje na informace přímo od vedení automobilky. Její šéf Florian Huettl říká, že novodobá Manta dorazí, bude to však „trvat o něco déle“, než se původně plánovalo. Zdá se tak, že této novinky se dočkáme nejdříve kolem roku 2027.
Návrat Manry automobilka před lety potvrdila během představení budoucí strategie koncernu Stellantis, jehož je dnes Opel součástí. Plány německé značky tehdy počítaly s tím, že postupně vsadí výhradně na elektromobily. Do roku 2024 měly být všechny vozy Opelu elektrifikované (což se splnilo – všechny modely značky dnes nabízejí elektrický derivát), do roku 2028 pak chce firma v Evropě prodávat výhradně elektroauta.
Jaká nová auta dorazí v roce 2026? Leccos už víme
Právě Manta se měla rovněž stát elektromobilem, na což ostatně odkazovalo avizované označení Manta Electric. Bohužel však nemělo o kupé jako kdysi, před lety zveřejněný návrh naznačil, že půjde o crossover. Opel tudíž chtěl použít slavné jméno pro jiný typ automobilu jako kdysi. Něco podobného již učinilo také Mitsubishi (Eclipse Cross) nebo Ford (Mustang Mach-E, Puma).
Bližší informace o nové Mantě jsme se zatím nedozvěděli, ať už mluvíme o technice nebo uvedení na trh. Koncern Stellantis každopádně plánuje hned čtyři platformy pro elektrovozy, které pokryjí nabídku malých aut, středně velkých i velkých, stejně jako pick-upy s rámovou konstrukcí. Konkrétně Manta má využít platformu STLA Medium, umožňující zástavbu baterií s kapacitou až 98 kWh pro dojezd až 700 km na jedno nabití.
Zajímavostí by mělo být místo výroby. Koncern Stellantis oznámil, že nástupce Insignie se bude vyrábět v italské továrně Melfi. Zde se bude vyrábět i nástupce dnešního DS 9. S tím se nadále počítá, přičemž podle všeho dorazí dříve jak Manta.
Opel Manta je pro automobilku z Rüsselsheimu poslední roky velkým tématem. Už v roce 2021 vznikl přímo v ústředí značky restomod Manta GSe, což bylo přepracované původní kupé doplněné o moderní techniku, včetně elektropohonu. Příď vozů nejnovější generace pak svým tzv. Opel Vizorem odkazuje na původní generaci Manty.
Sdílet článek